روی موج خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۰۴

عربستان صلاحیت سخن گفتن درمورد نقش منطقه‌ای ایران را ندارد- ایلنا مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه، درخصوص سخنان عادل الجبیر (وزیر خارجه عربستان) در کنفرانس خبری با وزیر خارجه آلمان گفت: ‌وزیر خارجه سعودی که کشورش در بحران‌های جاری منطقه رویکرد نظامی، امنیتی و افراط‌گرایانه را در پیش گرفته و بیش از هفت ماه است که یمن کشور همسایه و مسلمان خود را هدف بمباران‌های بی‌وقفه قرار داده، صلاحیت سخن گفتن درمورد نقش منطقه‌یی ایران را ندارد.

قدرت موشکی ایران- اسپوتنیک خبرگزاری روسی اسپوتنیک پس از انتشار فیلمی از پایگاه موشکی زیرزمینی ایران با بیان اینکه ایران چهارمین قدرت موشکی جهانی است، نوشت: سامانه بی‌شمار دفاع ضدموشکی در این تونل در حال حرکتند. پرسونل آماده است به فرمان فرمانده در هر لحظه موشک‌ها را به حالت آماده ‌باش نظامی درآورد. سرتیپ پاسدار امیرعلی‌حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با غرور و افتخار پس از دیدن تسلیحات موشکی، رضایت خود را اعلام کرد. در ادامه آمده است: به‌هرحال، جمهوری اسلامی ایران قصد ندارد دست به عملیات تهاجمی نظامی بزند. تسلیحات معرفی شده وسیله دفاع از مرزهای خود است.

تروریسم و افراط‌گرایی در گفت‌وگو با انگلیسی‌ها- مهر حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان، در نشستی با اعضای شورای اروپایی روابط خارجی انگلیس که در اندیشکده چتن‌هاوس برگزار شد، گفت: از محورهایی که در این سفر دو روزه موردتوجه قرار خواهد گرفت، رایزنی بیشتر دو کشور درباره بحران‌های منطقه‌یی به‌ویژه تروریسم و افراط‌گرایی است. وی افزود: در ملاقات با مقامات وزارت خارجه و مقامات پارلمانی همچنین برخی مسوولان دیگر انگلیسی درباره موضوعات و مسائل موردعلاقه منطقه‌یی گفت‌وگو و رایزنی خواهیم کرد.

خروج اورانیوم غنای کم ایران به روسیه تا سه ماه آینده آغاز می‌شود- ایرنا ولادیمیر وورونکوف نماینده دایم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، پیش‌بینی کرد: خروج اورانیوم کم غنا از ایران به روسیه ممکن است در دو یا سه ماه آینده آغاز شود. وی در گفت‌وگو با اینترفاکس، ضمن بیان این مطلب تاکید کرد که انتقال اورانیوم کم غنای ایران به روسیه در چارچوب توافق‌های ناشی از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک بین ایران و 1+5) انجام می‌شود. وورونکوف افزود: همه اسناد مرتبط موردتوافق قرار گرفته و به‌زودی تصویب خواهد شد.

خانه‌تکانی در اتاوا و آینده روابط ایران- کانادا - ایرنا با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی در کانادا، شکست «استیون هارپر» پس از یک دهه نخست‌وزیری رقم خورد. اکنون «جاستین ترودو» سیاستمدار لیبرال و فرزند نخست‌وزیر پیشین کانادا، سکان رهبری دولت را در دست خواهد گرفت. پیروزی لیبرال‌ها در کانادا از نظر اقتصادی به‌معنای بزرگ‌تر شدن دولت خواهد بود و از نظر سیاست خارجی می‌تواند زمینه را برای بهبود روابط با تهران فراهم آورد؛ مشروط بر آنکه نخست‌وزیر جدید گام‌هایی عملی در این زمینه بردارد.

ایران بخشی از راه‌حل سیاسی بحران سوریه- تسنیم مارک تونر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، گفت: همان‌طور که باراک اوباما رییس‌جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل گفته، ممکن است که درنهایت شاهد حضور ایران به‌عنوان بخشی از فرآیند حل‌وفصل سیاسی در سوریه باشیم.

لزوم سرمایه‌گذاری در سواحل سیستان‌و بلوچستان- ایرنا سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در نشست هم‌اندیشی شاخصان و نخبگان قومی، علمی و مذهبی شیعه و سنی در سالن دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان‌وبلوچستان گفت: باتوجه به اینکه دشمن نمی‌تواند از طریق ارتش و جنگ سخت به اسلام ضربه بزند با استفاده از سرویس‌های اطلاعاتی خود سعی در ایجاد اختلاف و به زانو در آوردن کشورهای مسلمان دارد. وزیر اطلاعات اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مصمم به سرمایه‌گذاری در دریای عمان و آبادانی سواحل سیستان‌وبلوچستان است و امروزه مناطق مرزی و دور از مرکز اهمیت بیشتری یافته و توان توسعه بیشتری دارند.

واکنش وکیل‌مدافع بابک زنجانی به اظهارات وزیر نفت- ایسنا رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی گفت: اظهارات آقای زنگنه درخصوص پرداخت پول توسط موکلم به برخی رسانه‌ها از نظر پوشش و وارونه کردن جایگاه طلبکار و بدهکار از جهات مختلف قابل‌توجه است. وی خطاب به وزیر نفت گفت: من در همین جا ضمن ادای احترام به آقای زنگنه از وی درخواست دارم که دلایل و مستندات این ادعای خود را با صدای بلند و درمعرض افکار عمومی اعلام کنند تا سیه‌روی شود هر که در او غش باشد.

پاسخ سیدحسن خمینی به درخواست‌ها برای حضور وی در انتخابات- ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی یادگار امام(ره) در دیدار با جمعی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب استان بوشهر با تاکید بر ضرورت شجاعت در حرکت‌های اجتماعی گفت: شجاعت بدون عقلانیت و تدبیر ممکن است به یک رفتار احمقانه بینجامد و تبدیل به حرکتی داعش‌وار شود؛ گرچه عاملان این‌گونه رفتار‌ها خیال کنند کار درستی انجام می‌دهند. وی درخصوص درخواست برخی حضار برای حضور وی در انتخابات آتی مجلس خبرگان گفت: ان‌شاء‌الله در وقت مناسب در این مورد تصمیم‌گیری می‌کنم.

مدیریت عربستان در برگزاری مراسم حج مشکلات زیادی داشت- فارس| ریچارد مورفی سفیر پیشین امریکا در عربستان‌سعودی اظهار داشت که عملکرد عربستانی‌ها در مراسم حج با مشکلات بسیاری مواجه بود. وی احتمال پذیرش کمیته‌یی متشکل از کشورهای مسلمان برای اداره امور حج ازسوی خاندان آل‌سعود را بعید دانست. مورفی درباره همکاری مشترک داعش و القاعده علیه ایران گفت: هم داعش و هم القاعده اولویت‌شان مبارزه با کشورهای سنی جهان عرب است. ایران نیز شاید هدف ثانویه آنها بوده و باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر