کنسول NES نینتندو 30ساله شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۸۲

کنسول Nintendo Entertainment System که با نام NES نیز شناخته می‌شود،30 سال پیش در چنین روزی، در امریکا عرضه شد و برای سال‌های متمادی، همه را شیفته خود کرد.

NES یک دستگاه ۸ بیتی بود و توانست سرآغازی باشد برای عرضه کنسول‌های خانگی. بسیاری، NES را با نام «نینتندو» می‌شناختند و همین مساله، به برندینگ دستگاه و کمپانس سازنده آن کمک بسیار می‌کرد.

با عرضه بازی‌هایی چون برادران سوپر ماریو و صد البته بازی انقلابی دانکی کونگ، NES خیلی زود جای خود را در دل غربی‌ها و شرقی‌ها باز کرد و به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین سرگرمی‌های عصر خود تبدیل شد. NES توانست رنسانس جدیدی در امر گیمینگ پدید آورد و اگرچه چندان در اروپا موفق نبود، اما تاثیری شگرف بر صنعت بازی‌سازی گذاشت.

در همان زمان بود که نینتندو بسیاری از عناوین نام آشنای امروز را به مالکیت خود در آورد و توانست با در اختیار داشتن مجموعه‌یی قدرتمند از عناوین انحصاری و شخص ثالث، موفقیت و برتری خود را تضمین کند. اما مساله جالب این است که لیست عناوین نینتندو بعد از گذشت ۳۰ سال، همچنان نسبتا بدون تغییر باقی مانده و مشاهده می‌کنیم که بازی‌هایی نظیر افسانه زلدا، سوپر ماریو، دانکی کونگ، متروید، کید ایکاروس و بسیاری عنوان دوست داشتنی دیگر، همچنان عرضه می‌شوند و همچنان، دل گیمرها را می‌ربایند.

اگر NES وجود نداشت، شاید شرایط امروز بسیار متفاوت بود و گیمینگ به چنین جایگاهی نمی‌رسید. NES کنسولی است که همه ما به نوبه خود، به آن مدیون هستیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر