اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۱۱

طرح جامع مشهد هنوز به تصویب نرسیده است

محمدرضا حسین‌نژاد عنوان کرد: باتوجه به اهمیت ارتفاعات جنوبی مشهد در حوزه زیستی این کلان‌شهر جلساتی با حضور استاندار خراسان‌رضوی، امام جمعه مشهد، معاون عمرانی استاندار و شهردار مشهد برگزار شد و تصمیم بر این شد که مصوبات کمیسیون ماده5 درخصوص این ارتفاعات موردبازنگری قرارگیرد. وی تاکید کرد: با این تصمیم‌گیری و ارسال آن به شورای عالی شهرسازی کشور، نقشه راه ساخت‌وساز در ارتفاعات جنوبی مشهد تدوین شد ضمن اینکه برمبنای این نقشه و برای کنترل ساخت‌وسازها در این ارتفاعات تاکنون 17مورد تخریب صورت گرفته است. وی درخصوص حریم شهر مشهد گفت: همچنان طرح جامع مشهد ازسوی شورای عالی شهرسازی و تقسیمات کشوری بلاتکیف مانده است. حسین‌نژاد تاکید کرد: معلق نگه داشتن حریم شهر مشهد با جمعیت سه میلیون نفری و 25میلیونی زائر زیبنده پایتخت معنوی ایران نیست. وی افزود: مرتفع‌سازی نیز به‌دلیل عدم ابلاغ ارتفاع 23متر برای ساختمان‌های مشهد ثابت درنظر گرفته شده که این موضوع نیز باتوجه به ظرفیت‌های شهر مشهد نیازمند تدبیر و تسریع در ابلاغ است. وی درخصوص طرح بهسازی بافت فرسوده آبکوه خاطرنشان کرد: بافت فرسوده آبکوه نزدیک به 30هکتار وسعت دارد که 22 تا 25درصد از این بافت تملک و آزاد‌سازی شده است. وی اظهار کرد: در سال گذشته کمیسیون فنی عمران شورای اسلامی شهر مشهد نقشه راهی را تبیین کرد که قطعات با 500متر برای 4 تا 5خانوار ساکن در این بافت ایجاد شود که این امر مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. وی درخصوص حجم نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اظهار کرد: روند نوسازی بافت اطراف حرم مطهررضوی از 45درصد تا 51درصد اعلام شده اما در مجموع می‌توان گفت پیشرفت نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی زیر 50درصد است.


خسارت به شبکه آب‌رسانی

۳۵۹روستای لرستان براثر سیلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از ایجاد خسارت به شبکه آبرسانی ۳۵۹روستای این استان بر اثر سیلاب خبر داد. علیرضا کاکاوند در جلسه ستاد بحران لرستان که با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین رییس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در پی سیلاب هفته گذشته به شبکه آب‌رسانی ۳۵۹روستای استان لرستان خسارت وارد شد. وی با بیان اینکه حجم خسارت‌ها در این زمینه در شهرستان کوهدشت بالا بود، گفت: سیلاب موجب ایجاد مشکل قطعی آب برای ۶۰روستای این شهرستان شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان با بیان اینکه در همان روز اول وقوع سیلاب آب ۴۰روستای شهرستان کوهدشت همچنین مابقی استان وصل شد، گفت: آخرین مورد نیز مربوط به مشکل آب در یک مجتمع آب‌رسانی بود که ۱۲روستا را تحت پوشش قرار می‌داد که با اقدامات لازم مشکل این مجتمع در منطقه تنگ طرهان کوهدشت نیز رفع شد. کاکاوند با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستایی در استان بر اثر سیلاب قطعی آب ندارد، عنوان کرد: همچنین در هنگام وقوع سیلاب ما از ۱۲دستگاه تانکر آب‌رسانی سیار استفاده و بیش از پنج هزار بطری آب معدنی نیز بین روستاییان توزیع کردیم.


بهره‌برداری ازهفت حوض به عنوان

سومین پروژه ملی گردشگری در مشهد

فرامرز زینل‌پور اظهار کرد: در دو سال گذشته 10میلیارد تومان از شهرداری مشهد اعتبار دریافت کرده‌ایم. وی افزود: براساس برنامه باید در پنج سال نخست در منطقه ملی گردشگری هفت‌حوض سرمایه‌گذاری و از سال ششم به بعد برگشت سرمایه و از سال دهم باید مجموعه درآمدزایی کند. زینل‌پور بیان کرد: منطقه ملی گردشگری هفت‌ حوض دارای 2هزار و 240هکتار بوستان است که 200هکتار آن دارای مصوبه دولت برای منطقه نمونه ملی گردشگری است. مدیر شرکت توسعه و عمران گردشگری هفت‌حوض شهرداری مشهد گفت: نگاه ما بستری برای حفظ طبیعت منطقه و بارگذاری سبک با نگاه اقتصادی است تا نیاز شهروندان را به این منطقه شهر نیز بیشتر جلب شود. وی ادامه داد: برای رفاه بیشتر شهروندان تا پایان امسال 100آلاچیق در این مجموعه احداث می‌شود و 3کیلومتر از این محدوده نیز پیاده‌روسازی شده و روشنایی محوطه آن نیز در دست انجام است.


فروش بیش از 98میلیون کیلوگرم

سوخت CNG در منطقه ساری

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از فروش 98میلیون و 848هزار و 755کیلوگرم سوخت CNG در 6ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: به دنبال افزایش جایگاه‌های سوخت CNG در منطقه ساری هستیم. حسینعلی طالبی گفت: 40هزار و 677لیتر گاز مایع در 6ماهه نخست امسال مصرف شد. وی تصریح کرد: نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش 7درصدی را شاهد بودیم. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری استفاده غیراستاندارد از گاز مایع به جای سوخت CNG در برخی اتومبیل‌ها را عامل اصلی افزایش مصرف سوخت گاز مایع بیان کرد. طالبی همچنین از میزان فروش 98میلیون و 848هزار و 755کیلوگرم سوختCNG توسط جایگاه‌های عرضه سوختCNG در 6ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 2درصد کاهش یافت. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی ما تامین سوخت پاک و عرضه مناسب آن به مردم است خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 80جایگاه فعال عرضه سوختCNG در منطقه ساری وجود دارد و تلاش ما بر این است که بتوانیم تعداد و ظرفیت جایگاه‌ها را افزایش دهیم تا همه از سوخت پاک بهره ببرند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر