اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۷۰

افتتاح 2 پروژه بزرگ دانشگاه لرستان

با حضور وزیر علوم

رییس دانشگاه لرستان از افتتاح دو پروژه بزرگ دانشگاه در نیمه اول آبان ماه جاری با حضور وزیر علوم خبر داد و اظهار کرد: خوابگاه دخترانه حضرت رقیه(س) با ظرفیت اسمی 360 نفر و کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با 3200 مترمربع دو پروژه بزرگ دانشگاه لرستان که نیمه اول آبان ماه سال جاری با حضور وزیر علوم افتتاح خواهد شد.

خسرو عزیزی ادامه داد: برای احداث خوابگاه دخترانه حضرت رقیه(س) با 3100 مترمربع مساحت، 3.6 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

عزیزی بیان کرد: همچنین برای ساخت پروژه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، 3.7 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه این دانشگاه با مشکلات عدیده‌یی مواجه است، تصریح کرد: دانشگاه لرستان با وجود 9 هزار دانشجو با 50 رشته دکتری با مشکلات سخت‎افزاری مواجه بوده به گونه‌یی که دانشکده ادبیات اجاره‎نشین دانشکده فنی است.

وی اضافه کرد: پیگیری‎هایی صورت گرفته و ردیف‎های بودجه‎ای نیز لحاظ شده اما هم‌اکنون سیاست دولت این است که پروژه جدید تعریف نشود تا پروژه‎های ناتمام سال‎های قبل تکمیل و به نتیجه برسد.

عزیزی اظهار کرد: در حال حاضر 7 خوابگاه دانشجویی دختر در سایت کمالوند و دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داریم که 2000 دانشجوی دختر در آن اسکان داده شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 9 هزار دانشجوی دانشگاه لرستان 2800 نفر اعم از دختر و پسر از خوابگاه‎های این دانشگاه استفاده می‎کنند.


با رفع تحریم‌ها و رونق اقتصادی، صادرات زعفران بیشتر خواهد شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: سطح زیر کشت زعفران امسال در حدود 70هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود امسال 220تن محصول زعفران تولید شود.

وی ضمن بیان این مطلب ابراز امیدواری کرد امسال با برداشته شدن تحریم‌ها و رونق اقتصادی و توسعه بازرگانی، صادرات زعفران بهتر، سهل‌تر و بیشتر به کشورهای همجوار و اروپایی صورت خواهد گرفت.

مهندس مزروعی از تولید‌کنندگان زعفران خواست با اعتماد و دقت کامل محصولات خود را جهت فرآوری و بسته‌بندی و نیز صادرات به شرکت‌های معتبر ارائه دهند زیرا این موضوع در قیمت جهانی آن محصول بیشتر موثر است.

مزروعی افزود: چنانچه تعادل در بازار زعفران از سطح معمول کاهش یابد، نسبت به خرید توافقی این محصول اقدام خواهیم کرد. وی همچنین از تجار نیز خواست تا تعادل را در بازار این محصول حفظ کنند.


حضور در آیین‌های عزاداری باعث رشد ارزش‌های اخلاقی در انسان‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در مراسم ظهر عاشورا گفت: شرکت در آیین‌های عزاداری زمانی ارزشمند است که باعث افزایش فضایل اخلاقی در افراد می‌شود. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی ظهر عاشورا را در جمع نمازگزاران و سوگواران حسینی با اشاره به برگزاری با شکوه آیین‌های عزاداری در جزیره کیش گفت: برگزاری این مراسم زمانی سودمند است که نتایج خوبی نیز در پی داشته باشد وی افزود بهترین نتیجه آیین‌های عزاداری این است که تصمیم بگیریم گناه نکنیم و سجایای اخلاقی را در خود بپردازیم. حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی تاکید کرد: برای رسیدن به سعادت باید نخست هدف و مقصد را درست بشناسید و بدانید که اگر راه صحیح را برگزینید در این مسیر با هر مرکبی که حرکت کنید به تعالی و هدف خود خواهید رسید. وی افزود: اگر راه نادرست باشد حتی با بهترین مرکب‌ها هم به نتیجه نخواهید رسید. حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی در پایان با برشمردن فضایل نیکو و سجایای اخلاقی به روایت بخشی از اتفاقات روز عاشورا پرداخت.


نصب یک دستگاه پل عابر پیاده در محور

آمل- بابل

به‌زودی یک دستگاه پل عابرپیاده در روستای شاد محل جاده قدیم محور آمل- بابل نصب می‌شود.

عبدالرضا یدالهی رییس اداره نظارت فنی و بهره‌برداری از راه‌های اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان مازندران با بیان این خبر گفت: در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های ایمنی سازمان متبوع برای کاهش تصادفات جاده‌ای، به زودی تعداد یک دستگاه پل عابر پیاده در جاده قدیم محورآمل-بابل با اعتباری بالغ000/000/000/3 ریال نصب و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. وی در ادامه افزود: باوجود افزایش روزافزون مسافران، و عابران پیاده نیاز به ارائه خدمات ایمنی جهت کاهش تلفات جاده‌یی در محور‌های استان احساس می‌شود و این امر با احداث و تجهیز پل‌های عابر پیاده محقق می‌شود. یدالهی در ادامه از مزایای اجرای این طرح را ایجاد امنیت جانی شهروندان در حمل ونقل و تسهیل عبور و مرور، افزایش ظرفیت سواره رو با حذف تداخل جریان عابران و افزایش سرعت وسایل نقلیه و افزایش ایمنی عابران پیاده برشمرد. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با اختصاص بودجه‌های مناسب از سوی سازمان متبوع تعداد بیشتری از پل‌ها با استفاده از فناوری‌های جدید در محورهای پرتردد حوزه استحفاظی نصب و در اختیار مردم عزیز قرار گیرد.


پایان عملیات شانه‌سازی محور روستایی جیریا

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، محمدحسین فراهانی پور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت محور روستایی که یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان‌های اراک و خنداب است عملیات شانه‌سازی این محور به طول بالغ بر 5 کیلومتر با استفاده از ماشین‌آلات راهداری این اداره اجرا گردید

فراهانی پور رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان اراک افزود: عملیات شانه‌سازی محور روستایی جیریا واقع در 45کیلومتری اراک به حجم 500متر مکعب و عرض یک متر از طرفین انجام شده و همچنین کلیه علائم اخباری و هشداردهنده مستهلک موجود در محور مذکور به تعداد بالغ بر 45عدد با علائم جدید جایگزین شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر