صنعت گردشگری تنها جایگزین درآمد نفت

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۵۹۶

جامعه تورگردانان ایران ، فعالیت خود را از سال 75 توسط گروهی از شرکت ها و دفاتر بزرگ تورگردان ایرانی که در زمینه تورهای ورودی فعال بودند،آغاز کرد. هدف از ایجاد این تشکل بخش خصوصی ، از میان برداشتن موانع و مشکلات موجود در مسیر تورهای ورودی و تسهیل ورود گردشگران خارجی از اقصی نقاط جهان به ایران بود . با روی کار آمدن دولت یازدهم صنعت گردشگری از رونق برخوردار شد، به طوری که در ابتدای کار دولت، رییس‌جمهوری نیز در دیدار با مسئولان بر این رشد و رونق صحه گذاشت و این اتفاق را حرکت مثبتی دانست که می‌تواند اشتغال هم ایجاد کند. همچنین در این زمینه «ابراهیم پورفرج»؛رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران در گفت‌و‌گو با «تعادل» ضمن تبریک روز ملی صادرات به دست اندرکاران و مسولان سازمان توسعه تجارت و به خصوص صادرکنندگان خدمات گفت: انتخاب روزی به عنوان روز ملی صادرات و شناسایی صادرکنندگان نمونه ، گامی موثر در جهت رشد صادرات و رقابت سالم در این زمینه است.

پورفرج با اشاره به دیپلماسی لبخند رییس جمهور که توانسته‌ بازار گردشگری ایران را داغ کنند،افزود: با روی‌کار آمدن دولت یازدهم و آمدن آقای روحانی سیل ورود گردشگران به کشور جاری شده و مردم دنیا علاقه‌مند شدند که به ایران سفر کنند.

به گفته وی، برخورد و روابط بین‌المللی صحیح دولت با کشورهای خارجی، فضای کار را برای صنعت گردشگری ایران باز کرد.

وی با تاکید براینکه، ایران درحال حاضر امن ترین کشوردرمنطقه خاورمیانه است، تصریح کرد:از طرفی دیپلماسی خارجی مطلوب دولت و از طرف دیگر شرایطی که در خاورمیانه و در کشورهایی همچون عراق، افغانستان، سوریه، تونس، لیبی، مصر رخ داده است ، موجب شده که این کشورها نا امن شود، بنابراین تور به این کشورها نمی رود و این اتفاق فرصت خوبی برای ایران رقم زده است.

به طوری که دروضعیت صنعت و شغل ما نسبت به سال‌های گذشته بهبود و رونق حاصل شده است و ورود گردشگر به ایران دو برابر شده است.

پور فرج ، صنعت گردشگری را تنها صنعتی عنوان می کند که می تواند کشور را از درآمد تک محصولی نفت، رها سازد . به گفته وی، این صنعت بالاترین ارزآوری را برای کشور به همراه دارد و درکنار آن ایجاد اشتغال گسترده از مزیت های آن است . وی با اشاره به فعالیت اصلی جامعه تورگردانان کشور، اظهار کرد: معرفی محصول گردشگری ایران به دنیا و آوردن تور از خارج به داخل کشور، ارزآوری به داخل ایران و ایجاد اشتغال در کشور مهم‌ترین وظیفه و مسوولیت‌ماست.

رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران،با تاکید براینکه صنعت توریسم و گردشگری دارای امتیازات بالایی است و ضمن ارزآوری، اشتغالزایی بالایی هم در بر دارد، اهداف شاخص این تشکل بخش خصوصی را چنین عنوان کرد: معرفی ایران به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری جهان با برخورداری از سابقه دیرین تمدن و فرهنگ ،طبیعت وشرایط اقلیمی گوناگون؛ تلاش در جهت رشد و توسعه گردشگری ورودی به عنوان یکی از پویاترین و مفیدترین فعالیت اقتصادی کشور با توجه به ایجاد فرصت‌های شغلی به خصوص برای نسل جوان؛ ایجاد فرصت‌های مناسب برای خریداران و فروشندگان محصولات گردشگری؛ همکاری در تدوین قوانین و مقررات گردشگری به گونه ای که این اطمینان حاصل شود که اعضا از فضایی قابل اعتماد برای انجام فعالیت برخوردارند و گردشگران نیز از ارامش و اسایش لازم بهره مند می شوند.پورفرج، با اشاره به استقبال توریست ها برای ورود به کشورمان و کمبود زیرساخت‌های گردشگری،خاطرنشان کرد: نبود زیر ساخت های لازم باعث می شود که نتوانیم به خوبی این حجم گسترده ورود توریسم به کشور را مدیریت کنیم که در این رابطه نیاز به حمایت دولت داریم تا بتوانیم زیرساخت ها را آماده کنیم.

به گفته وی،افزایش تعداد گردشگران و بازاریابی از یک نگاه مهم است و بازارداری و حفظ بازار از آن هم مهمتر است. چراکه بدون حفاظت از بازار و بدون امکانات و تسهیلات این روند ادامه پیدا نمی‌کند.

به گفته رییس هیات مدیره جامعه تورگردانان ایران، بازاریابی بدون بازارداری همانند سطلی می‌ماند که کف آن خالی باشد. در چنین شرایطی هرچه آب درون سطل سرازیر شود از کف آن خارج خواهد شد. افزایش تعداد گردشگران ورودی نیز همینگونه است. اگر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف برای توسعه گردشگری و تسهیل ورود گردشگر هماهنگ نباشند رشدی در گردشگری اتفاق نخواهد افتاد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر