اخبار

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۸۳

شرایط جدید ممنوعیت خروج بدهکاران بانکی

بر اساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، درخواست ممنوعیت خروج تنها برای بدهکاران بانکی تا میزان بدهی اشخاص حقیقی معادل 3میلیار ریال یا بالاتر و بدهی اشخاص حقوقی معادل 5میلیارد ریال یا بالاتر صادر می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به وضعیت کنونی کشور و در راستای نیل به اهداف والای اقتصاد مقاومتی و همچنین در جهت ایجاد فضای مناسب کسب و کار و رونق در فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و بازرگانی، بانک‌مرکزی در راستای اجرای لایحه قانونی ممنوعیت خروج بدهکاران بانک‌ها مصوب 20/2/59 ضمن تاکید بر لزوم اجرای دقیق و کامل مفاد بخشنامه شماره 92/196291 مورخ 2/7/92 این بانک، بند سوم بخشنامه مذکور درخصوص حدنصاب بدهی اشخاص بدهکار برای اعمال ممنوعیت خروج از کشور اصلاح شد. در این بخشنامه به بانک‌ها الزام شده تا هرگونه اقدام در جهت وصول مطالبات معوق را در وهله اول با پیگیری و مذاکره با بدهکاران و در صورت عدم حصول نتیجه، با مراجعه به مراجع قضایی و ثبتی انجام و از اعمال ممنوعیت خروج از کشور افراد تاحد ممکن اجتناب کنند. این بخشنامه که به شماره 92/196291 مورخ 2/7/92 به شبکه بانکی ابلاغ شده، در راستای سیاست بانک مرکزی در جهت کاهش تدریجی دامنه اقدام مستقیم در اعمال ممنوعیت خروج از کشور بدهکاران بانک‌هاست.


دلار و سکه گران شد

صرافان بازار ارز و سکه نرخ هر دلار امریکا را در روز یک‌شنبه با 20تومان افزایش سه هزار و 464 تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید را با 5 هزار تومان افزایش 942هزار و 500 تومان تعیین کردند. هر یورو در بازار آزاد سه هزار و 890 تومان و هر پوند نیز 5 هزار و310 تومان قیمت خورد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم به ترتیب 942هزار و 500 تومان و 940هزار تومان تعیین قیمت شد. نرخ هر نیم سکه بهار آزادی 470هزار تومان و هر ربع سکه نیز 246هزار تومان فروخته شد. هر سکه یک گرمی 169هزار تومان و هر گرم طلای 18عیار نیز 96هزار تومان خرید و فروش شد. هر اونس طلا نیز 1165دلار قیمت‌گذاری شد.


همایش و نمایشگاه تراکنش افتتاح می‌شود

همایش و نمایشگاه تراکنش با پیام رییس‌جمهور و سخنرانی دکتر نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رییس کل بانک مرکزی چهارم آبان افتتاح می‌شود. مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه تراکنش (ITE) ساعت 9صبح روز دوشنبه 4 آبان در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران آغاز می‌شود. در این مراسم پس از قرائت پیام رییس‌جمهور نوبخت، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و سیف، رییس کل بانک مرکزی سخنرانی خواهند داشت. این گزارش حاکی است در مراسم افتتاحیه این رویداد، سفرا و مقامات برخی از کشورها به همراه مدیران عالی نظام بانکی، بیمه و بازار مالی در کنار مدیران شرکت‌های فناوری اطلاعات حضور خواهند داشت. این نمایشگاه طی روزهای 4 تا 6 آبان در مجتمع نمایشگاهی شهر تهران (محل دایمی نمایشگاه‌های شهرداری) واقع در بوستان گفت‌وگو با حضور بانک‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات داخلی و خارجی برگزار می‌شود و در کنار نمایشگاه سه همایش تخصصی در زمینه نوآوری در صنعت بانکداری، کارت و پرداخت و نظام بانکی در دوران پساتحریم برگزار می‌شود.


برگزاری جشنواره نقد حوزه نظام بانکی

به ابتکار بانک اقتصادنوین جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین برگزار می‌شود. جلسه هماهنگی جشنواره «نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین» با حضور اعضای کمیته داوران، شورای سیاست‌گذاری و مدیرعامل این بانک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک اقتصادنوین حسن معتمدی، مدیرعامل این بانک در این مراسم با بیان اینکه بانک اقتصادنوین با برگزاری این جشنواره خود را در معرض نقد منصفانه و حرفه‌یی قرار داده است، گفت: نقد منصفانه و حرفه‌یی زمینه پیشرفت و شناخت نقاط ضعف و قوت و بهبود سازمان را فراهم می‌کند. وی با اشاره به اینکه در دوره کنونی، نظام بانکی در همه عرصه‌های کشور حضور فعال دارد، گفت: این حضور قطعا با کاستی‌هایی همراه بوده که برای شناخت و رفع این کاستی‌ها نقد خبرنگاران به عنوان یکی از گروه‌های شاخص جامعه بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. وی، نقد را فرصتی مغتنم برای پیشرفت و بهبود مستمر دانست و گفت: مشارکت فعالان اقتصادی، رسانه‌یی و خبرنگاران در این جشنواره زمینه را برای نوآوری و تغییر مثبت و توسعه هر چه بیشتر نظام بانکی کشور فراهم می‌کند. دکتر مجید رضاییان، رییس هیات داوران جشنواره «نقد حوزه نظام بانکی-با محوریت بانک اقتصادنوین» نیز در این نشست گفت: در تاریخ روزنامه‌نگاری کشور تاکنون به دفعات جشنواره‌های تخصصی موضوع محور برگزار شده و جشنواره نقد حوزه نظام بانکی- با محوریت بانک اقتصادنوین جشنواره فرم محور با موضوع نقد است که به همت بانک اقتصادنوین برگزار می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر