سرخط پتروشیمی

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۶۴

شانا مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با تحویل مستمر اتان فازهای ١٥و ١٦پارس جنوبی و با توجه به تامین خوراک لازم پیش‌بینی می‌شود، تولید محصولات پتروشیمی تا پایان امسال به ٤٧میلیون تن برسد. علی‌محمد بساق‌زاده با یادآوری اینکه بیش از سه ماه است به صورت مقطعی اتان فازهای ١٥و ١٦پارس جنوبی به پتروشیمی‌ها تحویل می‌شود، گفت: اخیرا به صورت مستمر این فاز ١٠تن در ساعت اتان تحویل پتروشیمی‌ها می‌دهد و براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال این میزان به حدود ٧٠ تن در ساعت خواهد رسید.

نیپنا شرکت‌های آلمانی و ترکیه‌یی فعال در صنعت پتروشیمی برای حضور در منطقه آزاد ماکو آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به حضور یک هیات سرمایه‌گذاری آلمانی که طی هفته‌های آتی به ایران سفر خواهد کرد از زمینه‌های حضور و سرمایه‌گذاری آنها خبر داد و اظهار کرد: افزون بر شرکت‌های آلمانی شرکت‌های ترکیه‌یی نیز برای ساخت پتروشیمی در منطقه آزاد ماکو ابراز علاقه کرده‌اند و تاسیس پتروشیمی در منطقه آزاد ماکو جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه خواهد بود.

خانه ملت عضو کمیسیون برنامه، بودجه و مجلس با بیان اینکه ارائه بسته اقتصادی از سوی دولت اقدام مثبتی است که می‌تواند شرایط را بهتر کند، گفت: باید وضعیت تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها از بلاتکلیفی خارج شده تا زمینه برای ایجاد شوک در بورس کشور فراهم شود. قادری افزود: با توجه به کاهش قیمت جهانی نفت، نرخ خوراک پتروشیمی‌ها نیز می‌تواند تعدیل شود که در صورت انجام این مهم می‌توان شرایط را برای رونق بورس آماده کرد.

شانا مدیرعامل شرکت زیرساخت فراگیر پالایشی سیراف با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٥٠درصدی عملیات خاکبرداری پروژه فراگیر پالایشی سیراف گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از پایان امسال زمین آماده و تحویل سرمایه‌گذاران این پروژه شود. علیرضا صادق‌آبادی افزود: هم‌اکنون در بخش‌های شرقی و غربی سایت پروژه پالایشگاهی سیراف بیش از ٣٥٠دستگاه خودرو سنگین به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر