بانک‌های ایرانی به‌زودی به سوییفت متصل می‌شوند

۱۳۹۴/۰۸/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۶۸۶

رویترز به نقل از سوئیفت اعلام کرد: به محض رسیدگی به اقدامات مرتبط با برنامه هسته‌یی ایران، بیشتر بانک‌های این کشور می‌توانند بار دیگر به سیستم مالی معاملات سوئیفت که لازمه تجارت خارجی است، بپیوندند.

به گزارش رویترز، سوئیفت (اس. دبلیو.‌ای. اف. تی) یا جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، در زمینه انتقال نامه‌های اعتباری، پرداخت‌ها و معاملات اوراق بهادار در میان 9 هزار و 700 بانک در 209 کشور جهان خدمات ارائه می‌دهد. ایران و شش قدرت جهانی در تاریخ 14جولای 2015 (23 تیرماه گذشته) در زمینه محدودسازی فعالیت‌های هسته‌یی ایران در قبال لغو تحریم‌ها به توافق رسیدند.

انتظار می‌رود، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (آی.‌ای.‌یی.‌ای) در ماه‌های آینده نتیجه بررسی‌های خود در مورد اجرای اقدامات مرتبط با برنامه هسته‌یی ایران را اعلام کند. اتحادیه اروپا (ایی. یو) در تاریخ 18 اکتبر (26 مهر) قانونی را تصویب کرد که به موجب آن لغو تحریم‌های این اتحادیه علیه ایران امکان پذیر می‌شود. این قانون مشمول محدودیت‌های تحمیل شده بر ایران در زمینه سیستم‌های مالی مانند سوئیفت نیز می‌شود.

سوئیفت اعلام کرد: بانک‌هایی که مشمول تحریم‌های مشخص شده در توافق هسته‌یی هستند، بطور خودکار می‌توانند پس از تکمیل فرآیند معمول اتصال سوئیفت، بار دیگر به این سیستم متصل شوند.

یک مقام ارشد ایرانی در جولای گذشته گفته بود، اتصال دوباره بانک‌های ایران به شبکه‌های مالی جهان، مشارکت شرکت‌های خارجی در خصوصی‌سازی اقتصاد ایران را آسانتر می‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر