نا امیدی بخش خصوصی از دولت

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۸۷


رها‌سازی بخش خصوصی و ساده‌سازی قوانین، توصیه‌های کارشناسان اقتصادی به دولت برای تسهیل امور اقتصادی بخش خصوصی است. فرهاد فزونی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در واکنش به این توصیه اقتصاددانان ایران می‌گوید: عملکرد دولت نشان می‌دهد که تمایلی به حضور بخش خصوصی قوی در اقتصاد ندارد.

فزونی اظهار کرد: ما از دولت ناامیدیم و باور نداریم که دولت بخواهد بخش خصوصی قوی در اقتصاد ایران داشته باشد. عملکرد دولت این را نشان داده است. قطع امید ما از دولت به این معنی نیست که برویم دولت کشور دیگری را بچسبیم. ما از دولت ناامیدیم چون دولت برای ما کاری نمی‌کند.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تاکید بر اینکه دولت می‌خواهد بخش خصوصی را کنترل کند و همه‌چیز زیر چکمه خودش باشد گفت: جدای از این خواسته دولت، باید بدانیم که دست دولت خالی است. دولت نمی‌خواهد قوانین را ساده‌سازی کند و دست به آزاد‌سازی اقتصاد بزند، هم خودش پولی برای سرمایه‌گذاری ندارد. آن چه که امروز دولت از بخش خصوصی می‌خواهد این است که سرمایه‌اش را به دولت بدهد و دولت بگوید که بخش خصوصی چه کند. در نهایت هم همه سرمایه این بخش به عنوان مالیات و تامین اجتماعی توسط دولت گرفته خواهد شد و دولت مطالبات بخش خصوصی را نخواهد داد. عضو کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق تهران ادامه داد: بهترین کمک بخش خصوصی به دولت این است که دولت را نصیحت و راهنمایی بکند تا دولت روش‌های درست را به‌کاربگیرد. آقای علاء میرمحمد صادقی هم گفتند که رییس‌جمهور جلوی بی‌راهه رفتن وزرا را بگیرند و مشاوره بخش خصوصی می‌تواند در این مورد کمک‌کننده باشد. آقایان وزرا می‌گویند هرچه سرمایه دارید به ما بدهید که ما سرمایه‌گذاری کنیم. فزونی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی نمی‌خواهد دولت کاری به او داشته باشد گفت: دولت بدهی‌هایش را نمی‌دهد و حمایتی از بخش خصوصی ندارد. چنین دولتی بهتر است که بخش خصوصی را رها کند. قوانین را سخت نکند و بخش خصوصی را تحت فشار مالیات‌ها نگذارد. دولت اهداف سیاسی خودش را دارد و تمرکزی بر حمایت از بخش خصوصی در اقتصاد ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر