آن استیضاح سخت است

۱۳۹۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۳

پرویز اسماعیلی، روزنامه‌نگار، در شبکه اجتماعی خود می‌نویسد: «بار مسوولیت دکتر فرجی‌دانا سبک شد. پس او ضرر نکرد، برد. اما چه‌بسا خیلی‌ها باختند. استیضاح برای فرجی‌دانا تمام شد اما چه‌بسا استیضاح‌هایی درپیش باشد برای کسانی که به‌جای مخالفت مستدل و منصفانه، این انسان مومن و نجیب را «لاابالی» و... خواندند و کسی هم دلواپس این حرمت‌شکنی نشد و نهی از منکر اقامه نکرد! استیضاح حق نمایندگان محترم مجلس است. قطعا. بحث من درستی و نادرستی اصل استیضاح نیست. معتقدم حتی اگر نماینده‌یی با نیت صالح اما به اشتباه رای به برکناری او داده باشد، سربلند است. اما اگر نماینده‌یی یا هر فرد موثر دیگری در فضای سیاسی و رسانه‌ای، بر مبنای هر چیزی جز رضایت خدا و اقامه حق رای به گلدان انداخته و عمل کرده باشد، استیضاحی سخت در پیش دارد؛ آن استیضاح البته حاکمی دارد که بر نهان و آشکار بندگانش آگاه است و فریب ظاهر و زبان را نمی‌خورد. آن استیضاح سخت است. آقای دکتر فرجی‌دانا خدا قوت. عاقبت شما بخیر. ان‌شاءالله.»

کاربران هم در این مورد نظر می‌دهند:

ابوطالب: شاید استیضاح حق قانونی نمایندگان بود! ولی برای داد کشیدن و مست غرور شدن، چه توجیهی دارند؟!

مجتبی: وجدان؛ واژه گمشده این روزها.

علی: این تریپ اخلاقی گرفتن برای سال‌های گذشته بود. اول بروید برخی نکات اخلاقی را گوشزد کنید بعد به نمایندگان خرده بگیرید. اصلاح را از خودتان شروع کنید.

رضا: در معرکه سیاست درس اخلاق دادن کار به جایی نمی‌برد. باید عمل سیاسی کرد که به‌نظرم نشد. دفاع از راه دور به کار کسی نمی‌آید.

صادق: دستاوردهای دولت از این استیضاح را با رسم شکل بیان کنید.

مهدی: آن استیضاح سخت‌تر است، تقوا! انصاف! عدالت!

امیر: جناب اسماعیلی! حتما حواستون هست که «آن استیضاح» برای همه است. باد کاشتید توفان درو می‌کنید!

رضا: آقای دکتر فرجی‌دانا! خدا قوت. عاقبت شما بخیر. ان‌شاءالله.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر