اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۸۸

دلار و سکه گران شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز سه‌شنبه با 25 تومان رشد نسبت به روز دوشنبه سه هزار و 500 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با پنج هزار تومان افزایش 945 هزار تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد با 5 تومان افت سه هزار و 855 تومان و هر پوند نیز با 25 تومان رشد 5 هزار و 345 تومان قیمت خورد.

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با 5هزار تومان رشد 945 هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم با دو هزار تومان رشد 942 هزار تومان تعیین قیمت شد. نرخ هر نیم سکه بهار آزادی با یک هزار تومان رشد 471 هزار تومان و هر ربع سکه نیز بدون تغییر قیمت 248هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت 169 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار نیز 96 هزار و 200 تومان خرید و فروش شد. هر اونس طلا نیز 1166 دلار قیمت‌گذاری شد.


اتصال سامانه‌های «چکاوک»

و بانکداری متمرکز بانک ملت

سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت به سامانه چکاوک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در روز پنج‌شنبه هفتم آبان ماه سال جاری متصل می‌شود. به گزارش روابط عمومی بانک ملت، پس از انجام مراحل تست و آزمایش اتصال سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت و سامانه چکاوک بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، موضوع از سوی کارشناسان فنی شرکت خدمات انفورماتیک به نمایندگی از بانک مرکزی تایید و روز پنجشنبه ۷ آبان ماه ۱۳۹۴، به‌دلیل تعداد تراکنش‌های کمتر نسبت به سایر ایام هفته، به عنوان زمان اتصال نهایی تعیین شد. به حداقل رسیدن مغایرت‌های اقلام باز موجود در شعب ناشی از عملیات موازی سامانه چکاوک و سامانه بانکداری متمرکز، کاهش حجم کاری واحدهای صف و ستاد به دلیل سهولت و سرعت انجام تراکنش‌ها، افزایش رضایتمندی مشتریان و سرمایه‌های انسانی بانک به جهت دریافت و ثبت اطلاعات اسناد واگذاری مشتریان در سامانه بدون محدودیت سررسید چک، ارسال پاسخ در سامانه چکاوک به صورت مکانیزه و حذف خطاهای انسانی، افزایش شفافیت اطلاعات (ثبت چک‌ها و اعلام نتیجه در سامانه بانکداری متمرکز) و افزایش کنترل‌های داخلی به صورت سیستمی و کاهش هزینه‌های مترتبه (هزینه کاغذ، چاپگر و...)، برخی از مزایای اتصال سامانه بانکداری متمرکز بانک ملت به سامانه چکاوک بانک مرکزی است. براساس این گزارش، در روز اتصال این سامانه‌ها، احتمال بروز برخی اختلالات و قطعی موقت در سامانه‌های عملیاتی بانک ملت وجود دارد که پیشاپیش از مشتریان بابت این اختلال‌های احتمالی عذرخواهی می‌شود.


همکاری بانک‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات، طی سخنانی در میزگرد جانبی نخستین همایش و نمایشگاه تراکنش بر لزوم پیروی بانک‌های بزرگ کشور از یک مدل کسب و کار برگرفته از برنامه‌های استراتژیک کلان آن سازمان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، علیرضا لگزایی معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات در میزگرد بررسی روندها و راهکارهای نوآورانه نظام بانکی که عصر روز دوشنبه در نخستین همایش و نمایشگاه تراکنش برگزار شد، ابراز امیدواری کرد با برگزاری چنین همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی همبستگی و همکاری بهتری بین بانک‌های کشور و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات صورت پذیرد. وی اظهار داشت: برگزاری چنین میزگردهایی با موضوع نوآوری در صنعت بانکداری کشور اگر با حضور مدیران ارشد این صنعت و تصمیم‌گیران اصلی عرصه اقتصادی کشور همراه شود می‌تواند به فضایی برای طرح ایده‌های متخصصان فناوری اطلاعات تبدیل شود و این امکان را فراهم آورد تا وضع قوانین توسط مقامات ارشد همگام با مدل کسب و کار شرکت‌های تخصصی و بانک‌ها همراه و هماهنگ گردد. لگزایی با ابراز امیدواری از روند اقدامات نوآورانه در صنعت بانکداری کشور گفت: طی سال‌های اخیر تغییرات و توسعه بسیاری در خدمات نوین بانکداری کشور رخ داده است که این امر نشان از وجود یک جریان نوآورانه در نظام بانکی کشور دارد.


احیای معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی

ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی روز گذشته با صدور حکم انتصاب علی کرمانشاه به سمت معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی پس از حدود شش سال این معاونت را در بانک مرکزی احیا کرد. به گزارش ایرنا، هرچند معاونت فناوری‌های نوین بانک مرکزی از سال 87 در ساختار تشکیلاتی بانک مرکزی مصوب و حسین مهرانی به این سمت منصوب شد اما پس از تغییرات مدیریتی از ساختمان شیشه‌یی میرداماد محمود بهمنی رییس کل سابق بانک مرکزی، فردی را برای این سمت منصوب نکرد و این صندلی از سال 88 خالی بود. اگرچه محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی مسوولیت‌های این معاونت را برعهده گرفته بود اما سیف در نهایت با توجه به اهمیت این حوزه تصمیم به انتخاب سکاندار برای آن گرفت. البته ناگفته نماند که با وجود صندلی خالی معاون فناوری‌های نوین در بانک مرکزی، از تابستان سال 91 مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مرکزی بخشی از امور این معاونت را به عهده داشت. رییس کل بانک مرکزی دولت یازدهم بالاخره روز گذشته پس از حدود شش سال تصمیم به تعیین سکاندار برای این معاونت و احیای آن گرفت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر