اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۸۱

همکاری بانک‌های پارسیان و اقتصادنوین

مراسم امضای تبادل تفاهمنامه همکاری‌های بانک‌های پارسیان و اقتصاد نوین با حضور دکتر پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان، دکتر معتمدی مدیرعامل بانک اقتصادنوین و جمعی از اعضای هیات‌مدیره و مدیران این دو بانک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک پارسیان، دکتر پرویزیان دراین مراسم با بیان اینکه این تفاهمنامه می‌تواند برای هر دو بانک ایجاد ارزش افزوده کند، گفت: با امضای این تفاهمنامه شرایطی فراهم می‌شود که کسب و کار بانکی برای خدمت به مشتریان، صنعتگران و تولیدکنندگان بهتر ازگذشته توسعه یابد و این انتظاراست که در دوران پساتحریم بانک‌های پارسیان و اقتصادنوین در فضای بین‌المللی بتوانند خدمات ارزنده‌یی ارائه دهند. دکتر پرویزیان در ادامه برلزوم توجه به گسترش و تقویت فعالیت‌های سندیکایی تاکید کرد و افزود: در این تفاهمنامه علاوه بر توجه به کاهش هزینه‌ها، افزایش توان داخلی بانک‌ها، توسعه و تقویت بخش IT، تامین مالی، توزیع ریسک، تبادل علم و دانش و تجربه، فعالیت‌های سندیکایی نیز مورد اهتمام قرار گرفته که با مشارکت صندوق توسعه ملی به‌عنوان یک عنصر پولی تاثیرگذار می‌توانیم؛ در پروژهای بزرگ که نیاز به فعالیت‌های سندیکایی دارد، این بخش را تقویت کرد. مدیرعامل بانک پارسیان با تاکید براستفاده از ظرفیت‌های این دو نهاد مالی ابراز امیدواری کرد و گفت: در مجموعه زنجیره خدمات این دو بانک ظرفیت‌هایی خوبی وجود دارد که با تشکیل کارگروه‌های مشترک در حوزه IT، بین‌الملل و اعتباری و... می‌توان زمینه همکاری را بیش از گذشته فراهم کرد تا هر دو مجموعه منتفع شوند. براساس این گزارش دکتر معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین نیز در این مراسم بااشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بانک پارسیان اظهار داشت: این تفاهمنامه بر تحکیم روابط و تبادل تجربه، کاهش هزینه‌ها و ریسک و افزایش سودآوری تاکید دارد و امیدواریم باوجود مجموعه گروه مدیریتی بانک پارسیان فضایی فراهم شود تا بتوانیم با مشارکت یکدیگر در جهت توسعه خدمات و بهره‌وری و سودآوری برای ایجاد ارزش افزوده برای ذی‌نفعان گامی مثبت برداشته شود.


سمینار چشم‌انداز پروژه‌های فراساحلی در بانک ملت

نخستین سمینار بین‌المللی تخصصی «چشم‌انداز پروژه‌های فراساحلی» با تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه هلند و با همکاری بانک ملت، با حضور زمانی نیا معاون وزیر نفت و علی رستگار مدیرعامل بانک ملت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این سمینار که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، پنجم و ششم آبان ماه سال‌جاری در شهر لاهه هلند برگزار شد، بیش از ۶۰شرکت خارجی فعال در زمینه‌های پروژه‌های فراساحلی به‌ویژه در حوزه‌های نفت و گاز ازجمله شرکت شل و توتال، سازمان توسعه نفت و گاز فراساحلی هلند (آی.آر.او)، آژانس دولتی صندوق ضمانت صادرات هلند (آترادیوس) و نیز شرکت‌های ایرانی فعال در این حوزه حضور داشتند. براساس این گزارش، بانک ملت هم به‌عنوان بانک پیشگام در حوزه انرژی به‌ویژه به لحاظ توانمندی‌های تخصصی و حرفه‌یی متمایز و حجم عظیم تامین مالی پروژه‌های نفت و گاز و پتروشیمی در همایش یادشده مشارکت فعال داشت. بانک ملت در این همایش آمادگی خود را برای همکاری با شرکت‌های داخلی و خارجی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه کشور و تامین مالی پروژه‌های حوزه انرژی اعلام کرد.


توسعه صنعت تراکنش با همکاری IT و بانکداران

مدیرعامل بانک تجارت بر لزوم همکاری بیشتر شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه فناوری اطلاعات با بانک‌ها برای توسعه صنعت تراکنش در کشور تاکید کرد. محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت که در پانل «چالش‌های بانکداری پساتحریم» در روز پایانی همایش بین‌المللی تراکنش سخن می‌گفت بااشاره به فرصت‌های تازه‌یی که اجرای توافق هسته‌یی و رفع تحریم‌ها برای بانک‌های ایرانی ایجاد می‌کند یادآور شد: طی سال‌هایی که ارتباط عادی بانک‌های ایرانی با صنعت بانکداری بین‌المللی متوقف شده بود تحولات مهمی این صنعت را تحت تاثیر قرار داده که بازگشت دوباره بانک‌های ایرانی به کسب‌و‌کار جهانی بانکداری باید باتوجه دقیق به الزامات ناشی از این تغییرات صورت گیرد. مدیرعامل بانک تجارت ارتقای امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کانال‌های ارتباطی بانک‌ها متناسب با تحولات اخیر صنعت بانکداری بین‌المللی را مورداشاره قرار داده و افزود: در این میان شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک نقش بسیار مهمی دارند و باتوجه به رفع محدودیت‌ها بهتر از گذشته می‌توانند بانکداران ایرانی را در انتخاب نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای جدید یا ارتقا و به‌روز رسانی ابزارهای موجود یاری کنند. وی ایجاد درک مشترک از ضروریات توسعه صنعت تراکنش بین مدیران شبکه بانکی و متخصصان حوزه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی و دانشگاه‌ها را پیش نیاز پیشرفت پایدار کشور در این حوزه عنوان کرد و گفت: امروز بیش از همیشه نیازمند مسوولیت‌پذیری جوانان دانش‌آموخته و کارآزموده کشور برای توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در تمام بخش‌ها از جمله در حوزه انفورماتیک بانک‌ها هستیم. مقدم بااشاره به شکل‌گیری روندهای تازه در تجارت الکترونیک جهانی گفت: ظهور و فراگیری پدیده‌هایی همانند پول الکترونیکی یا بیت کوین مبادلات تجاری را طی سال‌های آتی به‌شدت تحت‌تاثیر قرار خواهد داد و این یکی از چالش‌هایی است که بانک‌های ایرانی باید خود را برای مواجهه با آن آماده کنند. مدیرعامل بانک تجارت پشتکار و نوآوری مستمر در آموزش و فرهنگ‌سازی بانکداری الکترونیک را از نیازهای مهم توسعه صنعت تراکنش در کشور برشمرد و یادآور شد: امروز بسیاری از اهداف گذشته کشور در زمینه فراگیر ساختن استفاده از ابزارهای بانکداری الکترونیک نظیر کارت و دستگاه‌های POS بین مردم محقق شده است و اکنون بسیار مهم است که بتوانیم آموزش‌ها و انتقال اطلاعات را به سمت توسعه کیفی بانکداری الکترونیک و استفاده از روش‌ها و ابزارهای جدید سوق دهیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر