کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۲۰۰

کره‌ای‌ها آماده ورود به بازار ایران- ایسنا| وزارت امور خارجه کره‌جنوبی روز گذشته اعلام کرد، یون بیونگ سی وزیر امور خارجه این کشور قرار است شنبه آینده (16آبان) برای دیدار و رایزنی با مقامات ایرانی به تهران سفر کند. این نخستین‌باری است که یک وزیر امور خارجه از کره‌جنوبی در طول 14سال گذشته به تهران سفر می‌کند. به گزارش یونهاپ، کره‌جنوبی تمایل خود را برای تجدید و استفاده از فرصت تجاری در ایران که یک کشور ثروتمند از لحاظ منابع طبیعی محسوب می‌شود، پس از لغو تحریم‌ها نشان داده است.

برای سفر به کربلا حتما ویزا بگیرید- ایرنا| حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه به مسافران عتبات عالیات در اربعین توصیه کرد که هرچه سریع‌تر گذرنامه دریافت کرده و حتما ویزا بگیرند چون مانند سال گذشته کسی نمی‌تواند بدون ویزا به عراق سفر کند. قشقاوی همچنین با یادآوری چهلمین روز فاجعه منا، گفت: دولت عربستان‌سعودی در بحث حادثه جرثقیل خوب عمل کرد و به سرعت اعلام کرد که چه شرکتی خاطی بوده و دیه حادثه دیدگان را نیز سریع پرداخت کرد. اما با کمال تاسف در بحث منا هیچ اقدامی صورت نگرفته و هنوز مشخص نیست که چه تعداد کشته شدند.

فرصت‌های زیاد برجام برای کشور- ایسنا| نوذر شفیعی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نشستی با عنوان «بررسی تاثیر برجام بر ژئوپلیتیک منطقه» اظهار کرد: برجام در سطح منطقه فرصت‌های زیادی را برای ایران ایجاد کرده است. وی با بیان اینکه برجام نتیجه 37سال مبارزه بین ایران و غرب بود، افزود: آنچه می‌توانست به جنگ منجر شود در قالب موازنه‌یی نرم به یک توافق همه‌جانبه تبدیل شد.

سفر معاون وزیر خارجه سوریه به تهران- ایلنا| فیصل مقداد معاون ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، صبح امروز برای دیدار با مقام‌های وزارت خارجه ایران همچون محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه به تهران آمد. براساس این گزارش، بحث درمورد بحران سوریه و تلاش‌های صورت گرفته برای حل این بحران همچنین مبارزه با تروریسم در این منطقه ازجمله محورهای گفت‌وگوی این مقام سوری با مقامات ایرانی در جریان سفر فیصل‌ مقداد به تهران است. وی همچنین پس از دیدار با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: درباره مرحله انتقالی صحبتی نداریم و کسانی که از این موضوع سخن می‌گویند از واقعیات سوریه چیزی نمی‌دانند.

شعارنویسی علیه دولت در خیابان‌های تهران-آنا| به‌تازگی برخی افراد ناشناس بر دیوارهای مشرف به خیابان‌های پرتردد تهران شعارهایی را علیه دولت و سیاست ‌خارجی دولت تدبیر و امید می‌نویسند. نکته تامل‌برانگیز این است که معمولا شعارنویسی‌ها به سرعت از دیوارها پاک می‌شود ولی این شعارها که طی هفته‌های اخیر بر این دیوارها نقش بسته، دست نخورده مانده است. در برخی از این شعارها این‌گونه القا می‌شود که رفتارهای جنگ‌طلبانه آل‌سعود، نتیجه سیاست‌ خارجی دولت یازدهم است که بر ارتباط با امریکا تمرکز دارد.

توضیحات لازم درباره راه‌های مقابله با نفوذ به نمایندگان داده شد- ایرنا| وزیر اطلاعات جهت پاسخ به سوال محسن صرامی فروشانی نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و بررسی راه‌های مقابله با نفوذ دشمنان در شرایط پسابرجام در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت. علوی پس از حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌یی که با نمایندگان مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتیم؛ جلسه خوب و مفیدی بود و ما همیشه تعامل خود با نمایندگان را حفظ خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر