خبر

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۸۸

جریمه‌های سنگین برای زارعان مخرب اراضی ملی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: اگر زارعان در منطقه مغان در تصرف و کشت اراضی ملی دچار تخلفی شوند، با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شوند.

شهامت عدایت درجلسه بررسی حفاظت منابع طبیعی با هشدار مجدد به زارعان بیله‌سواری و پارس‌آبادی که قصد تخریب اراضی ملی را دارند، اظهار کرد: اگر تخریبی انجام شود به ازای هر هکتار از متخلفان 7میلیون تومان جریمه دریافت می‌کنیم. وی تصریح کرد: ما امسال مصمم هستیم همزمان با آغاز فصل زراعت پاییزه با رصد دقیق و مراقبت‌های جامع‌تر جلوی هر‌گونه کشت و زرع غیرقانونی در اراضی ملی را بگیریم تا مراتع و اراضی ملی دچار تخریب نشوند. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی برخوردها در این حوزه تشدید شده، به‌طوری که ما در شهرستان بیله‌سوار که بیشترین مشکلات را در این زمینه داریم با زارعانی که در اراضی ملی به صورت غیرقانونی کشت و زرع می‌کنند، برخورد جدی و قانونی می‌کنیم. هدایت با بیان اینکه عرصه برای تخریب‌کنندگان تنگ‌تر شده است، افزود: ما حتی حکم سیار را برای نخستین‌بار از مراجع قضایی دریافت کردیم تا با مخربان برخورد کنیم. وی با هشدار به افرادی که به قوانین و مقررات بی‌توجهی می‌کنند، بیان کرد: ما اگر زارعی را مشاهده کنیم که درعرصه‌های ملی و طبیعی به کشت و زرع می‌پردازد با توقیف ادوات کشاورزی، اموال و دارایی‌هایش را نیز ضبط می‌کنیم و جریمه 7میلیون تومانی برای هر هکتار اعمال می‌شود. هدایت به همکاری نزدیک نیروی انتظامی در مبارزه با سوداگران طبیعت اشاره کرد و ادامه داد: تعامل این نیرو با اداره‌ کل منابع طبیعی یک ضرورت انکارناپذیر است.


نشست شورای سیاست‌گذاری

به مناسبت نکوداشت «روز مازندران»

نخستین نشست مشترک اعضای شورای سیاست‌گذاری که به مناسبت نکوداشت روز چهاردهم آبان‌ماه که به عنوان «روز مازندران» نامگذاری شده، روز پنج‌شنبه مورخه 23/7/94 درمحل سالن جلسات اداره کل منابع طبیعی ساری برگزار شد. این نشست با حضور دکتر بابایی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری و تعدادی از همکاران منتخب ایشان به اتفاق آقایان دکترحسین اسلامی، دکترمحمدرضا حسن‌پور، دکتراحمد ولی‌پور و آقایان داریوش عبادی، ایران‌منش و علی حسن‌نژاد همراه بوده که موضوع همکاری‌ها و تلاش‌های مشترک برای دستیابی به فرهنگ حفظ و توسعه منابع طبیعی در استان مازندران در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد نحوه عمل و چگونگی همکاری‌های آتی، متعاقبا توسط محمد عموزاد مهدیرجی رییس اداره آموزش و ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ساری به اطلاع اعضای شورای فوق‌الذکر برسد.


خانه تاریخی کبیر

میزبان هنرمندان گلستانی

نقی محمدنژاد، مدیرکل حوزه هنری گلستان به خبرنگار شبستان در گرگان گفت: امسال هم مانند سنوات گذشته تکیه ویژه هنرمندان نیز در دل بافت تاریخی گرگان برپا شده و تمام برنامه‌های حوزه هنری در قالب این تکیه اجرایی می‌شود. وی افزود: واحدهای تجسمی، موسیقی، نمایش، ادبیات و... هرشب در این تکیه به اجرای برنامه می‌پردازند. مدیرکل حوزه هنری استان خاطرنشان کرد: برنامه‌های تکیه هنرمندان در خانه تاریخی کبیر از ساعت 19 هر روز در دهه نخست ماه محرم آغاز شده و تا 21 و30دقیقه نیز ادامه دارد. در تکیه هنرمندان هرشب نمایشنامه‌خوانی به صورت زنده اجرا می‌شود. علاوه بر آن شعرخوانی و خواندن داستان‌های کوتاه نیز ازسوی هنرمندان و پدیدآورندگان آثار صورت می‌گیرد. وی به نقد و بررسی برخی از آثار هم اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این تکیه انجام و ارائه کارهای پژوهشی با موضوع تعزیه و موسیقی عزاداری امام حسین علیه‌السلام است که بررسی و نقد آن انجام می‌شود و برای این امر از اساتید مختلف نیز دعوت به عمل می‌آید.


راه‌اندازی بیش از 220 خط مبادله در روستاها

مدیرکل پست استان اردبیل گفت: بیش از 220 خط مبادله روستایی با هدف مبادله پستی روستایی با هدف ارتقای خدمات به روستاییان راه‌اندازی شده و سعی بر این است تا درچنین شرایطی بتوان خدمات کیفی‌تر و مناسب‌تری را انجام داد. احمد عبداللهی در مراسم تجلیل از فعالان نظام پستی در اردبیل اظهار کرد: ما درحال حاضر بیشترین خدمات‌مان بر محوریت و موضوع نظام فناوری جدید و الکترونیکی است به‌طوری که تلاش می‌کنیم زمینه‌یی را فراهم آوریم تا هموطنان‌مان به راحتی بتوانند در کمترین زمان از خدمات پستی مناسب و با کیفیت استفاده کنند. وی با بیان اینکه سالانه بیش از 5میلیون مرسوله پستی در استان جابه‌جا می‌شود که بخشی از آنها وارده و بخشی نیز ارسالی از استان است، گفت: 80درصد این محموله‌های پستی به شکل نوین و در کمترین زمان بین مناطق مختلف کشور جابه‌جا شده و ارسال می‌شوند. مدیرکل پست استان اردبیل افزود: ما در بهترین شرایط در سطح استان اردبیل با یک روند 20 تا 25درصدی تحقق برنامه‌هایمان روبه‌رو هستیم به‌طوری که در یک‌سال گذشته موفق شدیم مرسوله‌های پستی هموطنان‌مان را در مناطق شهری و روستایی و درکنار آن ارائه خدمات و سرویس‌های مختلف شاهد باشیم.

عبداللهی با بیان اینکه سرانه پستی در استان به ازای جمعیت افزایش یافته است، ادامه داد: پوشش جمعیتی هر واحد پستی از 2هزارو430نفر در سال گذشته به کمتر از 2هزارو300نفر رسیده است که انتظار می‌رود در این زمینه یک حرکت و اقدام مطلوب‌تری به انجام برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر