اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۲۱۲

استقبال چشمگیر شهروندان تبریزی از طرح جایگاه کتابخانه سیار

معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه یک با اعلام این خبر گفت: با گذشت یک هفته از اجرای طرح فرهنگی استقرار جایگاه‌های کتابخانه سیار در سطح حوزه منطقه یک، این طرح با استقبال چشمگیری از سوی شهروندان روبه‌رو شده است.

مهندس حضرتی افزود: از همشهریان عزیز درخواست داریم با عنایت به استقبال چشمگیر همشهریان از این طرح از گذاشتن کتاب‌ها در گونی یا نایلون خودداری کرده و در صورت امکان نسبت به چینش کتاب‌ها اقدام کنند و از قرار دادن کتاب‌ها به صورت فله‌یی که موجب از بین رفتن کتاب‌ها نیز می‌شود خودداری کنند.

وی در ادامه به برخی اقدامات فرهنگی در حوزه خدمات شهری در منطقه یک اشاره کرد و گفت: ازجمله این اقدامات می‌توان به اجرای طرح خدمات محله‌یی، تنظیف معابر، اجرای برنامه‌های فرهنگی در طول دهه محرم در راستای مشارکت‌دهی مردم در امور شهری و حفظ نظافت شهری در سطح حوزه اشاره کرد.

شایان ذکر است از سوی معاونت خدمات شهری و اجرایی منطقه یک تبریز برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در راستای فرهنگ‌سازی و تبیین حقوق شهروندی و آموزش در این منطقه به مرحله اجرا گذارده شده است.


ماشین‌سازی اراک مهد صنعت استان و نماد صنعت کشور است

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: استان مرکزی مهد صنعت کشور است که می‌توان از شرکت ماشین‌سازی به عنوان مهد صنعت استان و نماد صنعت کشور یاد کرد. خسرو غفاری در جریان بازدید هیات کردستانی به ریاست استاندار کردستان از توانمندی‌های شرکت ماشین‌سازی اراک اظهار کرد: این شرکت نزدیک به نیم قرن سابقه حضور در صنعت کشور را دارد و در زمینه‌های مختلف فولاد، پتروشیمی، سدسازی، راه‌سازی، خدمات و پل‌سازی زیادی را ارائه کرده است. وی تصریح کرد: در طول دفاع مقدس نیز شرکت ماشین‌سازی با اعزام نیرو و تجهیزات نقش مستقیمی را در جبهه‌های جنگ ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک گفت: این شرکت در عرصه صنعت توانسته است، سهم زیادی از نیازمندی‌های صنایع نفت و گاز را بومی‌سازی کرده و کشور را از واردات بی‌نیاز کند ضمن اینکه برای نخستین ‌بار انواع مبدل‌ها، فیلتر و تجهیزات دیگر را ساخته و تحویل صنایع نفت و گاز داده است که پس از اتفاق این مهم این دانش به دیگر صنایع منتقل شد و امروزه کشور در این زمینه بی‌نیاز است.

غفاری ادامه داد: شرکت ماشین‌سازی توانسته است، واردات این محصولات را به کشور متوقف کرده و قیمت جهانی آنها را نزدیک به 50درصد کاهش دهد. مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک تاکید کرد: برای ساخت تجهیزات صنعتی، ماشین‌سازی اراک تنها مجموعه در کشور است که تولیدات مختلف را به خود اختصاص داده است.


صدور بیش از ۹۰ هزار جلد سند روستایی

در گلستان

محمدتقی زمانی‌نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که مکمل اجرای طرح‌های هادی و نوسازی خانه‌های روستایی در استان انجام شده، صدور سند عرصه و اعیان برای خانه‌های روستایی است. وی افزود: از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از 90هزار جلد سند روستایی صادر شده که گام مهمی در این زمینه بوده است. مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان کرد: روستاییان با داشتن سند واحد مسکونی خود می‌توانند اقدام به دریافت تسهیلات کنند و حتی بعضا به عنوان وثیقه‌های قضایی از آن استفاده کنند اما مهم‌ترین نتیجه این کار، ایجاد امنیت مالکیت برای روستاییان است. وی با اشاره به مسائلی که موجب شده روند صدور سند خانه‌های روستایی کمی با کندی مواجه شود، اظهار کرد: یکی از مسائلی که وجود دارد، این است که تعداد زیادی از روستاهای استان متعلق به بنیاد علوی است که در روند صدور سند مشکلاتی ایجاد شد. زمانی‌نژاد با اشاره به واگذاری بخشی از اراضی بنیاد علوی به روستاییان در استان‌های مختلف کشور ازجمله گلستان گفت: با این بنیاد درحال مذاکره هستیم و اقداماتی نیز در دست انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد و بتوانیم برای سایر روستاها نیز سند مالکیت صادر کنیم. گفتنی است، گلستان 938روستای بالای 20خانوار دارد که شغل غالب آنها کشاورزی و دامپروری است.


آغاز گازرسانی به روستاهایی از توابع رازقان زرندیه به زودی

جواد مهندس، مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی از مرحله انتخاب پیمانکار اجرای گازرسانی به روستاهای آق‌بلاغ و چهارحد از توابع رازقان زرندیه در استان مرکزی در کمیسیون مناقصات این شرکت خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: در مناقصه مذکور 9 شرکت با ارائه قیمت پیشنهادی جهت اجرای پروژه مذکور به رقابت پرداختند که شرکت «اندیشه‌سازان لجور» با مبلغ پیشنهادی سه میلیارد و 900میلیون ریال به عنوان برنده این مناقصه انتخاب شد. جواد مهندس افزود: جهت اجرای این پروژه نیاز به انجام 16هزار و300متر شبکه گاز از نوع پلی اتیلن همچنین نصب و اجرای 115مورد علمک گاز است که اجرای تمام این مراحل توسط شرکت «اندیشه‌سازان لجور» انجام خواهد شد. مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه افزود: هزینه کلی تامین کالا و اجرای گازرسانی به این دو روستا بالغ بر 8میلیارد و137میلیون ریال برآورد شده که پس از گازرسانی به روستاهای آق‌بلاغ و چهارحد از توابع رازقان زرندیه، ساکنان 115خانواری این روستاها از نعمت ارزشمند گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

قابل ذکر است، مدت اجرای این پروژه 180روز تقویمی در نظر گرفته شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر