روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۷۴

مسوولان مراقب باشند طرف‌های مقابل در برجام به تعهدات عمل کنند؛ ایرنا آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی امام جمعه موقت تهران بااشاره به سابقه پیمان‌شکنی‌های امریکا، گفت: مسوولان مواظب و مراقب باشند اتحادیه اروپا و امریکا به تعهدات خود عمل کنند هرچند به‌طور رسمی گفته شده ولی اگرآنها به تعهدات خود عمل نکنند ماهم از تعهداتی که کردیم دست برمی‌داریم. وی با اشاره به 9شرطی که در نامه مقام معظم رهبری مطرح شده است، افزود: این خواسته مردم است و از این تریبون می‌گوییم که برجام را زمانی به رسمیت می‌شناسیم که 9شرط مدنظر رهبری اعمال شود.

برگزاری همایش سفرای ایران با حضور رییس‌جمهور؛ اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای دومین همایش سفرا و روسای نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور با حضور رییس‌جمهور در تهران برگزار می‌شود. در همایش سال جاری آخرین تحولات و موضوعات روابط خارجی با تمرکز بر شرایط جاری منطقه، آثار و ابعاد برجام، تنظیم برنامه و فعالیت نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای توان و جایگاه اقتصادی کشور و راه‌های پیشبرد برنامه‌ها و ظرفیت‌سازی جدید در پرتو فرصت‌های پیش روی کشور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

سازمان انرژی اتمی توضیح می‌دهد؛ فارس در پی مصاحبه بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با شبکه ITV و برداشت نادرست برخی رسانه‌های داخلی در خصوص مصاحبه حضوری با دانشمندان هسته‌یی کشور، این سازمان اعلام کرد: در این مصاحبه که به زبان انگلیسی انجام شده و تصویر و صوت آن نیز موجود است، هیچ‌گونه صحبتی از اجازه آژانس برای مصاحبه حضوری با دانشمندان هسته‌یی کشورمان در میان نیامده بلکه همانند گذشته در راستای شفاف‌سازی و پاسخ به ابهامات و سوالات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هرگونه سوال و ابهام به‌صورت مکتوب دریافت شده، سپس پاسخ آن تهیه و ارائه می‌شود.

موافقت ایران با رفتن اسد پس از 6 ماه کذب است؛ایسنا حسین امیرعبداللهیان، هرگونه خبر و گزارشی مبنی‌بر اینکه ایران پذیرفته بشار اسد ظرف 6 ماه از قدرت برود را قویا تکذیب کرد. برخی منابع رسانه‌یی مدعی شدند ایران با رفتن اسد ظرف 6ماه در نشست وین درباره سوریه موافقت کرده است.

ایران در حل مذاکره برای خرید هواپیمای مسافربری؛ اسپوتنیک مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران اعلام کرد ایران در حال مذاکرات با 6کشور از جمله روسیه درباره خریداری هواپیماهای مسافربری است. وی تاکید کرد: در این زمینه مذاکراتی با ایرلاین‌های ایرانی انجام شده است.

ستاد حوادث غیر مترقبه غافلگیر شد؛ ایسنا علی محمد احمدی عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس از عملکرد سازمان‌های مسوول به ویژه هلال‌احمر در سیل اخیر استان ایلام انتقاد کرد. وی درخصوص آخرین وضعیت سیل اخیر ایلام، گفت: هر چند ستاد حوادث غیر مترقبه کشور و استان ایلام برای مواجهه با این رخدادهای طبیعی اعلام آمادگی کرده بودند اما اکنون منفعل و غافلگیر شدند و مردم نسبت به عملکرد آنها ناراضی هستند.

دیدار ابتکار و آنتونن؛ ایسنا ماتی آنتونن، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه فنلاند با معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه در مسائل محیط زیست گفت‌وگو کرد. معصومه ابتکار در این دیدار ضمن اشاره به سفر چندی پیش خود به فنلاند، گفت: زمینه‌های مشترک محیط زیستی بسیاری میان دو کشور وجود دارد که می‌توان برای همکاری در آنها برنامه‌ریزی کرد.

امنیت ایران در سوریه و عراق تعریف می‌شود؛ آنا وزیر کشور با بیان اینکه امنیت کشورهای خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه با هم گره خورده است، گفت: امریکا نباید در مسائل امنیتی منطقه دخالت کند. عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده و شهدای دانش‌آموز در کرج بااشاره به وضعیت امنیتی کشورهای همسایه گفت: برخی می‌گویند امنیت سوریه به ایران ارتباطی ندارد و کشورما نباید به سوریه کمک کند اما باید این مساله را در نظر داشت که امنیت ایران اسلامی در سوریه و عراق تعریف می‌شود.

وزرای اقتصاد و کشور هفته آینده در صحن علنی؛ تعادل علی‌طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخ به سوال مجتبی رحماندوست نماینده تهران، ری و شمیرانات و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سوال احمد جباری نماینده بندرلنگه در جلسات هفته آینده مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابند. بهارستانی‌ها همچنین هفته آینده طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، طرح حمایت از صنعت برق کشور را بررسی می‌کنند.

دیدار واعظی با نماینده آیت‌الله سیستانی؛ ایرنا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان روز پنج‌شنبه با نماینده آیت‌الله سیستانی و امام جمعه کربلا دیدار کرد. محمود واعظی در ادامه سفر به عراق با آیت‌الله شیخ عبدالمهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حسینی و امام جمعه کربلا، درباره مذاکراتش در بغداد با همتای عراقی خود، به ویژه در خصوص همکاری‌های ارتباطی در ایام اربعین و توافقات به‌عمل آمده میان دو کشور، گفت‌وگو کرد.

زهرا فانی تکذیب کرد؛ خبرآنلاین تنها چند ساعت بعد از انتشار شماره تلفن خواهر وزیر آموزش و پرورش برای شنیدن مشکلات فرهنگیان، روز گذشته وی اعلام شماره تلفن خود و حضور در شبکه اجتماعی تلگرام را برای حل مشکلات فرهنگیان تکذیب کرد. زهرا فانی در این تکذیبیه گفت که کار خبرنگار آن خبرگزاری غیراخلاقی بوده و به‌خاطر این کار شکایت خواهد کرد. او از مشکلاتی که این خبر برایش پدید آورد هم گفت و اعلام کرد که به‌دلیل تماس‌های مکرر پس از انتشار این خبر کذب در خبرگزاری‌ها مجبور شده تلفن همراهش را قطع کند.

تاکید بر لزوم همکاری ایران و ترکیه برای غلبه بر چالش‌های منطقه‌ای؛ فارس هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران، در مراسم روز ملی ترکیه در سفارت این کشور در تهران با تقدیر از ملت و دولت ایران در ایام مسوولیت یک ساله خود گفت: ترکیه آماده تقویت روابط در همه زمینه‌ها با ایران است. وی با بیان اینکه برای غلبه بر مسائل و چالش‌های منطقه باید دست در دست هم دهیم، اظهار داشت: ما از توافق هسته‌یی ایران و 1+5 استقبال می‌کنیم و دیدیم که این توافق مورد استقبال جهانیان قرار گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر