اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۳۴

پدافندغیرعامل از ضروریات مدیریت شهری

مهدی عبوری شهردار ساری و رییس کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیر عامل استان مازندران طی گفت‌وگویی به مناسبت آغاز هفته پدافند غیرعامل، لزوم برنامه‌ریزی در مدیریت شهری پدافند غیرعامل را از ضروریات دانست و گفت: با توجه به اینکه حوادث غیرمترقبه در حیات انسانی موثر بوده و همواره در معرض وقوع حوادث و سوانح و رویدادهای متعددی هستیم کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل استان مازندران می‌تواند برای کاهش آسیب‌پذیری با تهیه بانک اطلاعاتی ماشین‌آلات سبک و سنگین و تجهیزات لجستیکی شهرداری‌های استان در به حداقل رساندن خسارات احتمالی در زمان بحران نقش مهمی داشته باشد. عبوری اظهار داشت: برگزاری مستمر و منظم جلسات اعضای کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری استان مازندران در موضوعات شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در شهرها، بررسی تهدیدات نوین در استحکامات شهری، اجرای ملزومات پدافند غیرعامل در پروژه‌های عمرانی شهرهای استان، مقابله با تهدیدات طبیعی اعم از سیل، زلزله، رعد و برق و هماهنگی با ارگان‌های مربوطه از جمله اقدامات موثری بوده که در کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیر عامل موفق به اجرای آن شده‌ایم. عضو شورای سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزاری کارگاه‌های آموزشی ایمنی در منزل با رویکرد پدافند غیرعامل در سراهای تداوم شهرداری ساری برای والدین و کودکان و برگزاری مانور اطفای حریق و زلزله را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری ساری دانست.


جابه‌جایی افراد دردی از کرمانشاه دوا نمی‌کند

کرمانشاه ـ مدیرکل سابق پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر مجلس دهم ما شبیه مجلس نهم باشد، هیچ چیزی در کرمانشاه تغییر پیدا نمی‌کند و نمی‌خواهیم شبیه‌سازی کنیم زیرا جابه‌جایی نفر و مهره هیچ دردی را از کرمانشاه دوا نمی‌کند، بلکه باید اندیشه‌های نو را وارد عرصه انتخابات کنیم. دکتر محمد حیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاندیدایی که الان نتواند در کنار سایر نامزدهای انتخاباتی قرار بگیرد، پیش‌بینی می‌کنیم که در کسوت نمایندگی نیز هرگز نتواند در کنار سایر همکاران خودش انعطاف‌پذیری و تعامل کافی برای انجام امور مردم را داشته باشد. حیدری به ضرورت تغییر نگرش در مجلس دهم اشاره کرد و بیان داشت: ما نمی‌خواهیم وضعیت فعلی را در مجلس دهم تکرار کنیم، مجلس نهم برای ما درس عبرت است، درسی که هم مردم و هم نخبگان سیاسی باید آن را به عنوان نقطه عطفی در تاریخ کرمانشاه مدنظر داشته باشند و این را در واقع برای انتخابات مجلس دهم اصلاح کنند. وی با اشاره به اهمیت احزاب در کشور و ضرورت تحزب گفت: ما سه مولفه داریم؛ انتخابات، تحزب و دموکراسی و اینها لازم و ملزوم یکدیگرند، نمی‌شود دموکراسی داشته باشیم بدون انتخابات و همچنین نمی‌شود انتخابات را داشته باشیم و آن هم بدون تحزب.


حضور استانداران مرکزی و کردستان

در مجتمع پتروشیمی شازند

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل، جناب آقای مهندس زمانی قمی استاندار محترم استان مرکزی و جناب آقای مهندس زاهدی استاندار محترم کردستان و هیات‌های همراه با حضور در مجتمع پتروشیمی شازند ضمن بازدید از این شرکت با توانمندی‌های این شرکت آشنا شدند. در این دیدار که تنی چند از مسوولان استان‌های کردستان و مرکزی و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند جناب آقای مهندس غریب‌پور مدیریت محترم عامل ضمن تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع) و خیرمقدم به جناب آقای مهندس زمانی‌‌قمی و جناب آقای مهندس زاهدی و هیات‌های همراه به معرفی شرکت و توانمندی‌های مجموعه پتروشیمی شازند پرداختند و فرمودند شرکت پتروشیمی شازند از نظر دانش فنی از برجسته‌ترین پتروشیمی‌های کشور است که با ظرفیت کامل تولید خود در سطح پتروشیمی‌های کشور در حال فعالیت است. در ادامه جناب آقای مهندس غریب‌پور مدیریت محترم عامل آمادگی شرکت پتروشیمی شازند برای انتقال تجربیات و دانش فنی به استان کردستان را به عنوان یک وظیفه ملی اعلام کردند و افزودند: در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم. جناب آقای مهندس زمانی‌قمی استاندار محترم مرکزی نیز طی سخنانی شرکت پتروشیمی شازند را زینت پتروشیمی‌های کشور و یکی از واحدهای سرآمد استان مرکزی معرفی کردند که باعث می‌شود به خود ببالیم.


آغاز عملیات گازرسانی فاز 2 برندق

در شهرستان خلخال

پروژه گازرسانی به فاز دوم «روستای برندق» از توابع شهرستان خلخال دراستان اردبیل با حضورمشاور وزیر نفت در امور گاز، استاندار و نماینده استان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد. به گزارش روابط‌عمومی شرکت گاز استان اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در آیین پروژه گازرسانی به این روستا گفت: برای اجرای این پروژه بیش از ١٣٠میلیارد ریال هزینه برآورده شده است. فیروز خدایی با بیان اینکه هم‌اکنون تمام ٢٦ شهر و ٦٧٠ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند، افزود: عملیات گازرسانی به ٣٠٠روستای دیگرنیز در دست اجراست که با پایان این پروژه‌ها مجموع خانوار روستایی برخوردار از گاز استان به بیش از ٨٥ درصد ارتقا می‌یابد. وی اعلام کرد: با اجرایی شدن بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ و دیگر منابع آن در سال ٩٤ تا 2سال آینده روستاهای بالای ٢٠ خانوار استان به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند. وی از توجه ویژه وزیر نفت در زمینه گازرسانی به صنایع خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از یک‌هزار و ٢٠٠ واحد صنعتی از سوخت پاک و ارزان گاز طبیعی استفاده می‌کنند که با امضای قرارداد با ٢٥٠ واحد دیگر، امیدواریم شاهد کمترین میزان استفاده از گاز مایع و سوخت‌های دیگر در واحدهای صنعتی استان باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر