جزئیات افزایش دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی

۱۳۹۴/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۷۸

گروه اقتصادکلان

نتایج آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی نیمه اول سال جاری از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. به گزارش فارس نتایج آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی نیمه اول امسال از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. براین اساس کمترین و بیشترین درصد تغییرات متوسط دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی ملی و استانی در سطح استان تهران در نیمه‌ اول سال 1394 تفکیک هر گروه نسبت به نیمه قبل (نیمه دوم 1393) و نیمه مشابه سال قبل (نیمه اول 1393) در زیر ارائه می‌شود.


افزایش 21 درصد مزد ساعتی راننده تراکتور

این گروه شامل 9 قلم از دستمزد انواع رانندگان و کمک رانندگان ماشین‌آلات حمل‌ونقل است. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام گروه در این دوره با دوره‌ قبل نشان می‌دهد که تمام دستمزد‌ها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده تراکتور» با 20.7 درصد و کمترین افزایش آن مربوط به «راننده جرثقیل‌های کفی» با 11.0درصد است. همچنین با مقایسه‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، تمام دستمزدها دارای افزایش دستمزد هستند که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده تراکتور» با 26.7درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «راننده جرثقیل‌های کفی» با 14.6درصد است.

این گروه شامل 11 قلم از دستمزد انواع رانندگان و کمک رانندگان ماشین‌های سنگین است مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام این گروه در این دوره با دوره‌ قبل نشان می‌دهد که تمام دستمزدها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده لودر» با 13.5درصد و کمترین افزایش آن مربوط به «راننده ماشین‌های لوله‌گذار سایدبوم» با 4.2 درصد است. مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز نشان می‌دهد که تمام دستمزدهای این گروه افزایش مربوط به «راننده ماشین‌های لوله‌گذار- سایدبوم» با 9.3 درصد است.

این گروه شامل 5 قلم از دستمزد انواع نیروی انسانی شاغل در کارهای بنایی ابنیه ساختمان است. مقایسه متوسط دستمزد ساعتی نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می‌دهد که تمام دستمزدها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «کمک بنای سفت‌کار» با 17.5درصد و کمترین افزایش مربوط به «بنای نماچین درجه دو» با 7.0 درصد تعلق دارد. همچنین، با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، در تمام اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «کمک بنای سفت‌کار» با 20.8 درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «بنای نماچین درجه دو» با 10.1 درصد است.

این گروه شامل 6 قلم از دستمزد انواع اسکلت‌سازان ساختمان است. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره‌ قبل، مانند سایر گروه‌ها نشان می‌دهد که تمام دستمزدها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «کمک جوشکار اسکلت» با 15.1 درصد و کمترین افزایش متوسط ساعتی به «اسکلت‌ساز درجه یک» با 7.6 درصد تعلق دارد. همچنین با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل، در تمام اقلام این گروه، رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی، مربوط به «کمک جوشکار اسکلت» با 16.4 درصد و کمترین افزایش، مربوط به «اسکلت‌ساز درجه یک» با 8.0 درصد است.

این گروه شامل 2 قلم از دستمزد انواع آهنگران در و پنجره‌ساز ساختمان است. متوسط دستمزد نیروی انسانی هر دو قلم این گروه در این دوره نسبت به دوره قبل دارای افزایش هستند که بیشترین افزایش مربوط به «آهنگر در و پنجره‌ساز درجه یک» با 10.6 درصد است. با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز در هر دو قلم مربوط به این گروه، رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود که «آهنگر در و پنجره‌‌ساز درجه یک» با 11.6 درصد نسبت به قلم دیگر دارای افزایش بیشتری است. این گروه شامل 4 قلم از دستمزد انواع سیمانکاران است. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می‌دهد که تمام دستمزدها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «کمک‌بندکش» با 16.3 درصد و کمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «سیمانکار درجه دو» با 12.6 درصد است. با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز در تمام اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود که بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «کمک‌ بندکش» با 20.6 درصد و کمترین افزایش مربوط به «سیمانکار درجه دو» با 13.5 درصد است. این گروه شامل 3 قلم از دستمزد انواع سنگ‌کاران است. مقایسه‌ متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نیز نشان می‌دهد که تمام دستمزدها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «سنگ‌کار درجه دو» با 10.5 درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «سنگ‌کار درجه یک» با 7.6 درصد تعلق دارد. با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز در تمام اقلام این گروه، رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «سنگ‌کار درجه دو» با 12.2 درصد و کمترین متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «سنگ‌کار درجه یک» با 8.9 درصد است.

این گروه شامل 2 قلم از دستمزد انواع کاشیکاران است. متوسط دستمزد ساعتی نیروی انسانی هر دو قلم این گروه در این دوره نسبت به دوره قبل دارای افزایش هستند که بیشترین افزایش مربوط به «کاشیکار درجه دو» با 14.2 درصد است. با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز در هر دو قلم مربوط به این گروه، رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود که «کاشیکار درجه دو» با 15.1 درصد نسبت به قلم دیگر دارای افزایش بیشتری است.


افزایش تمامی دستمزدها در گروه سنگ‌کاران

این گروه شامل 3 قلم از دستمزد انواع آسفالت‌کاران راه و محوطه است. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می‌دهد که تمام دستمزدها در این گروه دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به کارگر آسفالت با 14.9 درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به مباشر آسفالت با 10.9 درصد است. با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل نیز در تمام موارد رشد دستمزد ساعتی مشاهده می‌شود. در این میان بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به کارگر آسفالت با 16.9 درصد و کمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به مباشر آسفالت با 14.2 درصد است.

این گروه شامل 2 قلم است. مقایسه متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره قبل نشان می‌دهد که هر دو قلم دارای افزایش هستند. در این میان، بیشترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به کارگر ساده با 13.4 درصد است با مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه اول 1394 با دوره مشابه سال قبل کارگر ساده با 17.7 درصد دارای افزایش بیشتری نسبت به قلم دیگر این گروه است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر