روی خط خبر

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۶۵

اجرای طرح کارت اعتباری خرید از هفته آینده

تعادل| مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی از اجرای «طرح کارت اعتباری کالای ایرانی» ظرف حدود یک هفته آینده خبر داد. عباس هاشمی افزود: در این طرح خریداران می‌توانند با دریافت کارت اعتباری و مراجعه به فروشگاه‌های اعلام شده نسبت به خریداری کالاهای با کیفیت ایرانی اقدام کنند. وی نرخ سود این نوع از تسهیلات را 12 درصد اعلام کرد و افزود: فاز اول این طرح که با همکاری بانک مرکزی انجام می‌شود، مشمول کلیه حقوق‌بگیران و بازنشستگان دولتی خواهد بود. وی تاکید کرد: در این طرح کالاها از لحاظ کیفیت، قیمت و دوام و نیز خدمات پس از فروش گزینش شده هستند و با امکان انتخاب کالا توسط مشتریان، فضای رقابتی عادلانه‌یی برای فروش ایجاد می‌شود. هاشمی اعتبار این کارت‌ها را از زمان دریافت تا آغاز فرآیند خرید، دو ماهه اعلام کرد و گفت: بازپرداخت اقساط کالاهای خریداری شده در این طرح طی 24 قسط تعیین شده است. شیوه‌نامه، فهرست کالاها، واحدهای تولیدی، چگونگی انجام کار و... با بانک مرکزی هماهنگ شده است و احتمالا ظرف یک هفته آینده اجرایی شود. وی تصریح کرد: فهرست کالاهایی که مشمول این طرح می‌شوند را از جمله لوازم خانگی برقی و گازسوز، فرش و موکت، مصنوعات چوبی و مبلمان و سرویس خواب و بخشی از صنایع معدنی (چینی‌آلات و کاشی و سرامیک)، به اضافه واحدهای مشارکت‌کننده و واحدهایی که موجودی انبار خود را اعلام کرده بودند به بانک مرکزی ارائه داده‌ایم.


تخصیص 25 میلیون دلار به صنایع الکترونیک

تعادل| با تصویب هیات دولت و با هدف کمک به توسعه صنعت الکترونیک، معادل ریالی 25 میلیون دلار به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) اختصاص یافت و سرمایه صحا به بیش از 5/2 برابر سرمایه قبلی افزایش یافت. علی وحدت، مدیرعامل صحا ضمن اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجوز افزایش سرمایه در هیات دولت تصویب و از سوی معاون اول رییس‌جمهور، 12 مهرماه برای اجرا به وزارتخانه‌های صمت، امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ شد و در نهایت با مساعدت بانک مرکزی چهارشنبه هفته گذشته ششم آبان‌ماه به حساب صحا واریز شد. وی تصریح کرد: اجرایی‌شدن سرمایه‌گذاری خطرپذیر و فعال‌سازی ارائه خدمات کارشناسی، حمایت از توسعه بازار به ویژه بازارهای خارجی و جذب و انتقال دانش فنی، ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک (J.V) با تولیدکنندگان مطرح جهانی، همکاری‌های بین‌المللی، اخذ تاییدیه‌های داخلی و جهانی، توسعه صادرات، تولید بدون کارخانه و ارائه خدمات صنعتی در زمره برنامه‌های عملیاتی صحاست.


کاهش قیمت سنگ‌آهن

در ایران و جهان

ایسنا| پس از اینکه قیمت سنگ‌آهن در بازار جهانی به پایین‌ترین رقم خود در طول سه ماه اخیر رسید، شاخص قیمت سنگ‌آهن ایران نیز در متال بولتن کاهش یک دلاری را تجربه کرد. کاهش رشد اقتصادی کشور چین و همچنین کاهش تقاضای این کشور به عنوان بزرگ‌ترین خریدار سنگ‌آهن از یک سو و عرضه گسترده سنگ‌آهن با قیمت پایین توسط برخی معدنکاران بزرگ دنیا سبب شد، قیمت سنگ‌آهن طی مدت اخیر روند کاهشی داشته باشد. این در حالی است که با توجه به وضع تحریم‌ها علیه ایران، قیمت سنگ‌آهن ایران در معاملات بازار با قیمت کمتری نسبت به کشورهای دیگر به فروش می‌رسد. با پیگیری انجمن سنگ‌آهن ایران، مرجع قیمت‌گذاری متال بولتن هم برای نخستین‌بار شاخص قیمت سنگ‌آهن 60 درصد ایران را اعلام کرد، اما در همین زمان قیمت‌های جهانی سنگ‌آهن رو به کاهش رفت و برای نخستین بار از جولای، قیمت سنگ‌آهن جهانی بار دیگر به زیر 50 دلار رسید.


قیمت مس در دو راهی سقوط و صعود

ایسنا| مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ضمن اشاره به پیش‌بینی بدبینانه موسسه «گلدمن ساچز» در خصوص افت قیمت مس گفت: در مقابل، بعضی از موسسات هستند که نسبت به آینده قیمت مس ابراز امیدواری و پیش‌بینی می‌کنند که قیمت مس تا پایان سال جاری افزایش خواهد یافت. احمد مرادعلیزاده ادامه داد: موسسهCapital Economics معتقد است قیمت مس تا اواخر سال جاری، به دلیل وقفه‌ها و کاهش تولید در بخش معدن، رشد قابل ملاحظه‌یی خواهد داشت. این موسسه اعتقاد دارد قیمت مس در اواخر سال جاری، به 6250 دلار در تن و در سال 2016 به سطح 7000 دلار در تن برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر