مشاهده اجسام پشت دیوار با دوربین مایکروویو

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۶۶

محققان موسسه تحقیقاتی ماساچوست (MIT) در حال پیشبرد فناوری دوربینی هستند که قادر است با امواج مایکروویو اجسام پشت دیوار را به صورت سه‌بعدی مجسم کند.

دوربین مایکروویو از نظر عملکرد بین دوربین‌های معمولی و سیستم تصویرسازی رادار قرار دارد، اما نسبت به هر دو فناوری مزیت‌هایی دارد.

محققان در مورد مهم‌ترین مزیت این سیستم در مقایسه با آشکارساز رادار اظهار کردند: امواج ارسال شده از دوربین مایکروویو بر خلاف امواج رادار پس از برخورد با سطوح زاویه‌دار متشنج و پراکنده نمی‌شود.

آنها در مورد معایب سیستم‌های رادار برای آشکارسازی اجسام افزودند: رادارها معمولا بسیار بزرگ، پیچیده، فاقد کیفیت تصویر و البته بسیار گران‌قیمت هستند، اما با افزایش تعداد دوربین‌ها در شیوه تصویرسازی با امواج رادیویی و لنزهای مجهز به بازتاب‌دهنده می‌توان آشکارساز‌های ارزان‌قیمت و با وضوح بسیار بالا تولید کرد.

دوربین‌های مایکروویو همچنین قادرند تا در طول پرواز عملیات تصویرسازی سه‌بعدی را انجام دهند، به‌طوری‌که در طول عملیات شناسایی با شلیک پالس‌های مایکروویو به سطح زمین و جذب مجدد آن توسط حسگر موجود در دوربین، فاصله تا زمین با دقت 6سانتی‌متر مشخص شده و عملیات تصویرسازی سه‌بعدی انجام می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر