نگرانی «کاپولا» از بحران مهاجرت در اروپا

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۹۰۲

فرانسیس فورد کاپولا کارگردان نامدار سینمای جهان، تراژدی انسانی در کشورهایی چون یونان را به نوعی «وقاحت» توصیف کرد و خواستار همکاری جهانی برای حل این مشکل شد.

کارگردان 76 ساله سه‌گانه «پدرخوانده» که برای صحبت درباره تاریخ خانوادگی‌اش به میلان ایتالیا دعوت شده بود، عنوان کرد: بحران مهاجرت مساله‌یی جهانی است و نیازمند حل و فصل فوری و بین‌المللی است. این کارگردان سرشناس هالیوودی اضافه کرد: «راه‌حل بحران مهاجرت این است که اجازه ندهیم هرکسی به کسی دیگر شلیک کند و جنگ راه بیندازد و شهرهای زیبایی چون حلب بزرگ‌ترین شهر سوریه را تخریب کنند. کشورهای جهان از جمله ایالات متحده باید با تامین منابع مالی از کشورهایی چون یونان و اسلوونی درخواست کنند پناهجویان را بپذیرند.» کاپولا ادامه داد: «این موضوع به پول زیادی نیاز دارد اما ضروری است. این یک مشکل بزرگ اقتصادی است و دنیا باید بهای آن را بپردازد.»

در بحرانی کم‌سابقه تاکنون بیش از 670 هزار پناهجو که از شرایط بحرانی کشورهایی چون عراق، سوریه و افغانستان گریخته‌اند، وارد اروپا شده‌اند که این موضوع مشکلاتی را برای مهاجران و کشورهای اروپایی ایجاد کرده است. فرانسیس فورد کاپولا از بزرگ‌ترین فیلمساران معاصر سینمای جهان است که افتخارات و جوایز سینمایی بسیاری را طی چهار دهه فیلمسازی به دست آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر