اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۸۲

بازدید مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت

از کانون فرهنگی شهید سلیمانی

به گزارش روابط‌عمومی پالایشگاه امام خمینی شازند دکتر نعمت‌اللهی در این بازدید که مومنی رییس روابط‌عمومی شرکت ملی پالایش و پخش کشور، حمید بوجارزاده رییس روابط‌عمومی شرکت ملی گاز ایران و سید مجتبی موسوی‌شاد رییس امور هماهنگی روابط عمومی‌های صنعت نفت او را همراهی می‌کردند از بخش‌های مختلف آموزشی کانون فرهنگی شهید سلیمانی پالایشگاه امام خمینی شازند اعم از کلاس‌های قالیبافی، نقاشی، کامپیوتر، زبان، خیاطی، خوشنویسی جامعه‌القرآن، قرآن بزرگسالان و خردسالان و دیگر کلاس‌های فرهنگی و هنری دیدن و با اساتید و هنرجویان این دوره‌ها به گفت‌وگو نشست. مدیرکل روابط‌عمومی وزارت نفت دراین بازدید از کانون فرهنگی شهید سلیمانی پالایشگاه امام خمینی شازند به عنوان یک ظرفیت فرهنگی خوب در شهر مهاجران یاد کرد و گفت: تقویت مراکز فرهنگی و آموزشی برای بهره‌مندی خانواده نفت از اولویت‌های کاری این وزارتخانه است. دکتر نعمت‌اللهی افزود: خانواده‌های ساکن در شهرک‌های مسکونی وزارت نفت نیازمند وجود مراکز فرهنگی و هنری برای گذران اوقات فراغت خود هستند و تقویت این مراکز می‌تواند به نشاط و آرامش روحی خانواده‌ها کمک کند. رییس روابط‌عمومی پالایشگاه امام خمینی شازند نیز در حاشیه بازدید مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت از این مجموعه گفت: از سال 82 تا پایان شهریور 94 بالغ بر 46 هزار و 552 نفر با شرکت در دوره‌های آموزشی این کانون نسبت به فراگیری رشته‌های مختلف هنری پرداخته‌اند.


جامعه ایرانی ما نیازمند منابع انسانی

برای پیشرفت اقتصادی است

دکتر قاسم جان بابایی در همایش تبیین سیاست‌های کلی جمعیت که در سالن اجتماعات هلال احمر استان مازندران برگزار شد گفت: تحکیم خانواده نیازمند ازدواج در سال‌های جوانی است و فرزندآوری مناسب بین سنین۲۰ تا ۳۰ سال است. وی با بیان این مطلب که خانواده باید حداقل دو فرزند داشته باشد تا جایگزینی مناسب برای جمعیتی آینده باشند افزود: فرزندآوری به موقع موجب کاهش نرخ طلاق می‌شود و از شیوع سرطان خانم‌ها به میزان قابل توجهی می‌کاهد. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری صورت می‌پذیرد بیان داشت: کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی آنها در هزینه زندگی و تربیت نسل صالح و کارآمد باید از مهم‌ترین اصول سیاست‌های جمعیتی کشور باشد. وی افزود: توسعه خدمات بهداشتی، درمانی و مراقبت‌های پزشکی در جهت سلامت فرزندآوری و باروری و ارتقای امید به زندگی، تامین سلامت، تغذیه سالم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز از اهداف وزارت بهداشت در این سیاست‌ها است.


احداث واحدهای مسکن مهر

مانع اجرای طرح جامع دانشگاه لرستان شد

رییس دانشگاه لرستان گفت: وجود مسکن مهر در مجاور دانشگاه لرستان طرح جامع این دانشگاه را به هم ریخت. خسرو عزیزی ایجاد تقاطع غیرهمسطح در محدوده دانشگاه لرستان را از مصوبات سفر دولت قبل دانست و اظهار داشت: استاندار وقت لرستان با ایجاد این تقاطع غیر همسطح مخالفت کرد وگرنه دانشگاه لرستان با اجرای این پروژه موافق بود. وی با اشاره به اینکه به دلیل قرارگیری این تقاطع خارج از محیط دانشگاه نمی‌توان بودجه‌یی از محل دانشگاه لرستان برای ساخت آن تخصیص داد افزود: دانشگاه لرستان برای کمک در زمینه ساخت این تقاطع غیر همسطح کار طراحی آن را به مشاور سپرد که ایراداتی بر مشاور قبلی آن وارد بود و هم‌اکنون مشاور جدید در حال تهیه طرح است. رییس دانشگاه لرستان به تاکید استاندار در خصوص تامین درصدی از بودجه این پروژه توسط دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: استاندار لرستان دستور داده است حداقل ۵۰ درصد بودجه این طرح از محل بودجه‌های استانی تامین شود تا این تقاطع غیر همسطح که وجودش در منطقه ضروری است ساخته شود. عزیزی وجود واحدهای مسکن مهری که در مجاورت دانشگاه لرستان ساخته شده‌اند را معضلی بزرگ برای دانشگاه خواند و بیان داشت: وجود مسکن مهر در دانشگاه لرستان طرح جامع این دانشگاه را به هم ریخت و با وجود مخالفت همه دانشگاهیان برای احداث این واحدها متاسفانه مطابق مصوبه سفر دولت قبل ۸۵ هکتار از بهترین زمین‌های دانشگاه به مسکن مهر واگذار شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر این واحدها آماده واگذاری به متقاضیان هستند اضافه کرد: البته هنوز 15.5 هکتار از ۸۵ هکتار متعلق به مسکن مهر باقی مانده که دانشگاه لرستان به‌شدت اصرار دارد این اراضی به دانشگاه برگردانده شود زیرا برای استفاده از این اراضی طرح جامع در نظر گرفته شده است.


30 هزار فراکارت شهروندی توزیع خواهد شد

مشاور شهردار در امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری اراک با اشاره به اینکه تاکنون 175 اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی مجهز به سیستم ردیابی (AVL) شده است بیان نمود: قرارداد کارت شهروندی با شرکت سیمرغ تجارت منعقد گردیده است که در همین راستا شهروندان می‌توانند به تمامی شعب بانک تجارت در سطح شهر اراک و تعدادی کیوسک و فروشگاه مجهز به دستگاه شارژ فراکارت شهروندی که به 180 نقطه خواهد رسید، مراجعه نمایند همچنین با توجه به آماده بودن نرم افزار سیستم، پیش بینی می‌شود به زودی طرح مذکور بطور رسمی مورد بهره‌برداری قرارگیرد. وی افزود: مقرر شده است 30000 کارت در اختیار شهروندان قرار گیرد. شایان ذکر است هزینه خرید کارت شهروندی 5000 هزار تومان است که در ابتدای اجرای این طرح برای تشویق و فرهنگ‌سازی با 2500 تومان شارژ هدیه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر