سرنخ‌هایی از آقای‌ رکن‌آبادی پیدا شده است

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۸۶۹

گروه ایران

رییس مجلس شورای اسلامی که طی دو روز اخیر برای سر زدن به حوزه انتخابیه خود به شهر قم سفر کرده بود، با آیات عظام مکارم‌شیرازی، وحید خراسانی، نوری همدانی، آیت‌الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان، حجت‌الاسلام رفیعی و آیت‌الله محمد یزدی رییس مجلس خبرگان رهبری همچنین آیات صافی گلپایگانی، حسینی بوشهری و استادی دیدار و گفت‌وگو کرد. در بسیاری از این دیدارها که بدون حضور خبرنگاران برگزار شده بود درخصوص موضوع‌های اقتصادی و مسائل روز و منطقه گفت‌وگو شد.

لاریجانی در ادامه دیدارش از مراجع عظام تقلید و در گفت‌وگویی که با آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی داشت، با ارائه گزارشی از عملکرد اخیر مجلس، گفت: طرح جدیدی درمورد انتخابات در مجلس مطرح بود؛ بررسی برجام را نیز در دستور کار داشتیم. وی بااشاره به اینکه درراستای اجرای برجام، هم ایران و هم طرف غربی اقداماتی انجام دادند، افزود: اروپا و امریکا درخصوص لغو تحریم‌ها احکامی صادر کردند و زمان اجرایی آن منوط به ارائه گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اقدامات ایران است که پس از ارائه گزارش آژانس، تحریم‌ها لغو خواهد شد. طرف غربی برای لغو تحریم‌ها باید ضوابطی را تدوین کند ولی در کل مراحل اصلی برجام انجام شده است. پس از این دیدار، رییس مجلس در دفتر آیت‌الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید حضور یافت و با وی ملاقات کرد که ایشان لوحی را که با دست‌خط خود نوشته بود، به لاریجانی اهدا کرد.


فاجعه منا حادثه‌ای استثنایی و عجیب بود

لاریجانی همچنین با حضور در منزل آیت‌الله مویدی‌قمی مفسر قرآن و استاد اخلاق که در فاجعه تاسفبار منا جان خود را از دست داده است، با خانواده ایشان دیدار کرد و درگذشت این عالم برجسته را تسلیت گفت. وی گفت: هنوز ابعاد این فاجعه برای دیگر کشورها روشن نشده، چنانچه وقتی موضوع و تعداد کشته‌ها را به پوتین رییس‌جمهور روسیه بیان کردم خیلی تعجب کرد و نمی‌دانست ابعاد این فاجعه به این بزرگی است.

رییس قوه مقننه در این دیدار بااشاره به ابعاد فاجعه بزرگ منا، این حادثه را ضایعه‌یی برای کشور دانست و افزود: برای تعیین سرنوشت مفقودان در حال پیگیری هستیم تا تعیین‌تکلیف شود. سعودی‌ها تعدادی از جانباختگان منا را دفن کردند، برای شناسایی مفقودان، در حال انگشت‌نگاری هستیم. رییس قوه مقننه درمورد وضعیت رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان نیز گفت: آقای رکن‌آبادی را به بیمارستان منتقل کردند که عربستان این موضوع را رد کرد، البته ردی از آقای‌رکن آبادی پیدا شده است. عربستان رفتاری غیرمعقول در موضوع حادثه منا داشت. دولت عربستان می‌توانست این حادثه را مدیریت و ساماندهی کند که در این صورت تعداد جانباختگان بسیار کمتر می‌شد. سعودی‌ها تا همین چند روز پیش تعداد کشته‌ها را حدود 700نفر اعلام می‌کردند که معلوم شد بیش از 7هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. در دنیا، چنین حادثه‌یی بی‌سابقه بوده و متاسفانه عربستان به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر این فاجعه است. لاریجانی بااشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب، گفت: از طریق این کمیته و از طریق بین‌المجالس کشورهای اسلامی، سازمان ملل متحد و... دنبال این فاجعه هستیم تا ابعاد حادثه مشخص شود. هنوز ابعاد این فاجعه برای دیگر کشورها روشن نشده است. شنیدیم که 1500نفر از کشته‌ها مربوط به کشور عربستان است، اما تاکنون در دنیا به‌صورت رسمی تعداد کشته‌ها اعلام نشده. فاجعه منا حادثه‌یی استثنایی و عجیب محسوب می‌شود. در این دیدار خانواده آیت‌الله مویدی‌قمی به فعالیت‌ها و خدمات اجتماعی این عالم ربانی اشاره و بیان کردند: ایشان در امور خیریه فعالیت زیادی داشت؛ به‌طوری که اقدام به تاسیس موسسه‌یی برای کودکان و فرزندان بی‌سرپرست در حاشیه شهر مشهد و تاسیس موسسه‌یی برای تحت پوشش گرفتن این افراد کرد که به‌تازگی از این موضوع آگاه شدیم.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی ظهر روز گذشته در ادامه دیدارهای خود، با آیت‌الله جواد فاضل‌لنکرانی فرزند آیت‌الله العظمی لنکرانی دیدار و گفت‌وگو کرد. فرزند آیت‌الله العظمی لنکرانی در ابتدای دیدار از درایت دکتر لاریجانی در بررسی پرونده هسته‌یی در مجلس شورای اسلامی و مدیریت ایشان تقدیر و تشکر کرد. رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در این سفر با جمعی از مسوولان هیات‌های مذهبی استان قم دیدار و گفت‌وگو و بااشاره به ضرورت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم‌ مذهبی در ایام محرم، از اقدامات هیات‌های مذهبی این استان در دهه اول محرم امسال تشکر کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر