روی کدال نشست

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۹۴

صورت‌های 6 ماهه محورسازان ایران خودرو

شرکت محورسازان ایران خودرو در دوره 6ماهه منتهی به 31 شهریور ماه 94 مبلغ 370میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ 2ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. شرکت محورسازان ایران خودرو با انتشار صورت‌های مالی 6ماهه منتهی به 31شهریور ماه امسال اعلام کرد در دوره یاد شده مبلغ یک هزار 640میلیارد و 721میلیون ریال درآمد حاصل از فروش خالص داشت. از درآمد این شرکت بهای تمام شده کالای فروش رفته کسر شد و سود ناخالص دوره به مبلغ 123میلیارد و 678میلیون ریال رسید. از سود ناخالص هزینه‌های اداری، عمومی و هزینه‌های عملیاتی کسر شد و سود عملیاتی دوره به مبلغ 6میلیارد و 705میلیون ریال محاسبه شد. از سود عملیاتی دوره نیز هزینه‌های مالی کسر شد و پس از افزوده شدن درآمدهای غیرعملیاتی به آن سود خالص دوره به مبلغ 370میلیون ریال محاسبه شد و بر این اساس مبلغ 2ریال سود به ازای هر سهم کنار گذاشت. گفتنی است از سود خالص دوره، زیان انباشته ابتدای سال کسر شد و در نهایت مبلغ 41میلیارد و 719میلیون ریال زیان انباشته پایان دوره در حساب‌های این شرکت منظور شد.


تشریح دلایل تعدیل مثبت 51 درصدی دانا

بیژن صادق، مدیرعامل بیمه دانا در نامه‌یی که به اداره نظارت بر ناشران بورس ارسال کرده درخصوص افزایش پیش‌بینی سود سال مالی 94 از 58 به 88 ریال توضیحاتی ارائه داده است. افزایش میزان سهم مشارکت در بیمه‌های کنسرسیوم‌ها و حق بیمه قبولی اتکایی، اصلاح ذخایر فنی، افزایش سهم واگذاری اتکایی اختیاری شرکت در رشته‌های بیمه‌یی که حاشیه سود پایین‌تری برخوردارند، توجه به تاثیر اجرای طرح ارتقای سلامت در سطح جامعه و افزایش میزان سهم دولت در پرداخت هزینه‌های درمانی که باعث کاهش سهم خسارت درمان شرکت‌های بیمه تجاری می‌شود و اتعقاد قرارداد با شرکت خودروسازی برای پوشش بیمه‌یی اتومبیل صفر کیلومتر از دلایل این تعدیل پیش‌بینی سود اعلام شده است.


پاسخ فولاد مبارکه به ابهامات سازمان بورس

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه به ابهامات سازمان بورس درخصوص پیش‌بینی سود سال مالی 94 پاسخ داد. امیرحسین نادری درخصوص پیش‌بینی سود سال مالی 94 فولاد مبارکه گفت: هرچند که 74درصد از کل سود شرکت طی دوره 6ماهه اول محقق شده اما باید به این نکته توجه کرد که به دلیل برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر و تحقق درآمد غیرعملیاتی از محل سود تقسیمی آنها 22درصد از سود مذکور از این محل بوده بنابراین طی دوره6 ماهه اول تنها 52 درصد از سود عملیاتی و 98درصد از سود غیرعملیاتی محقق شده لذا پیش‌بینی پوشش کامل سود برای دوره ماهه دوم سال عملکرد واقعی 6 ماهه منطقی است. وی با بیان اینکه نرخ فروش محصولات شرکت از 16تیر در بورس کالا با کاهش 15درصدی همراه شد و با توجه به فرآیند مبتنی بر سفارش تولید فولاد مبارکه و طولانی بودن فرآیند تولید، این کاهش قیمت با تاخیر حدود 3ماهه تاثیرگذار خواهد بود لذا تاثیر این کاهش قیمت از 6 ماهه دوم بر درآمد شرکت برآورد شده است. ضمنا قیمت فروش شمش فولاد خوزستان هیچ ارتباطی با قیمت فروش محصولات فولاد مبارکه ندارد. این مدیر فولاد مبارکه در ادامه اظهار کرد: پیش‌بینی سود و زیان تلفیقی ارائه شده براساس پیش‌بینی سود سال مالی 94 براساس عملکرد 6 ماهه شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه ازجمله شرکت فولاد هرمزگان جنوب ارائه شده است. این درحالی است که پیش‌بینی سود و زیان شرکت فولاد هرمزگان جنوب براساس عملکرد سه ماهه منتهی به 31خرداد در سامانه کدال منتشر و مقرر شد که اطلاعات پیش‌بینی براساس عملکرد 6 ماهه به زودی از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی شود. نادری افزود: مخارج اعلام شده در بیانیه ثبت افزایش سرمایه منتشر شده در تاریخ 16شهریور براساس کلیه مخارج پیش‌بینی شده برای طرح‌های توسعه سنگان (کنساتره و گندله‌سازی) مطابق با آخرین برآورد‌های ارزی و ریالی معکس شده درحالی که مبالغ پیش‌بینی شده در گزارش بودجه براساس مبالغ قراردادهای بالفعل آورده شده است. وی در پایان گفت: از آنجا که به دلیل ماهیت غیرقابل پیش‌بینی بودن سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی مبلغی از این بابت در بودجه شرکت پیش‌بینی نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر