«کامرون» مشتاق عصر طلایی روابط چین و بریتانیا

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۱۸

مازیار معتمدی

لس‌آنجلس تایمز

آخرین ایستادگی در جنگل؟ - داستان گرگ‌ها، جزیره و جنگل کهن، مدت‌ها پیش از دستگاه‌های اره‌کشی و گونه‌های به خطر افتاده آغاز شد. اما آن دنیای گمشده حالا نامی دارد: جنگل ملی تونگاس واقع در جنوب شرقی آلاسکا. گرگ‌ها و خود جزیره هم اسم دارد. همه آنها به شخصیت‌های اصلی یکی از دورافتاده‌ترین اما آشکارکننده‌ترین نبردهای بین اکوسیستم‌ها و اقتصادها در غرب بدل شده‌اند. این‌گونه گرگ به‌عنوان گرگ مجمع‌الجزایر الکساندر شناخته می‌شود. جزیره هم جزیره شاهزاده ولز است که 55مایلی شمال‌غرب کِچیکان قرار دارد و با مساحت 2600متر مربعی، خانه 6هزار نفر است. این جنگل خانه درخت‌های همیشه ‌سبز صنوبر، شوکران و سرو است که بعضی‌های‌شان بیش از 800سال قدمت و 200فوت ارتفاع دارند. آنها بخشی از تونگاس 17میلیون جریبی، بزرگ‌ترین جنگل ملی امریکا هستند. اما در فصل بهار گذشته و با تایید سازمان خدمات جنگلی ایالات‌متحده، چوب‌برها شروع به بریدن هزاران جریب از این جنگل‌ها کرده و به این ترتیب آن را به بحث‌برانگیزترین فروش الوار تونگاس در دو دهه اخیر بدل کردند. مسوولان رسمی ایالتی و دولتی می‌گویند این پروژه برای ادامه زندگی ساکنان جزیره ضروری است، اما جمعیت گرگ‌ها به‌طور مداوم رو به کاهش بوده و انتظار می‌رود قطع کردن درخت‌های بیشتر، باعث تحت‌فشار قرار گرفتن بیشتر آنها هم بشود.


واشنگتن تایمز

فرد متهم به شیادی می‌گوید از سی‌آی‌ای مدرک دارد - یکی از متخصصان شبکه‌های خبری که پیگردکنندگان فدرال هفته گذشته او را متهم به جعل داستان زندگی‌اش مبنی بر اینکه قبلا مامور فوق سری سی‌آی‌ای بوده کردند، حالا در زندان نشسته و نمی‌تواند به‌طور عمومی با اتهام‌هایی که به او وارد شده مبارزه کند. اما در یک پرس و جوی ایمیلی توسط واشنگتن تایمز که ماه دسامبر2013 انجام شد، وین شلبی سیمونز اتهام‌های وارد شده به خود که بیشتر ازسوی کنت کلیزبه مامور اسبق سی‌آی‌ای نشأت می‌گیرند را رد کرده بود. او به تایمز گفته بود «سی‌آی‌ای می‌داند من اینجا هستم» و اضافه کرده بود که مدارکی دارد که می‌تواند ثابت کند او بین سال‌های1973 تا 2000 در «عملیات‌های خارجی ویژه شبه‌نظامی» شرکت داشته است. آقای کلیزبه که حالا موردحمایت وزارت دادگستری ایالات‌متحده قرار دارد، می‌گوید آقای سیمونز یک شیاد است که کل واشنگتن را گول زده. با این حال دستگیری آقای سیمونز که به‌خاطر تحلیل‌هایش در شبکه فاکس‌نیوز معروف شد، جامعه بازنشستگان نظامی محافظه‌کار را تکان داده و بعضی‌ها به این فکر می‌کنند که دولت اوباما دارد یکی از منتقدان برتر خود را هدف قرار می‌دهد.


گاردین

راگبی خوب از آب درنیامد - شکست اندوه‌آور دقیقه آخری اسکاتلند به این معنی است که هر چهار کشور حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی راگبی از نیمکره جنوبی خواهند بود.

نخست‌وزیر خطر به مشکل برخوردن با امریکا سر چین را رد می‌کند - دیوید کامرون درحالی که دارد آماده پهن کردن فرش قرمز برای بازدید تاریخی این هفته پرزیدنت شی جین‌پینگ می‌شود، اصرار کرده که «عصر طلایی» جدید بریتانیا با چین به روابط ویژه بریتانیا با ایالات متحده آسیب نخواهد رساند. نخستین بازدید رسمی شی از شهر لندن امروز آغاز می‌شود و انتظار می‌رود سر مسائل حقوق بشر و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بریتانیا با اجازه سرمایه‌گذاری کمپانی‌های دولتی چینی در نیروگاه‌های برق هسته‌یی کشور دارد امنیت ملی را به خطر می‌اندازد، راهپیمایی‌ها و اعتراض‌هایی صورت بگیرند. بازدید دولتی شی از ایالات متحده در ماه سپتامبر باعث شده بود تنش‌ها سر مسائل امنیتی بالا بروند و پرزیدنت اوباما هم تهدید کند که برخی سازمان‌های چینی که مجموعه‌یی از حملات سایبری به راه انداختند را تحریم خواهد کرد. اما در تضادی آشکار با رفتارهای محتاطانه ایالات متحده نسبت به پکن، کامرون از چشم‌انداز عصری طلایی در روابط بریتانیا با چین تجلیل کرده است. در همراهی با جورج آزبورن وزیر دارایی کشور، او عمدا روی فرصت به وجود آمده برای گسترش روابط تجاری تمرکز کرده و به حقوق بشر یا مسائل امنیتی اشاره‌یی نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر