اعلام آمادگی سرمایه‌گذاری 15 میلیاردی خارجی‌ها در ایران

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۱۷

محسن جلال‌پور، رییس اتاق ایران با اعلام اینکه تاکنون 15میلیارد دلار آمادگی سرمایه‌گذاری خارجی در کشور مطرح شده است، گفت: با اجرایی شدن برجام، امید است فضای کشور برای سرمایه‌گذاری به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شود.

به گزارش ایسنا، جلال‌پور در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت گردشگری اظهار کرد: کارهایی که در دو سال و نیم گذشته در زمینه حراست از میراث فرهنگی و احیای این میراث در سطح استان کرمان انجام شده، ستودنی است.

او با اشاره به اینکه سال 1394 با یک شرایط ویژه و انتظار آغاز شد، ادامه داد: در این مدت همه در این فضا بودند که دستاورد تفاهم به نتیجه برسد و تصمیم‌گیری شود و پس از آن مردم در شرایط انتظاری قرار گرفتند که وضعیت به سمت بهتر شدن فضای اقتصادی پیش خواهد رفت.

جلال‌پور بیان کرد: دوره بین تصمیم‌گیری درباره برجام و اجرایی شدن آن برای اقتصاد دوره خوبی نبوده است زیرا عمدتا افرادی که در حوزه سرمایه‌گذاری، صادرات، تولید و مجموعه فعالیت‌های اقتصادی بودند با عدم پیش‌بینی وضعیت روبه‌روی خود مواجه شدند.

او همچنین اظهار کرد: در 7ماه امسال وضعیت اقتصاد کشور رونقی به خود نگرفت و حتی صحبت از این بود که در سه ماه دوم که هنوز آمار آن اعلام نشده، رشد منفی داشته باشیم و طبق آنچه اعلام شد در سه ماهه اول رشد یک درصدی را در حوزه اقتصاد داشته‌ایم. جلال‌پور با اشاره به وضعیت استان کرمان گفت: انتقال آب و آب شیرین‌کن از برنامه‌های مهم ما برای استان کرمان است زیرا با پیگیری‌های لازم برای تامین آب در حوزه سرمایه‌گذاری در این استان گام‌های مهمی برداشته می‌شود. رییس اتاق بازرگانی تصریح کرد: در این سفرها دو جلسه توسعه و شورای اداری دارای اهمیت ویژه‌یی است و باید اقدام شود تا مصوبات مناسبی برای استان کرمان صورت گیرد.

او با تاکید بر اینکه کشور به سمت فضای جذب سرمایه‌گذار درحال حرکت است، خاطرنشان کرد: مهم این است که استان کرمان در جریانات کاری به گونه‌یی عمل کند که سرمایه‌گذاران برای حضور در این استان تشویق و ترغیب شوند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر