سرمایه‌گذاری گوگل در نیروگاه برق بادی آفریقا

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۰۷

تلاش گوگل برای دستیابی به انرژی‌های پاک تنها به امریکا و اروپا محدود نمی‌شود. این غول جست‌وجوی اینترنتی به تازگی وعده سرمایه‌گذاری در بزرگ‌ترین نیروگاه بادی افریقا را داده است.

این پروژه برق بادی قرار است در حاشیه دریاچه تورکانا واقع در کشور کنیا اجرا شود. همکاری گوگل هم به این صورت است که پس از اتمام پروژه 12.5درصد از سهام تولید‌کننده توربین‌های بادی Vestas و از شرکای پروژه را خریداری خواهد کرد. نیروگاه دریاچه تورکانا قرار است که پس از افتتاح سالانه ۳۱۰مگاوات انرژی پاک تولید کند که تقریبا ۱۵درصد انرژی تولیدی فعلی کنیاست.

این پروژه نه تنها به این کشور در حرکت به سمت انرژی‌های پاک کمک فراوانی خواهد کرد بلکه نوعی از الکتریسیته پایا و قابل اعتماد را فراهم می‌آورد که به سختی در این منطقه قابل دستیابی است.

در این میان گوگل فقط برای رضای خدا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و برخی منافع خودش را نیز در نظر گرفته است. تولید الکتریسیته بیشتر بدان معنی است که تعداد بیشتری از شهروندان کنیا می‌توانند آنلاین باشند (و در نتیجه تبلیغات اینترنتی را مشاهده کنند) و از سوی دیگر هم گوگل برای دیتاسنترهای احتمالی آینده‌اش در این منطقه منبع نیروی سازگار با محیط زیست کافی در اختیار خواهد داشت.

اما به هر شکل وقتی چنین قراردادی می‌تواند هم کیفیت زندگی در این کشور را بهبود داده و هم باعث کمک به محیط زیست سالم‌تر شود، انصاف نیست که به آن با دیده شک و محاسبات مالی نگاه کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر