بازار حمل ‌و نقل

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۸۶

تشکیل ستاد ایمنی برای پروازهای زمستانی

تعادل| ستاد ایمنی عملیات زمستانی، جهت کنترل و مقابله با مشکلات ناشی از برف و یخبندان و در مدار عملیاتی قرار گرفتن فرودگاه بعد از بارش برف تشکیل شده است‌. مدیر‌کل فرودگاه مهرآباد ضمن اعلام این خبر، آماده‌سازی تجهیزات و امکانات برف‌روبی، ایجاد محل نگهداری مواد ضدیخ به‌ منظور رعایت استاندارد‌ها و جلوگیری از تبعات زیست محیطی، تهیه‌ امکانات برف‌روبی و لایروبی محوطه ایرساید و لندساید برای جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از آب گرفتگی محوطه‌ها همچنین آموزش پرسنل عملیات زمستانی را در‌ اداره‌کل مهرآباد از اولویت‌های ستاد برف‌روبی فرودگاه مهرآباد عنوان کرد. علی رستمی با اشاره به شرایط ویژه فرودگاه مهرآباد به دلیل عملیات اجرایی در سطوح پروازی و محدودیت‌های موجود گفت: همه شرکت‌های هواپیمایی و هندلینگ‌کننده باید از تجهیزات و امکانات ایمنی برخوردار باشند و اصول و قواعد تعیین شده طبق دستورالعمل در این خصوص را رعایت کنند. وی با اشاره به شروع عملیات زمستانی و تاخیر یا لغو احتمالی برخی پروازها بر لزوم پاسخگویی نمایندگان شرکت‌های مستقر در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تاکید کرد.


واگذاری آزادراه تهران- قم به‌جای بدهی دولتی

مهر| وزیر راه و شهرسازی برای پرداخت بدهی پیمانکاران پیشنهاد داده است که انتشار اوراق صکوک اجاره از محل واگذاری آزادراه تهران- قم به عنوان تضمین انجام شود. موضوع مطالبات پیمانکاران از دولت وارد سومین سال خود شده است و درحال حاضر وزارت راه و شهرسازی ۵هزار میلیارد تومان بابت پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران خود بدهکار است و این بدهی‌ها و رکود اقتصادی موجب کاهش توان مالی شرکت‌های پیمانکار و تعطیل شدن تعداد زیادی از این شرکت‌ها شده است. از سوی دیگر دولت تصمیم گرفته، رقم ۷۵۰۰میلیارد تومان را به پروژه‌های عمرانی اختصاص دهد که به نظر می‌رسد بخشی از این مبلغ در ازای انتشار اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران اختصاص یابد؛ هر چند که پیمانکاران این شیوه را قبول ندارند اما از جایی دیگر هم خبر می‌رسد که تاکنون فقط با اختصاص حدود ۳درصد از این مبلغ به پروژه‌های زیرساختی وزارت راه و شهرسازی موافقت شده است. همچنین تصمیم دیگری که به تازگی در وزارت راه و شهرسازی مطرح شده مبنی بر انتشار اوراق صکوک اجاره برای پرداخت مطالبات پیمانکاران است. بر این اساس پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی این بوده که در ازای ضمانتنامه‌یی که از سوی این وزارتخانه در وزارت اقتصاد گذاشته می‌شود، اوراق صکوک اجاره منتشر شده و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد. در این پیشنهاد که در مراحل اولیه قرار دارد، آمده است که وزارت راه و شهرسازی می‌تواند از محل واگذاری آزادراه تهران- قم به عنوان ضمانتنامه، اوراق صکوک اجاره را منتشر کرده و مطالبات پیمانکاران را بپردازد.


افزایش تاخیرهای پروازی

تسنیم| بررسی جدیدترین گزارش سازمان هواپیمایی حاکی از آن است که در شهریور امسال 4893پرواز توسط 14 ایرلاین داخلی انجام شد و نیمی از این پروازها (2576) با تاخیر فرودگاه مهرآباد را ترک کردند که نسبت به ماه گذشته با افزایش همراه بوده است. ایران‌ایر نیز با 80درصد پرواز تاخیردار پیشتاز پروازهای تاخیردار شهریور ماه امسال بود.


خودکفایی در تولید ریل

تسنیم| مدیرعامل ذوب‌آهن از پیشرفت 85درصدی پروژه تولید ریلی ملی خبر داد و گفت: با تولید ریل ملی ایران به عنوان هفدهمین کشور تولیدکننده ریل جهان مطرح می‌شود. اردشیر سعدمحمدی با اشاره به تولید ریل ملی از دهه فجر امسال افزود: تمام تجهیزات مربوط به پارامترهای کیفی تولید ریل خریداری شده و به زودی نصب می‌شود و بر این اساس، کشور در تولید ریل خودکفا می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر