قرض ملی امریکا دو برابر می‌شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۷۱

مازیار معتمدی واشنگتن پست

بوش مدرسه را افتتاح و بعد آن‌ را رها کرد - جب بوش که در سال 1996 یک شکست انتخاباتی را تجربه کرده بود قصد داشت مدرسه‌یی افتتاح کند و بدین‌ترتیب تصویرش به عنوان یک جمهوری‌خواه بی‌عاطفه که ادعا می‌کرد در صورت بدل شدن به فرماندار «احتمالا هیچ کاری» برای کمک به آفریقایی‌امریکایی‌ها نخواهد کرد را تغییر دهد. در قالب شهروندی که احتمالا قصد داشت یک بار دیگر در رقابت فرمانداری سال 1998 شرکت کند، بوش مدرسه لیبرتی سیتی را خلق کرد تا به آموزش و پرورش کودکان سیاه‌پوست فقیرنشین‌ترین محله‌های شهر میامی کمک کند. این مدرسه می‌توانست راهی برای آشتی کردن با جامعه سیاه‌پوست کشور به او ارائه دهد و در عین حال تئوری آموزشی او که مورد انتقاد اتحادیه‌های معلمان بود را هم به آزمایش بگذارد. کاترینا ویلسون-دیویس در زمان افتتاح مدرسه، معلم 32 ساله مطالعات اجتماعی بود که با روحیه مثبت خود بوش را به ساخت مدرسه تشویق می‌کرد. او می‌گوید: «دوستانم به من گفتند دارم مورد استفاده قرار می‌گیرم و من هم گفتم خب؟ همه مورد استفاده قرار می‌گیرند». حالا و در حالی که با گذشت دو دهه بوش نامزد ریاست‌جمهوری شده، از زمان کار کردن خود روی پروژه ساخت این مدرسه به عنوان مدرکی دال بر اینکه او از همان ابتدا خواستار اصلاحات بوده استفاده می‌کند. او گفته این تجربه «هنوز روی شیوه برخورد من با چالش‌های مهمی که جوامع حومه‌شهری امروزه با آنها رو به رو هستند تاثیر دارد» و از مراسم افتتاح مدرسه به عنوان «یکی از شادترین و غرورآمیزترین لحظات زندگی»اش یاد می‌کند. اما برای ویلسون-دیویس و دیگر کسانی که در سالن‌های لیبرتی سیتی حضور داشتند، آن لحظه شاد تحت تاثیر سال‌های پیچیده بعدش قرار گرفته. با گذر زمان، رابطه بوش با مدرسه خراب شد. او پس از پیروزی در انتخابات فرمانداری از هیات‌مدیره مدرسه کناره‌گیری و عملا آن را رها کرد.


واشنگتن تایمز

اوباما دوران ریاست‌جمهوری‌اش را با قرض 20 تریلیون دلاری به پایان می‌رساند - وقتی پرزیدنت اوباما لایحه بودجه دو ساله جدید را امضا کند، توجه بیشتری را به بخشی از میراثش جلب می‌کند که خیلی دوست ندارد درباره‌اش صحبت کند: او مرد 20 تریلیون دلاری است. تفاهمنامه خرج مالی آقای اوباما با کنگره، محدودیت قرض کشور را به حالت تعلیق در‌آورده و به این ترتیب خزانه‌داری می‌تواند 1.5 تریلیون دلار دیگر هم تا پایان دوران ریاست‌جمهوری او در سال 2017 قرض کند. وقتی این رقم به رقم فعلی قرض ملی که بیش از 18.5 تریلیون دلار است اضافه شود، به احتمال زیاد درست زمانی که آقای اوباما کاخ سفید را ترک کند، میزان قرض ملی 20 تریلیون دلار خواهد بود. وقتی آقای اوباما در ماه ژانویه سال 2009 وارد کاخ سفید شد، مجموع قرض ملی 10.6 تریلیون دلار بود. این به این معنی است که طی هشت سال ریاست‌جمهوری او، قرض ملی تقریبا دو برابر شده است.


نیویورک تایمز

فرهنگ آلبانی در پرونده‌های اختلاس، دادگاهی می‌شود - در دو پرونده دادگاهی فدرال جداگانه این ماه، دو نفر از قدرتمندترین مردان نیویورک قرار است وارد دادگاه شوند؛ پرونده‌یی خارق‌العاده از اتهام‌های فساد، رشوه‌گیری و دادن موقعیت‌های شغلی به وابستگان. اما حتی در حالی که این دو مرد، شلدون سیلور سخنگوی سابق هیات قانونگذاری نیویورک و دین جی. اِسکِلوس رهبر سابق اکثریت سنای ایالتی نیویورک با اتهام‌های واردشده مبارزه می‌کنند و سعی در بازیابی اعتبار خود دارند، چیز دیگری هم دادگاهی خواهد شد: فرهنگ آلبانی، پایتخت ایالت نیویورک. مدارک دادگاهی این دو پرونده چیزی را آشکار می‌کند که به گفته گروه‌های آگاه، دنیایی آلوده است که در آن پول‌های بزرگ و سیاست، مدت‌هاست با دولت در تقاطع بوده‌اند.


رای ماری‌جوآنا ممکن است کلید انتخابات 2016 باشد - مساله قانونی‌شدن ماری‌جو‌آنا در ذهن میلیون‌ها رای‌دهنده قرار دارد و حالا کاندیداهای ریاست‌جمهوری با سوال جدید

رو به رو هستند: آیا در این میان یک فرصت سیاسی هست؟ بعضی‌ها اینطور فکر می‌کنند. جدیدترین نشانه‌اش هم سناتور برنی سندرز است که هفته قبل خواستار پایان ممنوعیت قانونی ماری‌جو‌آنا شد. با یک حرکت، این کاندیدای حزب دموکرات وارد محدوده‌یی ناشناخته شد؛ و می‌توان گفت خود رقابت ریاست‌جمهوری هم همینطور. این حرکت سندرز چیزی بسیار فراتر از حرف‌های رک و راست همیشگی‌اش بود. این حرکت می‌تواند در ایالت‌های اصلی و مخصوصا در غرب کشور، به این سناتور اهل ورمانت رای‌هایی که به‌شدت به آن نیازمند است را ارائه کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر