حمایت از شرکت‌های ایرانی علاقه‌مند به فعالیت در اروپا

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۱۰

رییس مرکز تجارت ایران در اروپای سازمان توسعه تجارت پیرامون اصول و راهکارهای موثر تجارت متقابل ایران و اروپا سخنرانی کرده و در عین حال تاکید کرد: پشتیبانی‌های لازم از شرکت‌های ایرانی که تمایل دارند در دیگر کشورها فعالیت کنند و همچنین شرکت‌های اروپایی که علاقه‌مند به تجارت با ایران هستند انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا، شاهرخ میرزاحسینی در همایش کاربردی تجارت با آلمان که در مرکز همایش‌های صدا‌وسیما برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال فرصت‌هایی برای تجارت موفق با کشورهای اروپایی هستیم و این مسوولیت به عنوان متصدی تجارت به ما داده شده و می‌دانیم ایران بازار قوی دارد که در زمینه‌های مختلفی از جمله رشته‌های مهندسی و پزشکی به خوبی فعالیت می‌کند.

وی افزود: فرهنگ روابط دوجانبه با اروپایی‌ها به خصوص بین‌ شرکت‌های ایرانی و آلمانی در حال شکل‌گیری در بازار ایران است که با توجه به اینکه بازاری جوان و متخصص داریم، می‌تواند فرصت مناسبی محسوب شود و بازار ایران را برای اروپایی‌ها جذاب می‌کند. رییس مرکز تجارت ایران در اروپای سازمان توسعه تجارت در عین حال بیان کرد: با برداشته شدن تحریم‌ها مانعی برای بازسازی روابط وجود ندارد و وظیفه بنده در اروپا این است که زبان تجارت بین اروپا و ایران را به یکدیگر نزدیک کنم.

میرزاحسینی با بیان اینکه به دنبال تجارت بلند‌مدت و شرایط دوسربرد هستیم، گفت: مساله انتقال تکنولوژی به ایران از موضوعاتی است که همه بخش‌ها پشتیبان آن هستند و ما به دنبال توسعه روابط با مراکز و آکادمی‌های علمی و شرکت‌های آلمانی هستیم تا این روابط با شرکت‌های ایرانی تقویت شود و سرمایه‌گذاری موضوع مهمی است که می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آلمانی ذهنیتی از ریسک و خطرپذیری در روابط خود با ایران ندارند، اظهار کرد: بطور شفاف نمی‌دانیم آلمانی‌ها در زمینه تجارت با ایران به دنبال چه چیزی هستند و اینجا جمع شدیم تا این مسائل را با یکدیگر در میان بگذاریم تا روابط بهتری با آلمان داشته باشیم و می‌توانیم رابطه پایداری را ضمانت کنیم.

رییس مرکز تجارت ایران در اروپای سازمان توسعه تجارت در عین حال بیان کرد: از طرفی دوستان آلمانی ما نیز باید دولت خود را مجاب کنند که سرمایه‌گذاری‌هایی در نواحی مختلف تجاری ایران انجام دهند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر