فعالیت 01 هزار متخصص و فوق‌تخصص در 006 کلینیک

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۳۶

دکتر محمد آقاجانی در نشست تخصصی نقش پیشگیری از اقدامات غیر ضروری پزشکی در پایداری خدمات سلامت، گفت: از شروع سال ۹۴ یکی از اصلی‌ترین دستور کارهای حوزه درمان وزارتخانه، کنترل هزینه‌ها و برنامه‌ریزی برای پیشگیری از اقدامات غیر ضروری پزشکی بوده است که این مهم به عنوان اولویت برنامه کاری سال جاری در نظر گرفته و راه‌حل‌هایی برای آن پیش بینی شد که نتیجه برخی از آنها به دست آمده است.

آقاجانی همچنین از طراحی سطح‌بندی جدید براساس آمایش سرزمین تا پایان امسال خبر داد و ابراز امیدواری کرد با اجرای نظام جدید سطح‌بندی خدمات، ضمن تضمین توزیع امکانات و بهره مندی مردم از خدمات سلامت، اقدامات غیرضروری پزشکی نیز کنترل شود.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه با تاکید بر اینکه نظام ارجاع بدون زیرساخت‌ها بی‌معنی و نیازمند تعداد کافی پزشک عمومی به عنوان ارجاع‌دهنده در مراکز است که با اجرای طرح تحول این وضعیت تا حدودی در مراکز بهبود یافته است، افزود: مکانیسم انتقال دستور ارجاع از طریق بستر‌ آی‌تی و پرونده الکترونیک سلامت ضرورت دارد و نکته مهم دیگر در این امر، ارجاع‌گیرنده یعنی سطح دو و سه تخصصی است.

به گفته آقاجانی در جریان طرح تحول اقدامات جدی در این زمینه صورت گرفته و اکنون ۶۰۰ کلینیک فعال با ۱۰ هزار متخصص و فوق تخصص خدمات سطح دو و سه را ارائه می‌دهند و ۲۵۰ پلی کلینیک دیگر نیز در حال ساخت است. وی با بیان اینکه نظام ارجاع برای ۲۳ میلیون روستایی، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در مرحله طراحی نهایی است ابراز امیدواری کرد نظام ارجاع با اتکا به زیر ساخت‌های حقیقی برای ساکنان این مناطق ایجاد شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر