اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۲۵

آخوندی: وام 100 میلیونی فقط برای ساخت است نه خرید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجازه هیجان و نوسان قیمتی در بخش مسکن را نمی‌دهیم، گفت: وام 100میلیون تومانی فقط برای ساخت مسکن بوده و برای خرید نیست. به گزارش تسنیم، عباس آخوندی با اشاره به تحرکات در بخش مسکن اظهار کرد: روند قیمت‌ها نشان داده که قیمت مسکن تثبیت شده و ما با نوسان قیمتی مواجه نخواهیم شد و اجازه هیجان و نوسان قیمتی را دربخش مسکن نمی‌دهیم. وی با اشاره به زمزمه‌های ارائه تسهیلات 100 میلیونی افزود: وام 100میلیونی فقط برای ساخت مسکن و سازنده‌های آن، نه خرید مسکن است که سود آن مطابق با تسهیلات بانکی جاری دریافت می‌شود. وی در خصوص اجرایی شدن مسکن اجتماعی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه پیشنهاد جزییات مسکن اجتماعی مطرح و پس از آن اجرایی می‌شود. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش مسائل مسکن در جلسه شورای پول و اعتبار تصویب شده است، اظهار کرد: به همین دلیل نیازی به مطرح شدن آن دربسته خروج از رکود دولت نبود.


پیشنهاد تبدیل دره فرحزاد به پارک ارگانیک ایرانی

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از دره پونک با تاکید بر حفظ فضای سبز محله گفت: دره پونک باید تبدیل به پارک ارگانیک ایرانی شود. به گزارش مهر، تهرانگردی این هفته احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران به محله پونک و فرحزاد اختصاص داشت.

احمد مسجدجامعی در بازدید از دره پونک گفت: این منطقه قدمت بسیار زیادی دارد، قنات آن چند سده قدمت دارد و درختان آن ۵۰۰ ساله هستند، از این رو، باید شهرداری در اصلاح دره فرحزاد تلاش کند که این محله تبدیل به پارک بومی شود.


میدان هفت‌تیر به زیر زمین می‌رود

اقبال شاکری، رییس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده میدان هفت‌تیر نخستین اولویت استفاده از فضاهای زیرزمینی شهر تهران است. شاکری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه مطالعات زیرزمینی شدن میدان هفت‌تیر آغاز شده است، گفت: از سال آینده باید اقدامات اجرایی زیرزمینی شدن میدان هفت‌تیر آغاز شود. وی ادامه داد: جز میدان هفت‌تیر در خصوص زیرزمینی شدن میدان ولی‌عصر هم تصمیم‌گیری شده که تکلیف نهایی آن پس از اتمام اقدامات اجرایی مترو مشخص می‌شود. شاکری با تاکید بر اینکه شورای شهر در مصوبه‌یی، شهرداری را ملزم به مطالعات برای طراحی فضاهای زیرسطحی کرده است، گفت: چند سال پیش نیز مطالعات اولیه فضاهای زیرسطحی شهر تهران انجام شده بود که دو سالی متوقف ماند، اما دوباره این مطالعات آغاز شده و در حال تکمیل شدن است. نخستین اولویت نیز برای استفاده از فضاهای زیرسطحی میدان هفت‌تیر است.


کره‌ای‌ها برای ساختمان‌سازی به ایران می‌آیند

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی از سفر هفته آینده شرکت‌های خارجی به ویژه از کره برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم، حامد مظاهریان با اعلام اینکه بازار مسکن در 6 ماه سال افت و خیز نخواهد داشت و روند قیمت‌ها مانند 6 ماه گذشته است، گفت: هفته آینده شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به ایران وارد خواهند شد که بیشتر از کشور کره جنوبی است. مظاهریان با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در بیش از 100 طرح مرتبط با مسکن و ساختمان که می‌تواند در قالب ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید متبلور شود، گفت: شرکت‌های خارجی در ساخت و ساز مسکن مهر حضور دارند؛ ضمن اینکه هفته آینده نیز شرکت‌های سرمایه‌گذار کره‌یی به ایران می‌آیند و مذاکراتی در این باره خواهیم داشت.


استقبال سرمایه‌گذاران از ایجاد نسل نوی شهرها

عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از ساخت 13شهر جدید خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران برای ایجاد نسل نوی شهرهای جدید استقبال قابل توجهی می‌کنند. به گزارش تسنیم، سید محمود میریان در پنجمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته گفت: در برنامه‌های توسعه‌یی شهرهای جدید، ایجاد نسل نوی این شهرها را در دستور کار داریم. وی با اشاره به ایجاد13شهر جدید تحت عنوان نسل نوی شهرهای جدید افزود: این شهرها شامل شهرهای کوش، سیراف، پارس، طیس، هورا، شهرک طوسان، خوارزمی، تابناک، ایوانکی، پرنیان و لارستان می‌شوند و بالغ بر 10هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد این شهرها تعریف شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر