اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۴۶

فولاد، پل اتصال چین و چابهار

دو شرکت بزرگ چینی (گولد پاور و تانگ شانگ یونیور سال Tangshan Universal و Gold Power) در زمینه‌های مختلف تولیدی-صنعتی (نساجی، سیمان، فولاد و شیشه) در منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار رقمی بالغ بر 800میلیون دلار سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری-صنعتی چابهار، حامد علی مبارکی، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان با اشاره به مطلب بالا اظهار کرد: شرکت گولد پاور در زمینه تولید فولاد به صورت شمش و بیلت سالانه با ظرفیت بیش از سه تن فعالیت خواهد داشت.

این گزارش می‌افزاید: مدیران دو شرکت یاد شده چینی در سفر خود به منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار ضمن بازدید از ظرفیت‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تولیدی و تجاری منطقه ازجمله تاسیسات بندری (اسکله‌های شهید بهشتی و شهید کلانتری) و مجتمع پتروشیمی نگین مکران در نشست با مدیران سازمان با جایگاه استراتژیک، موقعیت و مزیت‌های سرمایه‌گذاری بندر چابهار آشنا شدند.

در این نشست حامد علی مبارکی بیان کرد: سهولت دسترسی این بندر اقیانوسی به بازارهای بین‌المللی و میزان چشمگیر صادرات و واردات دو کشور همچنین لحاظ کردن تخفیف‌های لازم برای سرمایه‌گذاران خارجی ازجمله مزیت‌های این منطقه هستند. «شوهونگ لو»، مدیرعامل شرکت گولد پاور چین در این نشست ضمن تشکر از استقبال و مهمان‌نوازی گرم سازمان منطقه آزاد چابهار اظهار کرد: هدف ما فقط راه‌اندازی یک کارخانه ذوب آهن نیست بلکه راه‌اندازی یک شهرک صنعتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.


لزوم آمادگی برای ارائه خدمات مناسب

به گردشگران نوروزی در ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در بازدید از پروژه‌های گردشگری ارس بر لزوم آمادگی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران نوروزی و تابستانی تاکید کرد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، محسن خادم‌ عرب‌باغی در بازدید از پروژه هتل پنج ستاره فخر آذربایجان پیشرفت فیزیکی این پروژه را قابل قبول اعلام کرد و گفت: این پروژه با 65 باب اتاق و 16سوییت همچنین آمفی تئاتر و سالن همایش‌ها و سه باب تالار و رستوران در نیمه دوم سال بعد به بهره‌برداری می‌رسد. عرب‌باغی در حاشیه بازدید از پروژه هتل پنج ستاره فخر آذربایجان در رابطه با این پروژه گفت: این هتل 100میلیارد ریالی توسط یکی از سرمایه‌گذاران این منطقه در زمینی به مساحت هفت هزار متر مربع درحال احداث است. وی ورود بیش از 6میلیون نفر گردشگر در سال گذشته را یادآور شد و با بیان اینکه جلب رضایت گردشگران شاخص اصلی تداوم استقبال از این منطقه خواهد بود، افزود: منطقه آزاد ارس به جهت وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری، تفریحی و تجاری همواره مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی است.


دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با کیش‌وندان

جلسه دیدار مردمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با کیش‌وندان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مونسان عصر روز سه‌شنبه 5 آبان ماه در دیداری صمیمی با 30 نفر از ساکنان کیش ضمن شنیدن مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی آنان، دستورهای لازم برای بررسی ارائه راهکارهای قانونی و حل درخواست‌های مطرح شده را به معاونت‌ها و مدیریت‌های این سازمان را صادر کرد.


بهره‌برداری کامل از طرح میدان شهدای مشهد در سال ۲۰۱۷

وحید برجسته‌ اظهار کرد: در تلاش هستیم طرح میدان شهدا را تا سال 2017 از حالت کارگاهی- ساختمانی خارج کنیم. به همین منظور و برای تحقق این موضوع مصوبات خوبی برای 2پروژه تجاری-اداری شرق عرصه میدان شهدا به تازگی از شورای اسلامی شهر اخذ کردیم.

وی تاکید کرد: اولویت اجرای پروژه‌‎های خدماتی و عام‌المنفعه منجر به فراهم ‌آمدن بستری مناسب برای سرمایه‌گذاران شده و فراهم‌ آوردن زیرساخت‌های شهری در پروژه شهدا به معنای آن است که فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن کردیم. به همین دلیل است که از 100میلیون تا 300میلیارد پروژه در این طرح وجود دارد. مدیر اجرایی طرح میدان شهدای مشهد با اشاره به محدوده اجرای طرح در فضایی به مساحت 35هکتار گفت: محدوده این طرح متوقف نمی‌شود چراکه بافت فرسوده به آن افزوده می‌شود.

برجسته‌نژاد با اشاره به اینکه ایستگاه جی 2 در 3ماهه ابتدایی سال 95 تکمیل خواهد شد، گفت: همچنین تجهیز مبلمان شهری، عرصه میدان، آب‌نماها و اجرای کاشیکاری‌ها در دستور کار قرار دارد و برخی قراردادها منعقد شده است. وی افزود: برای اجرای آبنما 3میلیارد تومان برای مبلمان شهری یک میلیارد تومان و برای کاشیکاری‌ها 500میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


ورود 100 واگن برای استفاده در خط 2 قطار شهری مشهد به زودی

سالاری-مشهد- کیانوش کیامرز اظهار کرد: 100واگن خط 2 قطار شهری از شرکت واگن‌سازی تهران و چین تامین و از تکنولوژی روز دنیا در ساخت آنها استفاده می‌شود. وی با اشاره به اینکه 100واگن خط 2 قطار شهری 20رام قطار را تشکیل می‌دهد، بیان کرد: 15رام را شرکت چینی خواهد ساخت و قطعات 85 رام به ایران فرستاده می‌شود تا بدنه آن در کشور ساخته شود. مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه قطارهای مذکور اسفندماه سال 95 از بندر دالیان چین بارگیری می‌شوند، اظهار کرد: فروردین ‌ماه نیز این محوله وارد بندرعباس می‌شود و تست‌های آزمایشی روی آن آغاز می‌شود.

کیامرز با اشاره به اینکه فعالیت دستگاه حفار در خط 2 به اتمام رسیده، گفت: اگر مجوزهای لازم خط 3 اخذ شود، قرارگاه خاتم‌الانبیا با سرعت بیشتری موضوع جداسازی دستگاه حفار را دنبال می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر