روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۰۴

ایران بخشی از گفت‌وگوهای سوریه-ایسنا| فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اظهار امیدواری کرد ایران بتواند بخشی از تلاش‌های فراگیر برای پایان دادن به بحران سوریه باشد. وی افزود: من شخصا گفت‌وگوهای طولانی با هیات‌های ایرانی به‌ویژه پس از توافقی که در وین انجام شد، داشتم. کانال باز ما با ایران چیزی است که این روزها فعالانه از آن استفاده می‌کنیم و امیدوارم ایران بتواند بخشی از پایان این بحران فراگیر باشد.

مبارزه با طرح امریکایی صهیونیستی و تکفیری متوقف نخواهد شد- ایرنا| سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله، در سخنرانی روز عاشورا گفت: از ملت، مقاومت و قیام و انتفاضه ملت فلسطین در رویارویی با دشمن صهیونیستی حمایت می‌کنیم و همواره در کنار آنها می‌ایستیم. وی افزود: نه نتانیاهو و نه دیگر صهیونیست‌ها می‌توانند مانع شوند که مقاومت برای مقابله با هرگونه حماقت آنها به سلاح دست یابد.

محکوم کردن اقدام تروریستی در پاکستان-ایلنا| مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه‌ کشورمان، با محکوم کردن اقدام تروریستی در ایالت سند پاکستان، شهادت بیش از ۳۰نفر از مردم بی‌گناه مسلمان در ایالت سند و بلوچستان را به دولت، مردم مسلمان و خانواده قربانیان تسلیت گفت. وی عاملان این جنایت را دشمن ملت بزرگ پاکستان و امت اسلامی نامید و ابراز امیدواری کرد هر چه زود‌تر عاملان این اقدامات تروریستی توسط دولت پاکستان به‌سزای اعمال جنایتکارانه خود برسند.

گفت‌وگوی تلفنی ظریف و لاوروف - ایسنا| وزیران خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران روز شنبه تلفنی درمورد وضعیت خاورمیانه، گفت‌وگو کردند. لاوروف و محمدجواد ظریف در این تماس بر لزوم افزایش تماس‌ها برای حل بحران‌های منطقه و بازگرداندن ثبات و امنیت به خاورمیانه تاکید کردند. وزیر امور خارجه روسیه در این تماس ظریف را در جریان محتوا و نتایج نشست روز گذشته در شهر وین اتریش که با موضوع سوریه برگزار شد، قرار داد. همچنین وزیر امور خارجه کشورمان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را برای حل بحران جاری بیان کرده و نقش محوری مردم سوریه در هر گونه راه‌حل برای پایان جنگ در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

ایمیل‌های دیروز و واقعیت‌های امروز- آنا| وب‌سایت «ویکی‌لیکس» محتویات ایمیل‌های شخصی رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) را منتشر کرد که بخشی از این محتویات درباره ایران است. جان برنان، در ایمیل‌هایش نوشته بود: ایران در دهه‌های آینده «بازیگری عمده» در سطح جهان خواهد شد و اقدامات و رفتارش تاثیری ماندگار بر منافع دور و نزدیک امریکا در امور مختلف منطقه‌یی و جهانی خواهد داشت.

عدم برخورد با آزمایش موشکی ایران-تسنیم| ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل، ضمن زیر سوال بردن ادعاهای امریکا و اتحادیه اروپا درخصوص اینکه «آزمایش موشکی اخیر ایران نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است»، تاکید کرد: با آزمایش موشکی ایران نباید مانند یک مساله حساس برخورد کرد.

8سال محکومیت پیمانکار ایرانی‌تبار- فارس| دادگاهی در ایالت «کانکتیکات» امریکا «مظفر خزاعی» دارای تابعیت دوگانه ایرانی- امریکایی را با ادعای انتقال اطلاعات حساس نظامی به ایران به 8سال زندان محکوم کرد. وی که پیش‌تر به‌عنوان مهندس در یکی از شرکت‌های پیمانکار دفاعی امریکا به‌نام «پرات و ویتنی» کار می‌کرد، ژانویه سال2014، به جرم همراه داشتن اطلاعات نظامی حساس درباره موتور جنگنده‌های اف‌35 و اف‌22، هنگام خروج از امریکا دستگیر شد.

دستور‌العمل لغو برخی تحریم‌های ایران صادر شد- ایرنا| وزارت امور خارجه امریکا به شکل مشروط مقررات برداشته شدن تحریم‌هایی که علیه شهروندان غیرامریکایی که در شرکت‌های غیرامریکایی وارد معامله در فعالیت‌های خاص با ایران می‌شوند را صادر کرد. این دستورالعمل وزارت خارجه امریکا، شامل شرکت‌ها و صنایع فعال در بخش انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی، بنادر، امور مالی و بانکی، خودروسازی و نرم‌افزار می‌شود.

جامعه بدون رهبری شجاع دچار انحراف می‌شود-فارس| دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: «بصیرت بخشی» در هر جامعه‌یی نیازمند نقش خاصی است که با شجاعت توان نشان دادن مسیر حق را به جامعه و تحمل دشواری‌ها و ناملایمات را داشته باشند. سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی، در مجمع بزرگ رزمندگان بهداری دفاع مقدس بااشاره به نقش رهبری هر جامعه‌یی در جلوگیری از انحرافات گفت: جامعه‌یی که فاقد رهبری متقی و شجاع باشد توسط گروه‌ها قدرت‌طلب سیاسی دچار انحراف می‌شود.

اقدام برای مصادره 250میلیون دلار اموال زنجانی -تسنیم| روزنامه ترکیه‌یی حریت طی گزارشی نوشت وزارت نفت ایران دادخواستی را علیه یک شرکت بخش خصوصی در ترکیه صادر و اعلام کرده، همه سهام این شرکت به ارزش 250میلیون دلار متعلق به بابک زنجانی است که باید به ایران انتقال داده شود. این روزنامه طی گزارشی نوشت دولت ایران برای تسویه بدهی 2.8میلیارد دلاری زنجانی اموال وی را در ایران و خارج ضبط کرده و در این راستا ادعایی را نسبت به شرکت هواپیمایی اونور ایر در ترکیه مطرح کرده است. در این دادخواست آمده همه سهام اونور ایر به شمس و کودرت تانسل تعلق دارد که درواقع امین‌های زنجانی بوده‌اند و باتوجه به فساد مالی وی سهام این شرکت باید به‌نام دولت ایران ثبت شود.

وزیر خارجه عربستان به اندازه وزنش سخن بگوید-ایرنا| یک کارشناس مسائل منطقه در وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان گستاخانه وزیر خارجه عربستان علیه ایران گفت: عادل جبیر بهتر است به اندازه وزنش سخن بگوید و سنجیده حرف بزند. این کارشناس وزارت امور خارجه ایران به مقامات سعودی توصیه کرد: قبل از اینکه وزیر خارجه عصبی، ناشی و بی‌تجربه آنها کاری دست‌شان بدهد به او نصیحت کنند که به اندازه وزنش و سنجیده سخن بگوید و حد بردباری مردم بزرگ ایران را نیازماید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر