کوتاه از تجارت

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۱۶

جان تازه بانک توسعه صادرات

کورش پرویزیان، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران معتقد است افزایش سرمایه این بانک از طریق منابع داخلی چون بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی و مشارکت با بانک‌های خارجی ممکن است. عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: افزایش سرمایه بانک توسعه صادرات از طریق منابع دولتی، بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی امکان پذیراست. کمک دیگری که می‌توان به این بانک کرد این است که آن را از مالیات معاف کنند تا هزینه‌های مربوط به قیمت تمام شده پول بانک کاهش پیدا کند و بانک بتواند نرخ ارائه تسهیلات به صادرکنندگان را کاهش دهد.


تعرفه 140 درصدی برزیلی‌ها از صادرات ایران

تسنیم سید فخرالدین عامریان رییس اتاق بازرگانی ایران و برزیل با اعلام 20 برابر بودن صادرات برزیل به ایران، گفت: در حالی که صادرات برزیل به ایران یک طرفه و ناعادلانه است، این کشور برای واردات کالا از ایران تا 140 درصد تعرفه گمرکی در محصولاتی مانند فرش اعمال می‌کند. عامریان در واکنش به خبر تراز منفی ایران در تجارت با برزیل و اعلام صادرات 3 برابری برزیل به ایران، اظهار کرد: مسوولان ایرانی بر اساس آمار گمرک خودمان، صادرات برزیل به ما را 300 میلیون دلار می‌دانند در حالی که میزان صادرات برزیل به ایران بیش از 2 میلیارد دلار است. عامریان افزود: در زمان تحریم، تحریم‌های بانکی برزیل علیه ایران، حتی زود‌تر از کشورهای اروپایی آغاز شد، اما الان راغب هستند که فعالیت خود را در ایران هرچه زود‌تر شروع کنند.


محدودیت ایران تنها برای واردات از رژیم صهیونیستی

ایرنا مسعود کرباسیان معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جمهوری اسلامی ایران برای واردات کالا به کشور هیچگونه محدودیتی، غیر از رژیم صهیونیستی قائل نیست و این موضوع در قانون نیز ذکر شده است. کرباسیان عصر دوشنبه در حاشیه مراسم امضای آیین نامه اجرایی پروژه الکترونیکی تیر در محل اتاق ایران، اظهار داشت: اعمال تغییر در ضوابط واردات کالا از کشورهای مختلف از جمله امریکا باید از سوی هیات وزیران به تصویب برسد و دستگاه‌های اجرایی هم از موضوع اطلاع پیدا کنند اما تاکنون مصوبه‌یی در این ارتباط صادر نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر