اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۴۰

نصب تاکسی‌متر هوشمند

از سال 95

مدیرعامل سامانه همیان از نصب دستگاه‌های جدید تاکسیمتر هوشمند از ابتدای سال 95 خبر داد و گفت: در فاز نخست این دستگاه روی 15 هزار تاکسی خطی نصب می‌شود. به گزارش فارس، دیروز در حاشیه نمایشگاه ITE که در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، از تاکسیمتر هوشمند رونمایی شد. حمیدرضا سعدالله مدیرعامل سامانه همیان بانک شهر با اشاره به رونمایی این دستگاه اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی شده بنا داریم از سال آینده دستگاه تاکسیمتر هوشمند را برای تاکسی‌های شهر تهران نصب کنیم. وی با اشاره به ویژگی‌های این دستگاه گفت: پس از نصب این دستگاه در فاز اول در 15 هزار تاکسی خطی در شهر تهران، دیگر مشکل پول خُرد مسافران و رانندگان برطرف می‌شود. مدیرعامل سامانه همیان بانک شهر با بیان اینکه در سال‌های گذشته مشکلات بسیاری بین رانندگان و مسافران برای پرداخت پول نقد وجود داشته است، گفت: بر همین اساس مدیریت شهری تلاش کرده است تا این مشکل را به صورت جدی برطرف کند و در همین زمینه بانک شهر اقدامات لازم را برای تهیه دستگاه اشاره شده انجام داده است. وی اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان تاکسیرانی، رانندگان تاکسی هزینه‌یی را بابت دستگاه تاکسیمتر هوشمند پرداخت نمی‌کنند و این در حالی است که شرکت تاکسیرانی بابت هر دستگاه تاکسیمتر مبلغ 500 هزار تومان به بانک شهر پرداخت می‌کند. سعدالله اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز بنا داریم از سایر کارت‌های بانک‌های عامل برای پرداخت وجه الکترونیکی در تاکسیمترها استفاده کنیم. وی افزود: تمام پول‌هایی که از طریق مسافران به حساب دستگاه‌های تاکسیمتر واریز می‌شود به صورت روزانه تسویه می‌شود که این می‌تواند سیاست‌ تشویقی برای ترغیب رانندگان برای استفاده از دستگاه‌های جدید باشد.


زیرساخت‌های شهری عادلانه توزیع شود

محمد حسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر حفاظت از هویت ابنیه تاریخی در بازآفرینی شهری گفت: مناطق تاریخی به هیچ‌عنوان جدا از سایر قسمت‌های شهر نیستند و بازآفرینی شهری نیز درنظر گرفتن تمهیداتی است که در آن زیرساخت‌ها بطور عادلانه بین همه قسمت‌های تاریخی و معاصر شهری توزیع شده‌اند. طالبیان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بازآفرینی شهری و چگونگی تحقق آن در شهرهای مختلف ایران را موضوعی قابل تامل دانست و اظهار کرد: در موضوع بازآفرینی شهری که از سوی وزیر راه و شهرسازی مطرح شده و این روزها نیز به جد نیز دنبال می‌شود آنچه که بیش از هرچیزی مدنظر است تجدید حیات شهرها با رویکرد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. در سیر تاریخی نیز می‌بینیم که موضوع حفاظت از ابنیه و بافت‌های تاریخی در معاهدات، منشورها و دستورالعمل‌های بین‌المللی با سیری تکاملی همراه بود، و مروری بر گذشته نشان می‌دهد که امروزه حفاظت از بافت‌های ارزشمند بدون در نظر گرفتن مسائل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل تصور و ممکن نیست. معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: سیر تاریخی حفاظت از ابنیه تاریخی و بافت‌های پیرامونی آن نشان می‌دهد این بخش به عنوان یک بخش اقتصادی باید همواره مورد توجه قرار بگیرد همان‌گونه که در حال حاضر نیز حفاظت از ابنیه تاریخی و بافت‌های آن به عنوان شاخه‌یی از اقتصاد فرهنگ شناخته می‌شود.


خط آهن داخل محدوده شهر ورامین می‌ماند

شورای عالی معماری و شهرسازی در آخرین جلسه خود اصلاحیه طرح جامع راهبردی-ساختاری شهر ورامین را پیرو مصوبه دوم خرداد ماه سال ۱۳۹۰ با ابقای خط‌آهن ورامین در داخل محدوده شهر ورامین به تصویب رساند. پیروز حناچی دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی طی نامه‌یی به سید حسین هاشمی استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با موضوع اعلام مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، اصلاحیه طرح جامع راهبردی-ساختاری شهر ورامین با هدف استحضار و اقدام ارسال کرد. در متن این مصوبه آمده است: «شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 30 شهریور 94 پیرو مصوبه 2 خرداد 1390در خصوص طرح جامع راهبردی- ساختاری شهر ورامین و با توجه به تاکید اعمال نقطه نظرات کمیته فنی مورخ 28 فروردین 1390 در طرح از جمله عدم خروج مسیر راه آهن از شهر و نظر به مغایرت ابلاغ با متن مذاکرات و نظرات وزارت راه و ترابری وقت، مجددا بر لزوم ابقای مسیر راه آهن در داخل محدوده شهر ورامین تاکید می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر