سرخط انرژی

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۹۴

ایسنا معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت از احتمال حضور شرکت‌های امریکایی در کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی در تهران خبر داد و گفت: تا دو ماه آینده تحریم‌های نفتی ایران به طور کامل لغو خواهد شد. امیرحسین زمانی‌نیا با بیان اینکه دوران شکوفایی صنعت نفت ایران با اجرای توافق هسته‌یی فرا رسیده است، گفت: درحال حاضر چشم جهان به صنعت نفت ایران است.

شانا مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران از افزایش صادرات نفت‌خام با استفاده از روش‌های نوین خبر داد و گفت: روش‌های نوین خیلی متفاوت از روش‌های سنتی نیست. سیدمحسن قمصری درباره اینکه آیا روش‌های فروش نفت در دوران پساتحریم همانند گذشته به روش سنتی انجام خواهد شد، گفت: آنچه در این زمینه باید توجه کرد این است که ابتدا باید روش موجود برای فروش نفت‌خام حفظ شود و چیزی را از دست ندهیم و پس از آن باید در فکر روش‌های نوین برای افزایش صادرات بود.

خانه ملت عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد انسجام بیشتر بین کشورهای صادر‌کننده گاز گفت: توجه به صادرات گاز باعث تنوع‌بخشی در کسب درآمدهای ارزی خواهد شد. جلیل جعفری بنه‌خلخال با تاکید بر لزوم توجه به صادرات گاز، گفت: باتوجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران از بزرگ‌ترین دارندگان منابع گازی در جهان محسوب می‌شود بنابراین بدیهی است که استفاده از این ظرفیت باید موردتوجه قرار گیرد.

آنا مدیرعامل توانیر با بیان اینکه رشد پیک مصرف برق امسال حدود 3درصد نسبت به سال گذشته بیشتر بود، گفت: این میزان رشد در مقایسه با آمار 5درصدی سال‌های گذشته قابل‌قبول بوده است. آرش کردی با بیان اینکه خوشبختانه امسال رفتار بار انرژی ازسوی مصرف‌کنندگان قابل‌قبول بود، افزود: البته تداوم پیک مصرف در روزهای گرم امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته بیشتر بوده است.

تسنیم هیات دولت اخیرا برنامه‌هایی را برای پرداخت بخشی از بدهی پیمانکاران طرح‌های عمرانی درنظر گرفته که بخشی از این برنامه‌ها برای پرداخت بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران آب و برق است. دولت در برنامه‌یی جدید مقرر کرده تا 30هزار میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران وزارتخانه‌های دولتی ظرف 6ماه آینده پرداخت می‌شود.

تسنیم معاون وزیر نیرو گفت: به‌دلیل منع استفاده از سوخت مایع از سوی سازمان محیط‌زیست و مراجع قضایی امکان استفاده از این سوخت وجود ندارد ولی با توجه به اینکه در فصل زمستان تامین گاز خانگی در اولویت است، نیازمند همکاری برای تامین کامل سوخت نیروگاه‌ها هستیم. به گزارش وزارت نفت، هوشنگ فلاحتیان گفت: همکاری و تعامل بسیار خوبی میان وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها وجود دارد و خوشبختانه وضع گازرسانی به نیروگاه‌های کشور مطلوب است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

ایسنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در حوزه بهره‌برداری، حفظ، نگهداری و به‌روزرسانی تاسیسات در سال حدود 300میلیارد تومان هزینه می‌شود. محمد پرورش با بیان‌اینکه دستگاه خدمات‌رسانی مثل آب و برق تمام ظرفیت خود را برای ارائه بهترین خدمات به‌کار می‌گیرند، اظهار کرد: برای تامین آب شرب از روش‌های مختلفی همچون استفاده از آب سطحی که باید در فرآیند تصفیه، انتقال، پمپاژ و ذخیره قرار بگیرد استفاده می‌شود یا آب چاه را به وسیله پمپ‌ها استحصال می‌کنند.

تسنیم اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز 23 نوامبر (دوم آذرماه) در تهران برگزار می‌شود. ایران دعوتنامه‌های رسمی به روسای جمهور کشورهای الجزایر، امارات، ونزوئلا، قطر، مصر، بولیوی، لیبی، گینه استوایی، نیجریه و‌ترینیداد و توباگو ارسال و از آنها دعوت کرده تا در یک نشست مهم گازی در تهران شرکت کنند. ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه و همچنین مقاماتی از کشورهای هلند، قزاقستان، پرو و نروژ نیز به این نشست دعوت شده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر