کاهش 12درصدی آمار تلفات در جاده‌های روستایی

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۳۱

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به «کاهش 12درصدی آمار تلفات روستایی در سال جاری» گفت: امیدواریم این رقم تا پایان سال جاری ادامه داشته و به آمار کاهشی سال‌های گذشته متصل شود. سید حسین میرشفیع، معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی، با بیان این مطلب، تصریح کرد: خوشبختانه آمار تلفات راه‌های روستایی در طول شش سال گذشته روند کاهشی داشته و بطور میانگین در هر سال 10 درصد پایین آمده است. وی افزود: این رقم در طول شش ماه ابتدایی سال جاری نیز از سوی پزشکی قانونی تایید شده و البته نشان از کاهش 12 درصدی این آمار می‌دهد.

میرشفیع، گفت: معاونت راه روستایی تلاش کرده با انجام عملیات‌های راه‌سازی مختلف نسبت به کاهش مناطق خطرناک جاده‌یی اقدام کند و از این رو در سال‌های گذشته پروژه‌های مختلفی در این حوزه نهایی و از آنها بهره‌برداری شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به «افتتاح 2 هزار کیلومتر راه روستای جدید در سال جاری» عنوان کرد: در کنار این آمار بهسازی روکش هزار و 300 کیلومتر راه دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته، که این رقم با توجه به محدودیت‌های اعتباری مثبت ارزیابی می‌شود.

میرشفیع با انتقاد از اینکه این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمده که هنوز بخشی از اعتبارات دولتی را دریافت نکرده‌ایم، بیان کرد: آنچه که در اختیار ما بوده تنها سهمیه قیر رایگان است که البته خوشبختانه تنها با استفاده از این امکان موفق شده‌ایم بخش قابل توجهی ازپروژه‌ها را در ایام مناسبی از سال به پایان برسانیم.

وی با اشاره به «در دست ساخت بودن سه هزار پروژه راه روستایی در کشور»، اظهار کرد: این آمار در شرایطی به دست آمده که ما حدود 800 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم که این مساله فشار را روی آنها افزایش می‌دهد البته وزارت راه تلاش کرده با استفاده از توان خیرین راهساز بخشی از نیاز جاده‌های روستایی را برطرف کرده و کارها را به پیش ببرد.

میرشفیع ادامه داد: در حال حاضر تخصیص اعتبار به راه روستایی صفر است؛ از محل اسناد خزانه اسلامی مقداری از طلب پیمانکاران که حدود 800 میلیارد تومان است را پرداخت می‌کنیم.

به گفته وی در حال حاضر 3 هزار پروژه در دست اجرا داریم که توسط پیمانکاران انجام می‌شود. معاون راه روستایی وزیر راه با بیان اینکه «200هزار کیلومتر راه روستایی موجود را نگهداری می‌کنیم»، گفت: 38 هزار راه روستایی بالای 20 خانوار داریم که در زمستان هم باید جاده‌هایشان باز باشد. البته امکانات راهداری زمستانی ضعیف است.

وی گفت: همچنین در راه‌های روستایی 3500 دستگاه پل بزرگ به طول 83 کیلومتر داریم که باید بهسازی شود؛ مقرر شده است با همکاری سازمان پدافند غیرعامل ارقامی برای بهسازی این پل‌ها اختصاص یابد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر