روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۶۳

افزایش همکاری بین بازار سرمایه و بورس ایران و ترکیه- فارس تفاهمنامه همکاری بین بورس تهران و استانبول توسط حسین قالیباف‌اصل و تونجای دینچ مدیران عامل بورس دو کشور امضا شد. قالیباف‌اصل مدیرعامل بورس تهران در جلسه امضای این تفاهمنامه گفت: بازار سرمایه ایران و ترکیه به‌عنوان دو همسایه با پتانسیل‌های ارزشمند می‌توانند به توسعه همکاری‌ها اهتمام ورزند.

تاسیس دفتر جدید برای نظارت برجام- ایسنا پایگاه خبری المانیتور به نقل از مقامات امریکایی، از تاسیس دفتری جدید برای نظارت بر اجرای برنامه جامع اقدام مشترک توسط شورای امنیت ملی امریکا خبر داد. به گزارش این خبرگزاری شورای امنیت ملی امریکا در حال پیوستن به وزارت امور خارجه این کشور برای تاسیس یک دفتر جدید جهت نظارت بر روند اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است که به گفته مقامات امریکایی، ریاست آن را پاول ایروین، مدیرکل دفتر امور منع اشاعه شورای امنیت ملی به عهده خواهد داشت.

لزوم حضور ایران در نشست‌های آتی درباره سوریه -آنا جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، روز دوشنبه گفت: ما می‌دانیم که برای حرکت به سوی پایان انتقال سیاسی در سوریه باید در مقطعی با ایران گفت‌وگو شود. وی افزود: آنها (ایران) از سهامداران این فرآیند هستند و با دولت سوریه مناسبات دارند. وزیر امور خارجه (جان کری) به خوبی از پیچیدگی این فرآیند آگاه است. وقت خواهد برد و سازش همه طرف‌ها اجتناب‌ناپذیر خواهد بود تا به مقصد برسیم.

نامه معاون پارلمانی رییس‌جمهور به اعضای دولت-ایسنا مجید انصاری با اشاره به درخواست رییس مجلس برای تغییر روز ملاقات مسوولان اجرایی و نمایندگان مجلس، در این نامه نوشته است: در پی تغییر روزهای جلسات علنی مجلس از روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، آقای لاریجانی درخواست کرد برنامه ملاقات هیات دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها با نمایندگان از روز دوشنبه به روز شنبه تغییر کند. از این رو بنده از اعضای دولت می‌خواهم برای همدلی و همراهی با مجلس شورای اسلامی روز ملاقات را به روز شنبه تغییر دهند.

اهمیت ثبات نظام کویت برای ایران -ایرنا علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در دیدار سردبیر روزنامه پرشمار الرای با وی ضمن ضروری خواندن توسعه روابط دو کشور، تصریح کرد: اظهارات مثبت مقامات تهران و کویت و افزایش دیدارهای دو جانبه موجب تقویت و عمیق‌تر شدن مناسبات دو کشور شده است.

بیانیه وزارت خارجه امریکا درباره جزئیات رفع تحریم‌های ایران- ایسنا جان کری وزیر امور خارجه امریکا اخیرا با انتشار بیانیه‌یی تصمیمات و مجوزهای لازم برای رفع تحریم‌های ایران براساس برنامه جامع اقدام مشترک را اعلام کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه امریکا، جان کری در این بیانیه آورده است: براساس اختیارات من به عنوان وزیر امور خارجه، مسوولیت تفویض اختیار تصمیمات و مجوزهایی را درباره تحریم‌های ایران صادر می‌کنم.

بابک زنجانی از دادگاه شماره حساب خواست-تسنیم بابک زنجانی در نامه‌یی به دادگاه اعلام کرده شماره حساب فعال شرکت اچ کا را بدهید تا ضمانتنامه را برای این شرکت صادر کنم. غلامرضا مهدوی درباره اعلام وکلای خارجی بابک زنجانی مبنی بر پرداخت بدهی‌های وی با صدور ضمانتنامه بدون قید و شرط و اینکه آیا این کار صورت گرفته است یا خیر، اظهار کرد: واقعیت این است که معلوم نیست وکلای خارجی متهم چه کسانی هستند. البته می‌دانیم خانمی به نام رضایی در مالزی است اما فکر می‌کنم وی وکیل مدنی است زیرا اجازه وکالت ندارد. وکیل شرکت ملی نفت توضیح داد: در عین حال، فکر می‌کنیم این ادعا نیز مانند سایر ادعاهای متهم که قبلا در همین راستا انجام شده، واهی است.

سند همکاری‌های امنیتی و اقتصادی تهران و کابل- ایسنا در دیدار محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی اشرف‌ غنی، با محمدرضا بهرامی، سفیر ایران در کابل که هفته گذشته صورت گرفته است بر آماده شدن سند همکاری‌های امنیتی و اقتصادی دو کشور تاکید شد. اتمر گفته که سند همکاری‌های دوجانبه امنیتی و اقتصادی افغانستان و ایران، تا یک ماه دیگر برای مذاکره میان مسوولان عالیرتبه دو کشور از سوی افغانستان آماده می‌شود.

ادعای لابی یک ایرانی برای جذب سرمایه از امریکا-فارس بلومبرگ در گزارشی با عنوان «مرد ایران در نیویورک در حال شکار برای میلیاردها دلار است»، آمده است: «ایران بنا بر اعلام خود به سالانه ۱۵۰میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای بازسازی ناشی از یک دهه انزوا نیاز دارد.» این رسانه امریکایی در ادامه گزارش خود، مدعی لابی یک ایرانی-امریکایی ۵۷ساله به‌نام حمید بیگلری در امریکا برای جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای ایران شده است.

سفر وکلای امریکایی به تهران- ایسنا وکیل بین‌المللی امریکا از ایالت فلوریدا که در راسیک گروه از وکلای امریکایی قرار دارد، در توقفش در دوبی گفت: قصد سفر به ایران را دارند اما این سفر ارتباطی با توافق هسته‌یی ایران و گروه1+5 ندارد. چند تاجر و بازرگان نیز قرار است این وکلای امریکایی را در سفرشان به ایران همراهی کنند که هدف‌شان تنها برقراری ارتباط با مردم ایران است نه بستن قرارداد.

تعیین موارد تخلفات در تبلیغات نامزدهای انتخاباتی-ایرنا نمایندگان مجلس در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده15 این طرح را تصویب کردند. براساس ماده15 طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، یک ماده به‌عنوان ماده65 مکرر در مورد مصادیق تخلفات انتخاباتی به قانون انتخابات الحاق می‌شود. نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، انتشار اعلام نظر مقامات و اشخاص موضوع ماده60 این قانون، فریب و اغوای مردم از طریق سوءاستفاده از اعلام نظر یا عکس شخصیت‌ها و مقامات دولتی مذکور در ماده29 این قانون، تبلیغ علیه نامزدها و هرگونه هتک حرمت و حیثیت آنان از مصادیق تخلفات انتخاباتی نامزدهاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر