اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۶۸

اجرای 201کیلومتر شبکه تغذیه و خطوط انتقال گاز در استان خراسان‌جنوبی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی گفت: در 6ماهه نخست امسال 201کیلومتر شبکه تغذیه و خطوط انتقال گاز توسط این شرکت در سطح استان اجرا شده است.

به گزارش «تعادل» و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان‌جنوبی، فرشید دشتی با بیان این مطلب افزود: از 201کیلومتر شبکه و خط انتقال گاز اجرا شده، 39کیلومتر در بخش اجرای خط انتقال و 162کیلومتر خط تغذیه شهری و روستایی بوده که با اعتبار 436میلیارد ریال در استان اجرا شده است.

وی همچنین از نصب دو هزار و 600علمک گاز در سطح استان در 6ماهه اول سال‌جاری خبر داد و بیان داشت: قریب به 6هزار مشترک به مشترکان شرکت گاز در این بازه زمانی افزوده شدند. دشتی تصریح کرد: در حال حاضر 16شهر و 115روستای استان مشتمل بر 87درصد جمعیت شهری و 24درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. شایان ذکر است اجرای سه خط انتقال گازاسدیه- قهستان، حاجی‌آباد-اسفدن-زهان و شهر عشق‌آباد و عملیات گازرسانی به شهرهای اسدیه، قهستان، عشق‌آباد، حاجی‌آباد، اسفدن و 43روستای استان در دست اجراست.


اعتبار اجرای پروژه گردشگری گردو هنوز تخصیص داده نشده است

محمدابراهیم عباسی شهردار اراک درخصوص وضعیت پروژه تفرجگاهی منطقه نمونه گردشگری گردوی اراک گفت: شهرداری اراک به‌عنوان مجری این طرح نیازمند اعتبار لازم برای اجراست، اما تاکنون اعتبار لازم تخصیص داده نشده است. وی تصریح کرد: بخشی از کار انجام شده، اما تکمیل کار نیازمند تامین بودجه است. ظاهرا اعتبار لازم برای این پروژه در بودجه دیده شده، اما تا این لحظه اختصاص داده نشده است.

شهردار اراک بااشاره به اینکه به محض دریافت اعتبار و تامین منابع مالی پروژه کار آغاز می‌شود، افزود: البته بخشی از کار مانند درختکاری نیازمند مهیا شدن شرایط جوی است. کاشت درختان مسلما در زمستان آغاز خواهد شد، اما بخش دیگر مانند نورپردازی منطقه در حال انجام است. پروژه منطقه نمونه گردشگری گردوی اراک شامل ساخت دریاچه با قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی، پیست دوچرخه‌سواری، دیواره سنگنوردی، زمین‌های بدمینتون، والیبال، اسکیت، احداث خانه کوهنوردان، هتل، باغ پرندگان، رستوران و دیگر طرح‌های تفریحی، ورزشی قرار است فاز به فاز انجام شود. اعتبار این پروژه حدود هشت‌میلیارد تومان برآورده شده است.


بازدید وزیر بهداشت از غرفه دانشگاه علوم پزشکی مازندران

دانشگاه علوم پزشکی مازندران با برپایی غرفه‌یی در نمایشگاه دستاوردهای اجرای برنامه ارتقای هتلینگ کشور، دستاوردهای دانشگاه را در برنامه ارتقای هتلینگ به‌صورت کتاب، عکس، پوستر و بروشور ارائه کرد.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نمایشگاه دستاوردهای هتلینگ، دستاوردهای خود از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت را به نمایش گذاشت که مورد بازدید دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور قرار گرفت.

وزیر بهداشت درخصوص ارزیابی خود از توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران در بحث تحول نظام سلامت، گفت: این دانشگاه در برنامه تحول نظام سلامت، رشد بسیار خوبی داشته و در جای جای بیمارستان‌های سطح استان مازندران، اثرات اجرای این برنامه مشهود است. همچنین دکتر محمد حاجی آقاجانی به همراه تیمی از مسوولان ارشد معاونت درمان وزارت بهداشت با حضور در نمایشگاه از غرفه دانشگاه علوم پزشکی مازندران دیدن کرد.


تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

در احداث مجتمع‌های خدماتی جاده‌ای

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی گفت: با امضای تفاهمنامه تسهیل در امور سرمایه‌گذاران بین معاون وزیر راه‌وشهرسازی و استاندار خراسان‌رضوی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌یی خراسان‌رضوی تسهیل می‌شود.

جواد وحدتی‌فرد در نشست بررسی مفاد پیش‌نویس این تفاهمنامه که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی‌ربط در محل اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان‌رضوی برگزار شد، افزود: برای تامین امنیت مسافران و وسایل نقلیه، ایجاد هرگونه تاسیسات خدماتی منفرد در طول جاده‌های کشور ممنوع است و واحدهای خدماتی باید در قالب مجتمع‌های خدماتی و رفاهی فعالیت کنند.

مدیر حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان‌رضوی نیز در این نشست در سخنانی بااشاره به اینکه به‌صورت میانگین هر سه سال یک‌بار، کل جمعیت کشور به مشهد مقدس سفر می‌کنند، اظهار داشت: ظرفیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در استان خراسان‌رضوی مناسب نیست و برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری برای احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در استان، پیش‌نویس این تفاهمنامه تدوین شده است.

مهدی حسینی افزود: با انعقاد این تفاهمنامه، شاهد تسهیل در فرآیندهای کاری صدور مجوز برای ایجاد مجتمع‌های خدماتی رفاهی جاده‌یی جدید در استان خواهیم بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر