صحبت کاربران اندروید با «کورتانا»

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۶۴

مدتی می‌شود که کورتانا برای اندروید عرضه شده و کاربران این سیستم عامل نیز می‌توانند از گنجینه داده‌های این دستیار صوتی بی‌نظیر بهره‌مند شوند، اما طی آپدیت اخیری که برای کورتانا روی تلفن‌های همراه و تبلت‌های اندرویدی منتشر شده، برقراری ارتباط با وی آسان‌تر از گذشته شده است.

حالا با بیان عبارت Hey Cortana، دستیار هوشمند تلفن همراه شما آگاه شده و به شما پاسخ می‌دهد. البته در هر صورت تلفن باید در حالت آماده به کار و صفحه‌اش روشن باشد. با این وجود، Google Now می‌تواند در حالتی که نمایشگر خاموش هم هست به صدای شما گوش فرا دهد.

به محض فعال شدن کورتانا، می‌توانید از وی در مورد هر چیزی که توان پاسخگویی به آن را دارد پرسش کنید. اگر روی کامپیوتر خود ویندوز ۱۰ را داشته باشید، قطعا تا به حال با کاربردهای بی‌نظیر کورتانا آشنا شده‌اید.

در حال حاضر، قابلیت مذکور در نسخه بتای کورتانا برای اندروید (ورژن ۱٫۰٫۰٫۲۸۹) در دسترس است، بنابراین پیش از امتحان کردن آن، از آپدیت بودن دستگاه خود مطمئن شوید. کورتانا نام یک شخصیت خیالی از سری Halo است که همواره در کنار شخصیت اصلی این سری، مسترچیف بوده و به عنوان یک هوش مصنوعی، نقش راهنما را برای وی ایفا می‌کرده است. کورتانا را به زودی در Halo 5: Guardians ملاقات خواهیم کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر