حوالی خبر

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۵۴

۳ گزینه خرید هواپیما روی میز ایرلاین‌‌ها

فارس معاون وزیر راه و شهرسازی از آمادگی صندوق توسعه ملی برای ارائه تسهیلات خرید هواپیما و معرفی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد. علی عابدزاده درباره تسهیلات صندوق توسعه ملی برای خرید هواپیما‌ بیان کرد: برای ارائه تسهیلات صندوق توسعه ملی در خرید هواپیما و معرفی شرکت‌های هواپیمایی فعالیت‌هایی مناسبی انجام شده است‌. وی اظهار کرد: فضای جدیدی که در شرایط بین‌المللی ایجاد شده ‌صنعت حمل‌ونقل هوایی دنیا را مشتاق کرده است که به سمت‌ و سوی همکاری با ایران متمایل شوند. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در فرآیندهای تامین هواپیما برای ناوگان گزینه‌های مختلفی وجود دارد، افزود: گزینه اول خرید هواپیماست که ایرلاین‌ها خرید هواپیما را از کمپانی‌های سازنده انجام می‌دهند. رییس سازمان هواپیمایی ادامه داد: گزینه‌های دوم برای ایرلاین‌ها ‌اجاره هواپیماست تا پیش از این، اجاره هواپیما مشکلاتی داشت که به خاطر محدودیت‌های تحریم‌ها بود. وی افزود: گزینه سوم برای تامین ناوگان شرکت‌های هواپیمایی، خریدهای اجاره به شرط تملیک هواپیماست که در مقاطع زمانی خاص انجام می‌شود.


آغاز بازرسی خودروهای دوگانه‌سوز از اواخر آبان

تسنیم مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: از اواخر آبان ماه بازرسی دوره‌یی مخازن سی‌ان‌جی خودروهای دوگانه‌سوز در مراکز معاینه فنی آغاز خواهد شد. مسلم بیات اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از 10هزار مخزن سی‌ان‌جی در 100جایگاه مورد بازرسی قرار گرفته است.


تامین اعتبار صنعت ریلی با افزایش قیمت گازوییل

فارس مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به کم‌کاری وزارت نفت در اختصاص ۲۰درصد درآمد حاصل از فروش گازوییل به توسعه ریلی گفت: به تازگی به دولت پیشنهاد داده‌ایم، نرخ گازوییل ۲۰درصد افزایش یابد و از محل آن، اعتبار توسعه ریلی و نگهداری جاده‌ها تامین شود. محسن پورسید‌آقایی بیان کرد: ‌در ماده 70 قانون بودجه دولت الزام شده که 20در‌صد قیمت گازوییل به صورت عوارض اخذ و صرف توسعه راه‌آهن و نگهداری از راه‌های کشور شود. وی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی همه تلاش خود را انجام داده‌ و نمایندگان مجلس را بر آن داشته است تا این قانون اجرایی شود اما‌ ‌قانون مذکور باید توسط وزارت نفت‌ اجرا شود که هنوز عملیاتی نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر