اقتصاد همسایه

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۴۷

2 تا 4 میلیون دلار هزینه روزانه جنگ روسیه در سوریه

هزینه اقدامات نظامی روسیه در سوریه و همکاری مسکو با دمشق برای مبارزه با گروه‌های تروریستی 2 تا چهار میلیون دلار در روز برآورد شده است. به گزارش ایسنا، بن مورس، تحلیلگر مرکز مطالعاتی مسائل دفاعی و امنیتی در این باره در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفته، هزینه اقدامات روسیه در سوریه بین 2. 3 میلیون تا چهار میلیون دلار در روز است. این مقدار هزینه در مقایسه با هزینه روزانه تخمین زده شده برای حملات هوایی امریکا در عراق و سوریه که 10 میلیون دلار در روز است، بسیار کم است اما با این حال این رقم نشان می‌دهد که مسکو برای حملات هوایی خود در سوریه هزینه بسیاری می‌کند.


افغانستان کسری بودجه حقیقی ندارد

وزیر دارایی افغانستان می‌گوید، دولت با کسر «حقیقی» بودجه مواجه نیست، بلکه با پیش‌بینی کسری ۱۵۰ میلیون دلاری روبروست. به گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان، اکلیل حکیمی که برای ارائه توضحیاتی در مورد میزان عواید و مصارف بودجه سال جاری به مجلس نمایندگان فراخوانده شده بود، گفته کسر بودجه دو نوع است که از نوع حقیقی آن دولت افغانستان با کسر بودجه مواجه نیست. برخی نمایندگان افغانستان مدعی شده‌اند که حکومت افغانستان به‌دلیل کسری بودجه، از ذخایر ارزی استفاده می‌کند. وزیر دارایی افغانستان در این جلسه از افزایش میزان جمع‌آوری عواید دولت در سال جاری خبر داده و گفته که دولت تاکنون توانسته 94 میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری کند. این مقام افغان همچنین از اخذ 10 درصدی مالیات از کاربران شبکه‌های مخابراتی حمایت کرده و گفته است که در برخی کشورها از جمله پاکستان، هند و بنگلادش مالیات بیشتری اخذ می‌شود.


درآمد 50میلیارد دلاری روسیه از فروش سلاح

رییس‌جمهور روسیه اعلام کرد که سود روسیه در زمینه سرمایه‌گذاری و درخواست خارجی از صنایع نظامی کشور طی سال‌جاری میلادی از مرز 50میلیارد دلار گذشته است. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در جریان نشست کمیته ویژه همکاری‌ نظامی و فنی روسیه با کشورهای خارجی گفت: روسیه در این زمینه به تمامی تعهدات خود پایبند است و صنایع نظامی روسیه از ابتدای ماه جاری میلادی 70درصد درخواست خارجی را پاسخ داده و علت افزایس تقاضا برای صنایع نظامی روسیه افزایش میزان همکاری و هماهنگی بین شرکت‌های نظامی است. روسیه به تقویت همکاری‌های خود در این زمینه با کشورهای خارجی ادامه می‌دهد و اکنون قیمت این درخواست‌ها از شرکت‌های روسی از 50میلیارد دلار فراتر رفته است. رییس‌جمهور روسیه با هشدار نسبت به افزایش رقابت تسلیحاتی در بازارهای جهانی به‌ویژه رقابت غیرشفاف و غیرصادقانه، افزایش تولیدات کارخانجات اسلحه‌سازی این کشور در بازارهای منطقه‌یی را خواستار شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر