سر خط انرژی

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۲۷

ایسنا مدیرعامل سابق شرکت مدیریت منابع ایران گفت: با توجه به تصویب طرح برجام می‌توان گفت که این مساله می‌تواند در گسترش سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صنعت آب موثر باشد. علیرضا الماسوندی با بیان اینکه طرح برجام می‌تواند مسائل فاینانس طرح‌های سرمایه‌گذاری را فراهم کند، اظهار کرد: وزارت نیرو می‌تواند با حل این مشکلات که در زمان تحریم بسیار دست‌وپاگیر بود سرمایه‌گذاری‌ها را گسترش دهد.

شانا افزایش استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور راهبرد دولت برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی است. یوسف آرمودلی دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری اظهار کرد: مصمم به گسترش استفاده از انرژی‌های نو در کشور هستیم و برای تحقق این امر، این ستاد وظیفه دارد همزمان با فرهنگ‌سازی به مراکز علمی، تحقیقاتی و وزارتخانه‌های مرتبط که مایل هستند سهمی در کاربردی شدن انرژی‌های نو و تجدیدپذیر در کشور داشته باشند برای ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فناوری کمک کند.

تسنیم علیرضا دائمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو گفت: ما تقاضاهایمان را برای استفاده از اوراق خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و اوراق صکوک در سال جاری به دولت داده‌ایم که بخشی از تقاضای ما برای پرداخت بدهی‌های وزارت نیرو به پیمانکاران است. اظهار داشت: مجلس دولت را مخیر کرده که از اوراق بهادار استفاده کند که ما امسال هم امکان استفاده از اوراق خزانه اسلامی، هم امکان انتشار اوراق مشارکت و هم امکان استفاده از اوراق صکوک را داریم.

شانا معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو اظهار کرد: همکاری و تعامل بسیار خوبی میان وزارتخانه‌های نفت و نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها وجود دارد و خوشبختانه وضع گازرسانی به نیروگاه‌های کشور مطلوب است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد. هوشنگ فلاحتیان افزود: وضع گازرسانی به نیروگاه‌های کشور در شرایط خوبی قرار دارد اما به دلیل منع استفاده از سوخت مایع از سوی سازمان محیط‌زیست و مراجع قضایی امکان استفاده از این سوخت وجود ندارد و با توجه به اینکه در فصل زمستان که شبکه گاز کشور تامین نیاز بخش خانگی را در اولویت قرار می‌دهد نیازمند همکاری برای تامین کامل سوخت نیروگاه‌ها هستیم.

ایسنا سخنگوی کرملین اعلام کرد که حضور مسکو در نشست سران مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز (GECF) در تهران در بالاترین سطح خواهد بود. خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، دیمیتری پسکوف اعلام کرد: حضور ولادیمیر پوتین، در نشست سران مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز در تهران به برنامه وی بستگی خواهد داشت، اما حضور کرملین در این نشست در بالاترین سطح خواهد بود. دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران از پوتین برای حضور در نشست تهران که قرار است ٢٣ نوامبر (دوم آذرماه) برگزار شود، دعوت کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر