مجمع شرکت بیمه‌ای فرابورس تشکیل شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۲۹

مجمع نخستین شرکت بیمه کشور با سرمایه ثبتی ۲۵۰ میلیارد تومانی برگزار شد.

ترکیب سهامداری شرکت بیمه تجارت نو در راستای جذب پرتفوی بازار‌های بزرگ به خصوص حوزه انرژی است و این شرکت در نظر دارد جذب پرتفوهای مغفول در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش «تعادل» مجمع بیمه تجارت نو با حضور 95.16درصد صاحبان سهام و به ریاست مرادی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان (هلدینگ بانک تجارت) به عنوان رییس مجمع، توکلی، نماینده گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شعبانیان، نماینده صندوق تامین و رفاه کارکنان پست بانک، سامری، نماینده هیات موسس مصطفوی، نماینده بیمه مرکزی و داوری نماینده شرکت بورس تشکیل شد. در ابتدای مراسم سامری، نماینده هیات موسس به ارائه روند گزارش روند تاسیس شرکت پرداخت و گفت: این شرکت با سرمایه ثبتی 250میلیارد تومان مشتمل بر 2.500 میلیون سهم یک هزارریالی ایجاد شد که 30 درصد سرمایه توسط موسسان نخستین و 70 درصد مابقی به صورت پذیره‌نویسی عام تامین شده است. وی حوزه فعالیت شرکت را جنرال و در تمام رشته‌های زندگی و غیر زندگی تشریح کرد که قبولی و واگذاری اتکایی نیز از دیگر حوزه‌های فعالیت شرکت محسوب می‌شود. به گفته سامری منبع درآمد شرکت از محل سرمایه‌گذاری از طریق ذخایر و اندوخته‌های قانونی خواهد بود. وی همچنین بر این نکته نیز تصریح کرد و گفت: پذیره‌نویسی در شرایطی انجام شد که بازار سهام گرم نبود اما ظرف دو ساعت تمام سهام به‌فروش رفت که بنابر اذعان سازمان بورس عرضه بیمه تجارت درخشان بود و بازار را رونق بخشید.


ترکیب سهامداران

سامری به تشریح ترکیب سهامداران پرداخت و اظهار داشت: شرکت نفت و گاز پارسیان با 20 درصد سهم از شرکت‌های وابسته به غدیر است و شاید بتوان گفت این ترکیب سهامداری در واقع در راستای شعار بیمه تجارت در پوشش حوزه‌های انرژی به شکل تخصصی است.

وی در ادامه تشریح ترکیب سهامداری به شرکت بین‌المللی عمران رضوی با 10 درصد سهم اشاره کرد و متذکر شد: این شرکت بنیه قابل قبولی در اجرای پروژه‌های داخل و خارج کشور دارد در این راستا در ترکیب سهامداری بیمه تجارت قرار گرفت.

سامری با اشاره به شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان به عنوان هلدینگ بانک تجارت و دارا بودن سهم 20 درصدی بر این نکته تاکید کرد که این شرکت نیز در حوزه تولید انرژی فعالیت دارد و در این راستا همان‌طور که عنوان شد بیمه تجارت نو در نظر دارد پرتفوی قابل قبولی در این حوزه کسب کند. وی در ادامه از پست بانک به عنوان دیگر سهامدار بیمه تجارت با سهم 10درصدی یاد و خاطرنشان کرد: پست بانک دارای 14هزار دفتر در دور افتاده‌ترین نقاط کشور است از این حیث می‌توانیم خدمات بیمه‌یی را حتی تا دورافتاده‌ترین نقاط نیز اشاعه دهیم. سامری در ادامه مجمع ضمن اشاره به سهامداران حقیقی که 21 هزار نفر را تشکیل می‌دهند، گفت: این سهامداران از کارکنان و پرسنل بانک تجارت هستند که بنیه بسیار خوبی برای جذب پرتفوی به خصوص در رشته‌های بیمه‌های عمر محسوب می‌شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر