آمادگی ایران برای مشارکت در اجرای پروژه اپراتور چهارم عراق

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۴۵

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی بخش خصوصی و از جمله اپراتور بزرگ ایران در مشارکت در پروژه اپراتور چهارم عراق خبر داد.

محمود واعظی در دیدار با حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با اشاره به تفاهمات و توافقات صورت گرفته، از عزم و اراده وزارت ارتباطات و شرکت‌های بخش خصوصی همراه در توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه ICT و ارتباط مستقیم شبکه‌های دو کشور خبر داد و گفت: در هفته جاری آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای برگزاری هر چه مطلوب‌تر مراسم اربعین حسینی و ارائه خدمات گسترده ارتباطی و اینترنتی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به زمینه همکاری‌های پست، پست‌بانک، دولت الکترونیک، صیانت اجتماعی و امنیت شبکه و از جمله همکاری‌های مشترک در مجامع بین‌المللی به امضای یک سند جامع در این چارچوب اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات به تمامی توافقات صورت گرفته پایبند بوده و نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد تا زائران دو کشور از نتایج و دستاورد این تصمیمات بهره‌مند شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی بخش خصوصی و از جمله اپراتور بزرگ ایران در مشارکت در پروژه اپراتور چهارم عراق خبر داد و با بیان دیدگاه و نظرات جمهوری اسلامی و مقامات کشور را نسبت به ملت و دولت عراق گفت: ما خواهان موفقیت دولت عراق بوده و در تمام بخش‌ها تلاش می‌کنیم این کشور بتواند به وظایف و تعهدات خود عمل کند.

واعظی با اشاره به حضور گروه‌های تروریستی و افراطی و خشونت‌طلب در منطقه گفت: حضور این گروه‌های جنایتکار در هر یک از کشورها خطرناک و در جهت بی‌ثباتی منطقه خواهد بود. وی از پیشرفت‌های اخیر عراق در مبارزه با داعش استقبال و ابراز امیدواری کرد این پیروزی‌های اخیر ادامه داشته و کشورها با خرد و عقلانیت بتوانند نسبت به حل و فصل بحران‌های منطقه‌یی و به خصوص وضعیت اسفبار یمن عمل کنند.

نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار با استقبال از همکاری‌های ارتباطی و تکنولوژیک و انتفاع ملت‌های دو طرف گفت: این تلاش‌ها به خصوص ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زایران دو کشور بسیار مطلوب است و انشاالله با کمک ایران عقب‌ماندگی‌های دوران اشغال عراق جبران شود.

وی از مساعدت و کمک ایران در مبارزه با داعش که صلح و آرامش منطقه را به خطر انداخته و دامنه آن بسیاری از کشورهای منطقه را درگیر کرده است، تقدیر کرد و گفت: عراق تا حدودی در مهار تروریسم موفق شده و اکنون با مبارزه ارتش و بسیج عراق تا حدود زیادی تهدیدات داعش کاهش یافته است.

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق با تاکید بر حفظ حاکمیت عراق افزود: حل بحران سوریه بدون نقش و حضور ایران ممکن نیست و عراق نیز از مبارزه با داعش و استقرار صلح در سوریه حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کل حکومت عراق با حکومت تمام دسته‌های کرد، سنی و شیعه است که در مبارزه در از بین بردن داعش متفق هستند.

نخست‌وزیر عراق از وزیر ارتباطات خواست سلام گرم وی را به مقامات جمهوری اسلامی ایران ابلاغ و برای جمهوری اسلامی نیز آرزوی موفقیت در تمام سطوح اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کرد. واعظی نیز در رابطه با همکاری‌های ارتباطی خواستار حمایت نخست‌وزیر عراق در جهت صدور دستور جهت حل و فصل تداخلات فرکانسی در مرزهای دو کشور که موجب ایجاد مشکل برای مرزنشینان می‌شود، شد و از دیدگاه‌های مثبت و اراده دولت عراق برای توسعه روابط دوجانبه تشکر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر