کوتاه از سیاست

۱۳۹۴/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۲۱۴۵

پیش‌نیاز مشارکت مردم در سازندگی -باشگاه خبرنگاران| جلسه شورای عالی پشتیبانی سواد آموزی روز گذشته به ریاست معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد. اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر لزوم مردمی کردن اقتصاد و مشارکت آحاد جامعه در سازندگی کشور، گفت: این موضوع یکی از بندهای مهم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است و برای تحقق آن لازم است که اقشار مختلف جامعه از مهارت‌های کافی برخوردار باشند. معاون اول رییس‌جمهور افزود: سوادآموزی و توانمندسازی مردم پیش‌نیاز مشارکت آنها در سازندگی کشور است و لازم است با همکاری دستگاه‌های مسوول، طرحی جامع در این زمینه و در قالب برنامه ششم توسعه تدوین شود تا شاهد مشارکت بیش از پیش مردم در توسعه اقتصادی و سازندگی کشور باشیم.

مجلس آینده، مجلس اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل است-ایلنا| رییس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان، مجلس آینده را مجلس اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل خواند. جمشید ایرانی در نشست مشترک سیاست‌گذاری این جبهه اعلام کرد: این جبهه نخستین جریان سیاسی بود که سال گذشته اعلام کرد در ائتلاف‌هایی با اصلاح‌طلبان ورود خواهد کرد که محوریت آن بر مدار آقای دکتر عارف شکل گرفته باشد. دبیرکل حزب فرزندان ایران اعلام کرد: با توجه به محدودیت‌ها و واقعیت‌ها، اصلاح‌طلبان با داشتن چهره‌های معتدل می‌توانند در شکل‌گیری یک مجلس همراه با دولت در فضای همدلی و همزبانی موثر باشند.

جمعیت جوان در برابر اعتیاد واکسینه شود-تعادل| نماینده رشت در مجلس نهم هشدار داد: باید جمعیت 20میلیونی جوان کشور را با همکاری یکدیگر در برابر اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی واکسینه کنیم. جبار کوچکی‌نژاد افزود: از سالیان سال تاکنون کشور هزینه‌های سنگینی را در راه مبارزه با مواد مخدر پرداخته است و با وجود تقدیم شهدا، جانبازان و اقدامات مقابله در این مسیر، هنوز پدیده شوم اعتیاد با تبلیغات وسیع و گسترده باندهای مافیایی بر جمعیت جوان کشور سایه افکنده و آنان را مورد هدف قرار داده است.

دشمن می‌خواهد دستاوردهای انقلاب را از بین ببرد-ایسنا| فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت: دشمن می‌خواهد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرد. سرلشکر محمدعلی جعفری طی سخنانی در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران، اظهار کرد: امنیت، اقتدار ملی، عزت اسلامی و نفوذ معنوی انقلاب از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. فرمانده سپاه پاسداران افزود: دشمن می‌خواهد این دستاوردها را از بین ببرد.

برجام حاصل تلاش‌های دوساله است- ایسنا|مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزیر امور خارجه کشورمان گفت: برجام یکی از مهم‌ترین سندهایی است که در رابطه با یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده و مورد توافق قرار گرفته است. وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع، طبیعی است که با این همه مذاکرات فشرده و سخت و مجموعه تلاش‌هایی که ظرف مدت این دو سال صورت گرفته است به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم. در حقیقت تلاش دانشمندان هسته‌یی و مقاومت ملت ایران پشتوانه این مذاکرات بوده است.

ایران با نقش سازنده در وین شرکت کرد- ایرنا| حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی- آفریقای وزارت امورخارجه، در برنامه من طهران شبکه خبری العالم، درباره نشست اخیر وین گفت: این نخستین جلسه در نوع خودش بود که همه کشورهایی که طرف‌های اصلی در زمینه موضوع سوریه هستند، در آن حاضر شدند. چه کشورهایی مانند جمهوری اسلامی ایران که نقش سازنده‌یی ایفا می‌کنند و چه برخی از کشورهایی که نقش غیر سازنده و منفی دارند.

لطف و عنایت رهبری مثل همیشه شامل حال ما بود- ایسنا| سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با وزیر امور خارجه و سفیران در خارج از کشور گفت: افتخار داشتیم در ابتدای سمینار سفرا در خدمت مقام معظم رهبری باشیم و رهنمودهای ایشان را ملاک کار خود در سمینار سفرا قرار بدهیم.

تحلیل موسسه هریتیج از قدرت ایران- مهر|

سایت موسسه تحقیقاتی هریتیج تحلیل کارشناسان این مرکز درباره تحولات اخیر خاورمیانه و ایران را منتشر کرده‌اند. این اندیشکده در گزارش خود از بحران سوریه و دخالت نظامی روسیه در این کشور و همچنین دخالت ایران در نابودی داعش نوشت: به نظر می‌رسد ایران یکی از تهدیدهای آینده منافع امریکا در خاورمیانه باشد چون نفوذ بسیاری در بین کشورهای منطقه پیدا کرده است.

خواهان افزایش همکاری با نیروی هوایی ایران هستیم- فارس| ما ژیائوتیان فرمانده نیروی هوایی ارتش چین اعلام کرد که این کشور خواهان افزایش همکاری با نیروی هوایی ایران است. این مقام ارشد چینی با تاکید بر اینکه به تدریج همکاری دو کشور در زمینه نیروی هوایی در حال بهبود یافتن است، تصریح کرد: «(ما) امیدواریم که این همکاری‌ها به یک سطح به جلو پیش برود.»

گزارش فراکسیون اقتصاد مقاومتی به رییس مجلس-ایسنا| محمد رجایی عضو فراکسیون اقتصاد مقاومتی با اشاره به جلسه برخی از اعضای این فراکسیون با رییس مجلس شورای اسلامی گفت که دراین جلسه گزارشی از اقدامات این فراکسیون به خصوص در مورد برنامه ششم و بودجه94 به رییس مجلس ارائه شد. وی افزود: فراکسیون اقتصاد مقاومتی حدود 3 ماه پیش تشکیل شد و جلسات متعددی را با هیات رییسه جهت بررسی اقداماتش برگزار کرده است. جلساتی که با موضوع نحوه ارتباط‌گیری با مسوولان مربوطه نیز بود.

کمپین حمایت از کودکان آواره سوری در مجلس - ایرنا| محمد صابر اختری دبیر کمپین حمایت از کودکان آواره سوری گفت: کمپین حمایت از کودکان آواره سوری برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای 5میلیون کودک آواره سوری در محل مجلس شورای اسلامی برپا شد. وی ادامه داد: در این راستا تشکل‌های اردوهای جهادی تصمیم به برگزاری این کمپین کرده تا کمک‌های مالی مردم را به دست کودک‌های سوریه برسانند.

تذکر 21نماینده به رییس‌جمهور - تعادل| 21نماینده مجلس شورای اسلامی در تذکری کتبی از رییس‌جمهور خواستند دستور جمع‌آوری سانتریفیوژهای نطنز و فردو را متوقف کند. به در همین راستا کریمی قدوسی به رییس‌جمهور تذکر داد تا دستور جمع‌آوری سانتریفیوژهای نطنز و فردو را تا زمانی که شروط مندرج در نامه مقام معظم رهبری و بند یک آن محقق نشده است متوقف کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر