چرا لهجه داعشی قاتل انگلیسی است؟

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۴

روزنامه نیویورک تایمز درحالی که عکس یک خود را به خانه‌های ویران مردم غزه اختصاص داده، می‌نویسد رژیم صهیونیستی سه رهبر برجسته حماس را کشت. تیتر بعدی از نظر یک ژنرال امریکایی خبر می‌دهد که می‌گوید حمله به سوریه کلید متوقف کردن داعش است و خبر بعدی حاکی از این است که طراحی و نقاشی اتاق‌های بیمارستان می‌تواند به بهبود بیماران کمک کند. این خبر از تحقیقی که یک مرکز پزشکی دانشگاه پرینستون انجام داده چنین نتیجه‌یی را حاصل کرده است. اغتشاش شهر کوچک فرگوسن نیز همچنان مورد توجه است و خبر جدید این است که گارد ملی به دستور دولت از این شهر خارج شدند تا مقامات محلی کنترل شهر را در اختیار داشته باشند.

روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر از این می‌دهد که امریکا بیش از پیش چشم به عمل نظامیانش دوخته است و در توضیح این تیتر از کشته شدن جیمز فولی، روزنامه‌نگار خبر می‌دهد که موجب شده تا مقامات امریکایی به راه‌حل وسیع‌تری برای مبارزه با داعش فکر کنند. جنگ اطلاعاتی روسیه در اروپا تیتر دیگر این روزنامه و حاکی از این است که به دنبال نبرد روسیه در اوکراین اکنون این کشور تلاش دارد تا با رسانه‌های دولتی‌اش به خصوص بر آلمان و فرانسه فشار وارد کند.

روزنامه انگلیسی گاردین نیز هرچند عکس یک خود را به مطلبی درباره مدرسه‌های بریتانیایی اختصاص داده اما در تیتر اصلی خود خبر از فراخوانی برای تصویب قوانین سخت‌تر برای مقابله با کشتارهای جدی‌تر نیروهای داعش داده است. این روزنامه خبر می‌دهد، نیروهای داعش تقاضای دریافت 80 میلیون پوند برای آزاد کردن روزنامه‌نگار زندانی امریکایی کرده‌اند. لهجه انگلیسی قاتل روزنامه‌نگار اول در ویدیوی منتشر شده نیز همچنان موضوع روز در بریتانیاست و البته تیتری با این مضمون که تلویزیون بریتانیا را از حمله امریکا مصون بدارید نیز نشان می‌دهد تلویزیون‌های بریتانیایی می‌خواهند قدرت خودشان را در حیطه کشورشان حفظ کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر