تازه‌خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۹۵

ایجاد فضای استراحت پرستاران در بخش بیمارستانی

مهر معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برای افزایش کیفیت خدمات پرستاری ۶۳۰۰بخش از بیمارستان‌ها در ۵۶۶ بیمارستان، فضاب استراحتگاهی و امکانات اولیه پرستاری مستقر شود. دکترعلی ماهر با اشاره به آغاز طرح ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ از دی‌ماه ۹۲ گفت: از این زمان تاکنون دستورالعمل اصلی و سپس شیوه‌نامه اجرایی برنامه استخراج و از ۱۵ اردیبهشت به دستور وزیر بهداشت ابلاغ شد. معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت یادآور شد: اجرای برنامه ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ ازجمله بهسازی ساختمان و تاسیسات بیمارستان، اقلام، تجهیزات و نیروی انسانی با همکاری معاونت توسعه، دفتر منابع فیزیکی انجام شده است و هیات امنای صرفه‌‌جویی ارزی درخرید تجهیزات به ما کمک کردند. به گفته ماهر، برای رونق اقتصاد داخلی در خرید این تجهیزات بر خرید از تولیدات داخلی کشور تاکید شده است. وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های انجام شده در فاز اول برنامه، ارتقای سامانه خوداظهاری مراکز راه‌اندازی شد، گفت: در این سامانه مراکز تجهیزات و فضای مورد نیاز جهت نوسازی و اقلام را در سامانه پر کردند.وی مهم‌ترین نیاز بیمارستان‌ها را نبود اقلام استاندارد مانند تشک، یخچال، تلویزیون، میز، برانکارد، تخت مراقبت ویژه و لاکر نام برد که طی یک مناقصه با یک‌سوم قیمت فروش شرکت‌ها خریداری شد. وی درباه وضعیت پرستاران در برنامه ارتقای خدمات هتلینگ گفت: بخشی از نیاز این بخش از طریق نیروهای شرکتی جذب می‌شوند و دفتر منابع انسانی وزارت بهداشت با سازمان برنامه‌ریزی برای جذب پرستاران درحال مذاکره است. ضمن اینکه برای افزایش کیفیت خدمات پرستاری ۶۳۰۰ بخش از بیمارستان‌ها در ۵۶۶ بیمارستان، فضای استراحتگاهی و امکانات اولیه پرستاری مستقر شود.


جزییات تفاهم ایران و فرانسه برسر «خون»

ایسنا مدیرعامل سازمان انتقال خون ضمن تشریح جزییات تفاهمنامه سازمان انتقال خون ایران با انتقال خون فرانسه، از تدوین برنامه‌های اجرایی برای تولید کیسه‌های خون درکشور خبر داد و درعین حال توضیحاتی درباره ساخت پالایشگاه خون با همکاری فرانسه داد. دکتر علی‌اکبر پورفتح‌الله درباره تفاهمنامه همکاری که بین سازمان انتقال خون ایران و سازمان انتقال خون فرانسه امضا شده، گفت: این تفاهمنامه در ارتباط با تبادل تجربیات، ایجاد برنامه‌های آموزشی مشترک و توسعه فعالیت‌ها در زمینه‌های مختلف مرتبط با طب انتقال خون است که کلیات آن به امضا رسیده و گروه‌های کارشناسی برای بررسی برنامه اجرایی تفاهمنامه تشکیل شده‌اند.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در رابطه با تفاهمنامه پیش‌بینی شده و به زودی جزییات آن اعلام می‌شود، برنامه ایجاد دوره آموزشی مشترک بین سازمان انتقال خون فرانسه، سازمان انتقال خون ایران و موسسه آموزش عالی طب انتقال خون در ایران است که برای ارائه دیپلم طب انتقال خون هم به ایران و هم به کشورهای منطقه است و از آنجایی که سازمان انتقال خون ایران به عنوان مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی فعالیت می‌کند، این دیپلم به کشورهای منطقه نیز قابل ارائه است. این برنامه به این صورت است که در زمینه آموزش طب انتقال خون فعالیت مشترک داشته باشیم. وی در ادامه در تشریح جزییات ساخت پالایشگاه خون درکشور توسط فرانسه گفت: در دیدارهایی که بین هیات ایرانی با ریاست وزیر بهداشت و فرانسه انجام شده، صاحبان صنایع فرانسه نیز حضور داشتند و در زمینه ساخت پالایشگاه هم مذکراتی انجام گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر