حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۳۲

تردید مردم برای خرید خودرو

تعادل| وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم برای خرید خودرو داخلی تردید دارند و منتظر وضعیت بازار خودرو پس از اجرای برجام هستند. محمدرضا نعمت‌زاده افزود: در چند ماه اخیر با تبلیغ‌های مخرب صورت گرفته علیه خودروهای داخلی، مشکلاتی متوجه این بخش شده است. نعمت‌زاده اظهار کرد: به این موضوع پی بردیم که دولت در این زمینه نتوانست کاری انجام دهد و دلیل عمده آن نیز تبلیغ گسترده دشمنان برای نخریدن خودرو داخلی است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه برخی از بخش‌های رکود کشور ناشی از تبلیغ سوء علیه خرید خودرو داخلی است، گفت: این خودرویی که در این چند ماه با تبلیغ سوء مواجه شده همان خودرو 6 ماه پیش است و اگر بهتر نشده بدتر هم نشده است.


تشکیل کمپین حق مردم است

ایسنا| معاون ارزیابی و کیفیت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه خودرو پراید استاندارد است، گفت: تشکیل کمپین توسط مردم حق آنهاست؛ لزومی ندارد که همیشه سازمان ملی استاندارد جلو کیفیت پایین محصولات تولیدی را بگیرد. همانطور که اکنون دیده می‌شود مردم خودشان خرید نمی‌کنند. محمدرضا ممدوحی درباره استاندارد خودروهای داخلی اظهار کرد: براساس استانداردهای مرتبط با خودرو، برخی از قطعات ازجمله سیستم ترمز، هشدار‌دهنده‌ها، قدرت موتور و... مشمول استاندارد اجباری است که باید برای شماره‌گذاری این استانداردها را دریافت کنند. وی با بیان اینکه استاندارد در مورد کیفیت بحث نمی‌کند، ادامه داد: البته استاندارد در خود، سطحی از کیفیت را دارد اما باید گفت که این کیفیت نسبی است؛ بنابراین خودروهایی که درحال حاضر در کشور با کیفیت‌های خوبی نیز تولید می‌شوند با همان استانداردهایی سنجیده می‌شوند که خودرویی مثل پراید گذرانده است.


افزایش تعرفه واردات خودرو منطقی نیست

فارس| عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به طرح افزایش 1000درصدی تعرفه خودرو گفت: مطرح کردن بحث هزار برابر شدن تعرفه واردات خودرو عقلانی و منطقی نیست، حمایت از تولید داخل و کارگران منطقی است ولی در عین حال خودروسازان نباید سوءاستفاده کنند و با یکه‌تازی و برخورداری از بازار انحصار هر طور که می‌خواهند عمل کنند و خودرو بی‌کیفیت به مردم ارائه کنند. وی از کاهش دوباره یارانه بخش صنعت خبر داد. به گفته مسوولان وزارت صنعت، سازمان مدیریت اعلام کرده توان پرداخت ۵۰میلیارد تومان از یارانه ۲۰۰میلیارد تومانی را دارد. روح‌الله عباسپور با بیان اینکه در سال 93 پرداخت 10هزار میلیارد تومان یارانه به بخش تولید مصوب شده بود که این رقم برای سال جاری به 5هزار میلیارد تومان رسید، اظهار کرد: طبق اعلام اخیر سازمان مدیریت قرار بود 200میلیارد تومان یارانه به بخش صنعت پرداخت شود اما ظاهرا این رقم نیز باز هم آب رفته است.


قانونی که تنها 6 درصد آن اجرا شد

ایسنا| معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گفت: شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو تنها به 6درصد کسانی‌ که مشمول دریافت خسارت خواب خودرو بوده‌اند، این خسارت را پرداخت کرده‌اند. سعید تاجیک اظهار کرد: طبق آیین‌نامه فعلی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در صورتی ‌که خودروهای تحت گارانتی برای رفع عیب بیش از دو روز کاری یا مدت زمان استاندارد برای رفع عیب خودرو در تعمیرگاه متوقف شوند، شرکت خودروساز یا واردکننده خودرو ملزم به پرداخت روزشمار جریمه خواب (توقف) خودرو در تعمیرگاه به مالک آن است. وی با بیان اینکه با وجود صراحت قانون در این زمینه تقریبا هیچ یک از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو این قانون را رعایت نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی صورت گرفته در حوزه خودروهای سبک تنها به 6درصد و در حوزه خودروهای سنگین تنها به 4درصد مشمولان، این خسارت پرداخت شده است. معاون اجرایی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ادامه داد: این به این معناست که از هر 1000نفری که مشمول دریافت خسارت خواب خودرو بوده‌اند در حوزه خودروهای سبک تنها 60 نفر و در حوزه خودروهای سنگین 40 نفر از مشمولان این خسارت را دریافت کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر